• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-08-30 09:31:06 följande:

    Wie snart testdags, inte många dagar kvar! Hur mår du, känner du några symtom? :D kommer du vänta med att testa till onsdag eller testa tidigare?


    Hej! Jag mår bra men har definitivt symptom på nåt! Molande och ömt i magen, ibland svag mensvärk. Svullen känsla, främst på kvällen. Brösten upplevs något större och känns tyngre på något sätt.

    Kommer inte testa tidigare. Det är nästan så att jag vill vänta lite extra men nu är det bestämt med onsdag så då blir det onsdag.

    Vilket test har ni upplevt bäst? Är det ett digitalt eller stickor, typ Testlagret eller RFSU?

    Hur mår du annars? Hur långt gången är du nu? KUB är inte heller långt bort :)
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-08-30 13:10:58 följande:
    Hej! Jag mår bra men har definitivt symptom på nåt! Molande och ömt i magen, ibland svag mensvärk. Svullen känsla, främst på kvällen. Brösten upplevs något större och känns tyngre på något sätt.

    Kommer inte testa tidigare. Det är nästan så att jag vill vänta lite extra men nu är det bestämt med onsdag så då blir det onsdag.

    Vilket test har ni upplevt bäst? Är det ett digitalt eller stickor, typ Testlagret eller RFSU?

    Hur mår du annars? Hur långt gången är du nu? KUB är inte heller långt bort :)
    låter ju lovande! är tempen fortf hög? :) okej då får du uppdatera på onsdag direkt du har testat :D 

    jag har bara haft testlagrets graviditetestest och de tycker jag har funkat super :) 

    jag mår bra! trött på dagarna så sover oftast två gånger på dagen, samt uppsvälld mage fortf. men har blivit jättenojig nu, har ju fortsatt tempa och tempen har hållit sig jämn och hög runt 36,8 hela tiden men igår och idag sjönk den en del.. dock har jag läst på flera sidor att den ska sjunka i slutet av första trimestern då moderkakan tar över och man inte producerar lika mkt progesteron men blir ändå supernojig :( nä låt denna vecka gå snabbt så jag får ett nytt ultraljud och kan se om allt är bra! 
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-08-30 13:10:58 följande:
    Hej! Jag mår bra men har definitivt symptom på nåt! Molande och ömt i magen, ibland svag mensvärk. Svullen känsla, främst på kvällen. Brösten upplevs något större och känns tyngre på något sätt.

    Kommer inte testa tidigare. Det är nästan så att jag vill vänta lite extra men nu är det bestämt med onsdag så då blir det onsdag.

    Vilket test har ni upplevt bäst? Är det ett digitalt eller stickor, typ Testlagret eller RFSU?

    Hur mår du annars? Hur långt gången är du nu? KUB är inte heller långt bort :)
    gick in i vecka 12 i lördags, glömde svara på de! så sista veckan i första trimestern
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-30 13:10:58 följande:

    Hej! Jag mår bra men har definitivt symptom på nåt! Molande och ömt i magen, ibland svag mensvärk. Svullen känsla, främst på kvällen. Brösten upplevs något större och känns tyngre på något sätt.

    Kommer inte testa tidigare. Det är nästan så att jag vill vänta lite extra men nu är det bestämt med onsdag så då blir det onsdag.

    Vilket test har ni upplevt bäst? Är det ett digitalt eller stickor, typ Testlagret eller RFSU?

    Hur mår du annars? Hur långt gången är du nu? KUB är inte heller långt bort :)


    Så spännande!!! Verkar lovande :)
  • akalei

    Återbesök med VUL idag, blåsan hade växt till sig till 21mm så fick Otrivelle som jag ska ta idag. Så himla glad och lättad att trippeldos funkat 2ggr i rad nu, det kan ju inte va en slump utan kroppen verkar faktiskt reagera. Nu är det bara att sexa och hålla tummarna :)

  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-08-31 08:41:06 följande:

    låter ju lovande! är tempen fortf hög? :) okej då får du uppdatera på onsdag direkt du har testat :D 

    jag har bara haft testlagrets graviditetestest och de tycker jag har funkat super :) 

    jag mår bra! trött på dagarna så sover oftast två gånger på dagen, samt uppsvälld mage fortf. men har blivit jättenojig nu, har ju fortsatt tempa och tempen har hållit sig jämn och hög runt 36,8 hela tiden men igår och idag sjönk den en del.. dock har jag läst på flera sidor att den ska sjunka i slutet av första trimestern då moderkakan tar över och man inte producerar lika mkt progesteron men blir ändå supernojig :( nä låt denna vecka gå snabbt så jag får ett nytt ultraljud och kan se om allt är bra! 


    amandakollb skrev 2020-08-31 08:42:03 följande:

    gick in i vecka 12 i lördags, glömde svara på de! så sista veckan i första trimestern


    Jomen, det är den ju. Ovanför 'linjen' fortfarande men den har gått upp och ner lite. Se bild. Idag hade jag den lägsta tempen på många dagar och märkte lite rosa på fingret när jag checkade tappen (som jag gör varje dag och registrerar i appen) så blev direkt lite besviken, att nu får jag snart mens. Men har inte märkt något vid toabesök idag och har fortfarande samma känsla i magen som jag haft många dagar nu. Har även läst att tappen kan bli extra känslig. Så jag håller ut. Det är snart testdag :)

    Jag kommer köra ett test från Testlagret och ett från RFSU på onsdag. Känns säkert.

    Men oj, tiden har verkligen gått supersnabbt! Vecka 12 redan! Snart i din andra trimester :) Ser fram emot din uppdatering från KUB nästa vecka!

    Hur trycker du in två sovstunder på dagen? Jobbar du hemifrån? Hur har ni gjort med omgivningen, jobb, vänner osv, har ni berättat än eller väntar ni till efter KUB?
  • MiniNin

    Så här har tempen sett ut sen ägglossningen. Några avvikelser (tempar tidigare och nattvak) men ja, lägsta tempen idag :/ Får hoppas att den går upp imorrn igen.

  • MiniNin

    Hej, allihopa!

    Tempen gick ner ytterligare lite idag och efter lunch (i affären av alla ställen) började en kraftig mensvärk krypa sig på som sakta men säkert tog över hela kroppen på typ 10 min och jag blev alldeles kallsvettig. Väl hemma på toa (efter en kämpig färd hem) så upptäcktes en vattnig men klar blödning. Mens :(

    Så nu ligger jag nerbäddad med kraftig mensvärk som ilar som satan ner i benet och tycker synd om mig själv. Att det inte var vår tur nu :(

    Enligt läkaren skulle jag ta ett graviditetstest trots blödning så har kontaktat kliniken och inväntar svar om ifall jag ska ta ett test idag eller vänta tills imorrn då jag kan ta ett med morgonurin. Tanken är ju att jag ska börja med Menopur-sprutor direkt på cd 1 om det går, annars funkade cd 2 eller cd 3 också bra (beroende på när på dagen/veckan den kom).

  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-31 16:42:14 följande:

    Återbesök med VUL idag, blåsan hade växt till sig till 21mm så fick Otrivelle som jag ska ta idag. Så himla glad och lättad att trippeldos funkat 2ggr i rad nu, det kan ju inte va en slump utan kroppen verkar faktiskt reagera. Nu är det bara att sexa och hålla tummarna :)


    Men woho, vilka fantastiska nyheter för er! 21 mm, det var verkligen inte illa :) Lycka till med era fertila dagar!
  • MiniNin
    MiniNin skrev 2020-09-01 13:51:28 följande:

    Hej, allihopa!

    Tempen gick ner ytterligare lite idag och efter lunch (i affären av alla ställen) började en kraftig mensvärk krypa sig på som sakta men säkert tog över hela kroppen på typ 10 min och jag blev alldeles kallsvettig. Väl hemma på toa (efter en kämpig färd hem) så upptäcktes en vattnig men klar blödning. Mens :(

    Så nu ligger jag nerbäddad med kraftig mensvärk som ilar som satan ner i benet och tycker synd om mig själv. Att det inte var vår tur nu :(

    Enligt läkaren skulle jag ta ett graviditetstest trots blödning så har kontaktat kliniken och inväntar svar om ifall jag ska ta ett test idag eller vänta tills imorrn då jag kan ta ett med morgonurin. Tanken är ju att jag ska börja med Menopur-sprutor direkt på cd 1 om det går, annars funkade cd 2 eller cd 3 också bra (beroende på när på dagen/veckan den kom).


    Kliniken hörde av sig och det blir att ta ett graviditetstest imorrnbitti. Så som det ser ut nu blir det start av Menopur imorrnkväll. På't igen.
Svar på tråden Letrozol, PCO