• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-08-31 16:42:14 följande:

    Återbesök med VUL idag, blåsan hade växt till sig till 21mm så fick Otrivelle som jag ska ta idag. Så himla glad och lättad att trippeldos funkat 2ggr i rad nu, det kan ju inte va en slump utan kroppen verkar faktiskt reagera. Nu är det bara att sexa och hålla tummarna :)


    men wow!! sjukt bra ju :D ba o mysa på nu då ;) 
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-08-31 17:44:39 följande:
    amandakollb skrev 2020-08-31 08:42:03 följande:

    gick in i vecka 12 i lördags, glömde svara på de! så sista veckan i första trimestern


    Jomen, det är den ju. Ovanför 'linjen' fortfarande men den har gått upp och ner lite. Se bild. Idag hade jag den lägsta tempen på många dagar och märkte lite rosa på fingret när jag checkade tappen (som jag gör varje dag och registrerar i appen) så blev direkt lite besviken, att nu får jag snart mens. Men har inte märkt något vid toabesök idag och har fortfarande samma känsla i magen som jag haft många dagar nu. Har även läst att tappen kan bli extra känslig. Så jag håller ut. Det är snart testdag :)

    Jag kommer köra ett test från Testlagret och ett från RFSU på onsdag. Känns säkert.

    Men oj, tiden har verkligen gått supersnabbt! Vecka 12 redan! Snart i din andra trimester :) Ser fram emot din uppdatering från KUB nästa vecka!

    Hur trycker du in två sovstunder på dagen? Jobbar du hemifrån? Hur har ni gjort med omgivningen, jobb, vänner osv, har ni berättat än eller väntar ni till efter KUB?
    ja jättesnabbt har det gått faktiskt! jag jobbar hemifrån, har gjort sen i mars och det är så skönt nu faktiskt, så hinner lätt två powernaps om dagen :D 

    nja har berättat för närmaste vänner, familj och släkt, men bekanta och kollegor hade jag typ velat vänta med tills bebisen är född haha, men det kanske blir lite svårt. men tänker mer att jag berättar när man träffar folk och det verkligen syns. kommer inte lägga ut på sociala medier iaf. 
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-09-01 13:51:28 följande:

    Hej, allihopa!

    Tempen gick ner ytterligare lite idag och efter lunch (i affären av alla ställen) började en kraftig mensvärk krypa sig på som sakta men säkert tog över hela kroppen på typ 10 min och jag blev alldeles kallsvettig. Väl hemma på toa (efter en kämpig färd hem) så upptäcktes en vattnig men klar blödning. Mens :(

    Så nu ligger jag nerbäddad med kraftig mensvärk som ilar som satan ner i benet och tycker synd om mig själv. Att det inte var vår tur nu :(

    Enligt läkaren skulle jag ta ett graviditetstest trots blödning så har kontaktat kliniken och inväntar svar om ifall jag ska ta ett test idag eller vänta tills imorrn då jag kan ta ett med morgonurin. Tanken är ju att jag ska börja med Menopur-sprutor direkt på cd 1 om det går, annars funkade cd 2 eller cd 3 också bra (beroende på när på dagen/veckan den kom).


    åh nej typiskt :( ta hand om dig <3 bädda ned dig och slå på någon mysig film. nästa omgång blir er tur!! 
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-09-01 13:51:28 följande:

    Hej, allihopa!

    Tempen gick ner ytterligare lite idag och efter lunch (i affären av alla ställen) började en kraftig mensvärk krypa sig på som sakta men säkert tog över hela kroppen på typ 10 min och jag blev alldeles kallsvettig. Väl hemma på toa (efter en kämpig färd hem) så upptäcktes en vattnig men klar blödning. Mens :(

    Så nu ligger jag nerbäddad med kraftig mensvärk som ilar som satan ner i benet och tycker synd om mig själv. Att det inte var vår tur nu :(

    Enligt läkaren skulle jag ta ett graviditetstest trots blödning så har kontaktat kliniken och inväntar svar om ifall jag ska ta ett test idag eller vänta tills imorrn då jag kan ta ett med morgonurin. Tanken är ju att jag ska börja med Menopur-sprutor direkt på cd 1 om det går, annars funkade cd 2 eller cd 3 också bra (beroende på när på dagen/veckan den kom).


    Nej vad trist. Bäh. :( Ta hand om dig <3, sen är det väl bara på't igen, den här cykeln var ju ett stort steg framåt i alla fall :)
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-09-01 15:38:49 följande:
    ja jättesnabbt har det gått faktiskt! jag jobbar hemifrån, har gjort sen i mars och det är så skönt nu faktiskt, så hinner lätt två powernaps om dagen :D 

    nja har berättat för närmaste vänner, familj och släkt, men bekanta och kollegor hade jag typ velat vänta med tills bebisen är född haha, men det kanske blir lite svårt. men tänker mer att jag berättar när man träffar folk och det verkligen syns. kommer inte lägga ut på sociala medier iaf. 
    Verkligen bra timing att bli gravid nu med allt hemmajobb :) Mycket lättare att hålla det hemligt :) Så himla galet vad tiden går, att du kommit så långt redan :) :)
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-09-01 13:51:28 följande:

    Hej, allihopa!

    Tempen gick ner ytterligare lite idag och efter lunch (i affären av alla ställen) började en kraftig mensvärk krypa sig på som sakta men säkert tog över hela kroppen på typ 10 min och jag blev alldeles kallsvettig. Väl hemma på toa (efter en kämpig färd hem) så upptäcktes en vattnig men klar blödning. Mens :(

    Så nu ligger jag nerbäddad med kraftig mensvärk som ilar som satan ner i benet och tycker synd om mig själv. Att det inte var vår tur nu :(

    Enligt läkaren skulle jag ta ett graviditetstest trots blödning så har kontaktat kliniken och inväntar svar om ifall jag ska ta ett test idag eller vänta tills imorrn då jag kan ta ett med morgonurin. Tanken är ju att jag ska börja med Menopur-sprutor direkt på cd 1 om det går, annars funkade cd 2 eller cd 3 också bra (beroende på när på dagen/veckan den kom).


    Åh nej vad tråkigt.... :( 
    även fast de är svårt så försök se denna månad som en vinst, du fick ägglossning!!! :D de är ett steg närmare eran bebis! <3
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-09-01 16:34:41 följande:
    Verkligen bra timing att bli gravid nu med allt hemmajobb :) Mycket lättare att hålla det hemligt :) Så himla galet vad tiden går, att du kommit så långt redan :) :)
    ja verkligen!! alltså helt galet skönt att kunna jobba hemifrån, som du säger, så mycket enklare att hålla det hemligt! 

    vill bara att det ska bli den 8e sep så jag får göra kub och se att allt är bra. sen ska jag försöka sluta oroa mig så mkt!! tänker hela tiden på att den dött därinne :( 
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-09-02 09:43:16 följande:

    ja verkligen!! alltså helt galet skönt att kunna jobba hemifrån, som du säger, så mycket enklare att hålla det hemligt! 

    vill bara att det ska bli den 8e sep så jag får göra kub och se att allt är bra. sen ska jag försöka sluta oroa mig så mkt!! tänker hela tiden på att den dött därinne :( 


    Förstår att det är nervöst men det kommer gå bra!!! Nu har du ju kommit förbi de värsta veckorna!!! Och 8 sept är ju jättesnart :)
  • akalei

    Blir inte riktigt klok på när man bör sexa i förhållande till Ovitrelle. Vet att det har diskuterats tidigare i tråden. Vi körde dagarna innan, sen tog jag sprutan måndag eftermiddag och fick till det måndag och tisdag kväll. Tror ni det räcker eller borde vi försöka få till det onsdag kväll också? Ingen av oss är så sugen idag, men har lite dåligt samvete om vi typ missar chansen?

  • amandakollb
    akalei skrev 2020-09-02 15:52:47 följande:
    Förstår att det är nervöst men det kommer gå bra!!! Nu har du ju kommit förbi de värsta veckorna!!! Och 8 sept är ju jättesnart :)
    akalei skrev 2020-09-02 15:58:23 följande:

    Blir inte riktigt klok på när man bör sexa i förhållande till Ovitrelle. Vet att det har diskuterats tidigare i tråden. Vi körde dagarna innan, sen tog jag sprutan måndag eftermiddag och fick till det måndag och tisdag kväll. Tror ni det räcker eller borde vi försöka få till det onsdag kväll också? Ingen av oss är så sugen idag, men har lite dåligt samvete om vi typ missar chansen?



    ja sant, ska försöka tänka så!! :)

    gällande ovitrelle, jag tror att jag var en som fick sen ägglossning av ovitrelle, typ 2 dygn efter (baserar det på tempökningen) så nu tredje omgången skippade vi att ha sex samma dag som sprutan och hade istället dagen efter sprutan och dagen efter det! men det ska ju generellt funka att ha sex typ 5 dagar innan så jag tror absolut det borde räcka med måndag och tisdag om ni inte orkar idag =) 
Svar på tråden Letrozol, PCO