• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105410 visningar
    3231 svar
    3231
    105410

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 3 Sep 2020 19:23
    amandakollb skrev 2020-09-03 16:22:51 följande:
    ja det tycker jag ni gör helt rätt i :) när beräknar du bim? :D
    13 september räknar jag med BIM, räknar med samma lutealfas som förra cykeln. Men har inte bestämt om jag ska testa redan då (är bara Otrivelle+13) eller vänta lite längre.
  • Thu 3 Sep 2020 19:24
    MiniNin skrev 2020-09-03 18:17:49 följande:

    MiniNin: Andra försöket. Start Menopur-sprutor 2/9. Första ultraljudet 11/9.

    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.

    akalei: Andra försöket med trippel dos Letrozol. FYLL PÅ :)

    Russin112: missfall 13/6. Trippla dos letrozol, vul ser inga mogna blåsor. Påbörja provera 7/9


    MiniNin: Andra försöket. Start Menopur-sprutor 2/9. Första ultraljudet 11/9.
     
    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.
     
    akalei: Andra försöket med trippel dos Letrozol. BIM 13/9.
     
    Russin112: missfall 13/6. Trippla dos letrozol, vul ser inga mogna blåsor. Påbörja provera 7/9
  • Sun 6 Sep 2020 10:29

    MiniNin: Andra försöket. Start Menopur-sprutor 2/9. Första ultraljudet 11/9.

    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.

    akalei: Andra försöket med trippel dos Letrozol. BIM 13/9.

    Russin112: påbörja provera 6/9

  • Anonym­1Ha
    Mon 7 Sep 2020 08:26

    Hej igen i tråden! Kort rapport från mig :)

    Fortfarande ingen graviditet här men gjorde en skrapning och tog bort en polyp i livmodern i början av denna månaden. Behövde inte vänta nånting utan vi är inne på letrozol kur nr 6, ägglossning har varit, gjorde inget VUL denna månaden så ingen ovitrelle, så nu är det bara å vänta 14dagar och se. Fått ny energi nu efter att polypen försvann iaf. Blir det inget nu blir det ställningstagande till IVF nästa månad. Nu håller vi tummarna!!!

  • Mon 7 Sep 2020 18:53
    Anonym1Ha skrev 2020-09-07 08:26:42 följande:

    Hej igen i tråden! Kort rapport från mig :)

    Fortfarande ingen graviditet här men gjorde en skrapning och tog bort en polyp i livmodern i början av denna månaden. Behövde inte vänta nånting utan vi är inne på letrozol kur nr 6, ägglossning har varit, gjorde inget VUL denna månaden så ingen ovitrelle, så nu är det bara å vänta 14dagar och se. Fått ny energi nu efter att polypen försvann iaf. Blir det inget nu blir det ställningstagande till IVF nästa månad. Nu håller vi tummarna!!!


    Välkommen tillbaka :) gick allt bra med borttaget? Tror dem att den kan ha gjort att det inte har tagit sig?

    vad skönt att ni kunde fortsätta direkt efter. Fortfarande enkelkur?

    Men vad skönt att ha en plan, håller tummarna att denna månad är er <3
  • Anonym­1Ha
    Mon 7 Sep 2020 20:50
    Russin112 skrev 2020-09-07 18:53:04 följande:

    Välkommen tillbaka :) gick allt bra med borttaget? Tror dem att den kan ha gjort att det inte har tagit sig?

    vad skönt att ni kunde fortsätta direkt efter. Fortfarande enkelkur?

    Men vad skönt att ha en plan, håller tummarna att denna månad är er <3


    Jo det gick ganska bra, var lite obehagligt när det var där inne och höll på men det var snabbt över! Hade ont som värre mensvärk på kvällen men dagen efter var jag helt som vanligt!

    Ja de tänker väl att det skulle kunna va så. Haft bra ägglossningar på enkelkur. Sist jag gjorde VUL var det till och med två blåsor över 10mm men det var i juli! Polypen var ändå 8x5mm så den tar ju sin plats i livmodern. Hoppas det var den och att det vill fästa nu!!

    Tack! Hur går det för dig?
  • Mon 7 Sep 2020 21:03
    Anonym1Ha skrev 2020-09-07 20:50:46 följande:
    Jo det gick ganska bra, var lite obehagligt när det var där inne och höll på men det var snabbt över! Hade ont som värre mensvärk på kvällen men dagen efter var jag helt som vanligt!

    Ja de tänker väl att det skulle kunna va så. Haft bra ägglossningar på enkelkur. Sist jag gjorde VUL var det till och med två blåsor över 10mm men det var i juli! Polypen var ändå 8x5mm så den tar ju sin plats i livmodern. Hoppas det var den och att det vill fästa nu!!

    Tack! Hur går det för dig?
    Välkommen tillbaka! Skönt att bli av med polypen. Håller tummarna för att det är er tur denna gång :)
  • Mon 7 Sep 2020 23:19

    Välkommen tillbaka, Anonym1Ha! Håller precis som alla andra också tummarna för dig!

    amandakollb - imorrn är det ju KUB! Ser fram emot att höra uppdatering från dig och kanske till och med få se någon ultraljudsbild!? Lycka till i alla fall!

  • Tue 8 Sep 2020 10:55
    Anonym1Ha skrev 2020-09-07 08:26:42 följande:

    Hej igen i tråden! Kort rapport från mig :)

    Fortfarande ingen graviditet här men gjorde en skrapning och tog bort en polyp i livmodern i början av denna månaden. Behövde inte vänta nånting utan vi är inne på letrozol kur nr 6, ägglossning har varit, gjorde inget VUL denna månaden så ingen ovitrelle, så nu är det bara å vänta 14dagar och se. Fått ny energi nu efter att polypen försvann iaf. Blir det inget nu blir det ställningstagande till IVF nästa månad. Nu håller vi tummarna!!!


    välkommen tillbaka! kul med uppdatering :) håller alla tummar för att detta ska va er månad!! :) 
  • Tue 8 Sep 2020 10:58
    MiniNin skrev 2020-09-07 23:19:14 följande:

    Välkommen tillbaka, Anonym1Ha! Håller precis som alla andra också tummarna för dig!

    amandakollb - imorrn är det ju KUB! Ser fram emot att höra uppdatering från dig och kanske till och med få se någon ultraljudsbild!? Lycka till i alla fall!


    jaaa kub idag, är lite nervös! kl 14. jag köpte en doppler förra veckan (där man kan höra bebisens hjärtljud) och har använt den varje dag nu för att höra hjärtljuden så är betydligt lugnare nu än tidigare iaf. jag uppdaterar efteråt! :) 

    hur går det med sprutorna för dig? inte så länge kvar till ultraljudet på fredag, spännande att höra hur de växt! :) 
Svar på tråden Letrozol, PCO