• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105599 visningar
    3231 svar
    3231
    105599

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 11 Sep 2020 16:52

    Hallå!

    Idag visade mitt första ultraljud denna cykel två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm båda två. Fin slemhinna på ca 7 mm. Så fortsätter på samma dos av Menopur, ca 94IE och ultraljud två är på tisdag 15/9 :) Trevlig helg på er!

  • Fri 11 Sep 2020 20:21
    MiniNin skrev 2020-09-11 16:52:11 följande:

    Hallå!

    Idag visade mitt första ultraljud denna cykel två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm båda två. Fin slemhinna på ca 7 mm. Så fortsätter på samma dos av Menopur, ca 94IE och ultraljud två är på tisdag 15/9 :) Trevlig helg på er!


    Låter som en bra början! Hoppas du mår bra och får fina resultat på tisdag :)

    Jag är på BIM-2 tror jag, försöker hålla mig sysselsatt så att tiden inte ska gå så långsamt.

    Ha en skön helg :)
  • Sat 12 Sep 2020 11:33
    MiniNin skrev 2020-09-11 16:52:11 följande:

    Hallå!

    Idag visade mitt första ultraljud denna cykel två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm båda två. Fin slemhinna på ca 7 mm. Så fortsätter på samma dos av Menopur, ca 94IE och ultraljud två är på tisdag 15/9 :) Trevlig helg på er!


    Åh det låter ju lovande!! Spännande på tisdag och se hur mycket de växt :) ha en fin helg!
  • Sat 12 Sep 2020 11:34
    akalei skrev 2020-09-11 20:21:08 följande:

    Låter som en bra början! Hoppas du mår bra och får fina resultat på tisdag :)

    Jag är på BIM-2 tror jag, försöker hålla mig sysselsatt så att tiden inte ska gå så långsamt.

    Ha en skön helg :)


    Inte länge kvar till bim nu! När tänkte du testa? Har du några symtom?:)
  • Sat 12 Sep 2020 14:43
    amandakollb skrev 2020-09-12 11:34:35 följande:
    Inte länge kvar till bim nu! När tänkte du testa? Har du några symtom?:)
    Nää, iiiih. Det är ju så att man blir knäpp, går och letar minsta lilla förnimmelse. Men jag har verkligen noll symptom. Jag tänkte försöka hålla mig till onsdag med att testa eftersom flera av er har sagt att man ska testa först på Otrivelle+16. Men om det inte har blivit nåt så lär ju mensen komma innan dess.
  • Sun 13 Sep 2020 11:18
    akalei skrev 2020-09-12 14:43:34 följande:

    Nää, iiiih. Det är ju så att man blir knäpp, går och letar minsta lilla förnimmelse. Men jag har verkligen noll symptom. Jag tänkte försöka hålla mig till onsdag med att testa eftersom flera av er har sagt att man ska testa först på Otrivelle+16. Men om det inte har blivit nåt så lär ju mensen komma innan dess.


    Jag hade inte heller några symtom förens någon dag innan bim då jag fick vanlig mensvärk! Så hoppet är inte ute :D det låter bra, så spännande :) du får uppdatera oss om mensen kommer eller om du hinner testa!
  • Mon 14 Sep 2020 16:15

    Uppdatering från mig:


    Idag kom mensen för mig på dag 9 av proveran så ska ringa kliniken imorgon och se om jag ska köra på trippla eller X 4 med letrozolen denna cykel :)


    Vill ju inte bli överstimulerad så vet inte om jag törs köra på x4...

  • Mon 14 Sep 2020 16:26
    Russin112 skrev 2020-09-14 16:15:56 följande:

    Uppdatering från mig:


    Idag kom mensen för mig på dag 9 av proveran så ska ringa kliniken imorgon och se om jag ska köra på trippla eller X 4 med letrozolen denna cykel :)


    Vill ju inte bli överstimulerad så vet inte om jag törs köra på x4...


    Vad skönt att få börja igen! :)
  • Tue 15 Sep 2020 15:40
    Russin112 skrev 2020-09-14 16:15:56 följande:

    Uppdatering från mig:

    Idag kom mensen för mig på dag 9 av proveran så ska ringa kliniken imorgon och se om jag ska köra på trippla eller X 4 med letrozolen denna cykel :)

    Vill ju inte bli överstimulerad så vet inte om jag törs köra på x4...


    Men så skönt att få börja igen! :) Vad sa kliniken? Trippel eller kvadrupel?
  • Tue 15 Sep 2020 15:52

    Hej!

    Idag var jag på VUL nummer två och till skillnad från sist hade det hänt väldigt mycket! I fredags var det två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm och idag var det två blåsor på 12 mm och en på hela 16 mm! Blev helt tagen på sängen och glömde bort att ställa mina frågor jag förberett. Så glad!

    På vårt första försök visade sista VULet en blåsa på 16 mm och då fortsatte jag ta Menopur fram tills Ovitrelle två dagar efter. Tanken är densamma denna gång men för säkerhets skull så ska jag in på ett VUL till på torsdag 17/9 för att se hur stor den större blåsan blivit innan Ovitrelle och bara dubbelkolla de mindre blåsorna. Känns superbra!

    Vi skulle ligga ikväll i alla fall, utifall att den större blåsan får för sig att växa med raketfart och hinner släppa innan torsdag. Andra försöket, here we (soon) go!

Svar på tråden Letrozol, PCO