• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-09-15 15:52:38 följande:

    Hej!

    Idag var jag på VUL nummer två och till skillnad från sist hade det hänt väldigt mycket! I fredags var det två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm och idag var det två blåsor på 12 mm och en på hela 16 mm! Blev helt tagen på sängen och glömde bort att ställa mina frågor jag förberett. Så glad!

    På vårt första försök visade sista VULet en blåsa på 16 mm och då fortsatte jag ta Menopur fram tills Ovitrelle två dagar efter. Tanken är densamma denna gång men för säkerhets skull så ska jag in på ett VUL till på torsdag 17/9 för att se hur stor den större blåsan blivit innan Ovitrelle och bara dubbelkolla de mindre blåsorna. Känns superbra!

    Vi skulle ligga ikväll i alla fall, utifall att den större blåsan får för sig att växa med raketfart och hinner släppa innan torsdag. Andra försöket, here we (soon) go!


    Va kul!! Grattis till fint resultat!
  • Mattan94

    Hej igen, längesedan jag skrev nu. Är nu inne på dag 32 idag utan mens men inte heller något positivt test (bim i söndags). Bm ringde idag och sa att kroppen gett respons på behandlingen och att jag ska ha fått äl. Hon sa även att jag ska vänta upp till 14 dagar till att testa. Någon som fått liknande svar, dryg ovisshet nu!

  • akalei
    Mattan94 skrev 2020-09-15 20:21:00 följande:

    Hej igen, längesedan jag skrev nu. Är nu inne på dag 32 idag utan mens men inte heller något positivt test (bim i söndags). Bm ringde idag och sa att kroppen gett respons på behandlingen och att jag ska ha fått äl. Hon sa även att jag ska vänta upp till 14 dagar till att testa. Någon som fått liknande svar, dryg ovisshet nu!


    Hej! När hade du ÄL?
  • akalei

    BIM+2 idag och fortfarande ingen mens. Imorgon bitti är jag på Ovitrelle+16 och då blir det test och jag är så galet nervös att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv. Känns typ som jag inte kommer kunna sova nåt alls. Det är nästan som att jag drar mig för att testa.

    Min farhåga är såklart att testet är neg och att det ska visa sig att jag inte ens hade ÄL och att det är därför mensen inte kommer. Men jag hade ju en blåsa på 20mm och fick Otrivelle så borde verkligen ha ägglossat. Men vågar inte hopps för är så jäkla rädd att bli besviken.

    Gaah denna väntan gör en ju lite knäpp. Men vad skönt att skriva av sig lite.

  • MiniNin
    akalei skrev 2020-09-15 21:31:09 följande:

    BIM+2 idag och fortfarande ingen mens. Imorgon bitti är jag på Ovitrelle+16 och då blir det test och jag är så galet nervös att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv. Känns typ som jag inte kommer kunna sova nåt alls. Det är nästan som att jag drar mig för att testa.

    Min farhåga är såklart att testet är neg och att det ska visa sig att jag inte ens hade ÄL och att det är därför mensen inte kommer. Men jag hade ju en blåsa på 20mm och fick Otrivelle så borde verkligen ha ägglossat. Men vågar inte hopps för är så jäkla rädd att bli besviken.

    Gaah denna väntan gör en ju lite knäpp. Men vad skönt att skriva av sig lite.


    Förstår dig fullt ut! Men nu är det positiva tankar :) Vi håller tummarna så hårt för dig! Hör av dig när du testat imorrn, så nyfiken!
  • akalei


    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!
  • akalei

    Av någon anledning så blir bilden upp och ned, den är inte det på min telefon, men syns ju ändå :o

  • Anonym1Ha
    akalei skrev 2020-09-16 06:59:51 följande:

    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!


    Men vilket fint plus hörru!!! Grattis!!! Håller tummarna att det blir bebis om 9månader på det där <3

    Hur känner du dig? Några symtom nu efter plus?

    BIM -2 här och denna väntan alltså..
  • akalei
    Anonym1Ha skrev 2020-09-16 07:47:12 följande:
    Men vilket fint plus hörru!!! Grattis!!! Håller tummarna att det blir bebis om 9månader på det där <3

    Hur känner du dig? Några symtom nu efter plus?

    BIM -2 här och denna väntan alltså..
    Tack!! Ja jag hoppas hoppas hoppas hoppas så att det går hela vägen nu <3 <3 
    Jag mår bra, bara ett symptom som dök upp i förrgår och det är att jag behöver kissa hela tiden! Något med hormonomställningen har jag läst :)
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-09-16 06:59:51 följande:
    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!
    men whattt, så himla himla kul!!! stort grattis :D måste kännas helt magiskt! jag fortsatte att testa varannan dag när jag plussade för att se att det steg! åh hur känns de? :D har du några symtom?
Svar på tråden Letrozol, PCO