• Anonym (Kaffedraken)

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (Kaffedraken)
    MiniNin skrev 2020-09-15 15:52:38 följande:

    Hej!

    Idag var jag på VUL nummer två och till skillnad från sist hade det hänt väldigt mycket! I fredags var det två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm och idag var det två blåsor på 12 mm och en på hela 16 mm! Blev helt tagen på sängen och glömde bort att ställa mina frågor jag förberett. Så glad!

    På vårt första försök visade sista VULet en blåsa på 16 mm och då fortsatte jag ta Menopur fram tills Ovitrelle två dagar efter. Tanken är densamma denna gång men för säkerhets skull så ska jag in på ett VUL till på torsdag 17/9 för att se hur stor den större blåsan blivit innan Ovitrelle och bara dubbelkolla de mindre blåsorna. Känns superbra!

    Vi skulle ligga ikväll i alla fall, utifall att den större blåsan får för sig att växa med raketfart och hinner släppa innan torsdag. Andra försöket, here we (soon) go!


    vad härligt att höra :D fint resultat!! skönt att få komma in en sista gång också och kolla hur det ser ut imorgon=) då kanske det blir ovitrelle imorgon?! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-15 21:24:52 följande:

    Hej! När hade du ÄL?


    Jag tror dag 13/14 om äl-testen stämmer????
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-15 21:24:52 följande:

    Hej! När hade du ÄL?


    Jag tror dag 13/14 om äl-testen stämmer????
    akalei skrev 2020-09-16 06:59:51 följande:

    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!


    Och stort grattis!! :D
  • Anonym (Kaffedraken)
    MiniNin skrev 2020-09-15 15:52:38 följande:

    Hej!

    Idag var jag på VUL nummer två och till skillnad från sist hade det hänt väldigt mycket! I fredags var det två blåsor som var precis på gränsen till 10 mm och idag var det två blåsor på 12 mm och en på hela 16 mm! Blev helt tagen på sängen och glömde bort att ställa mina frågor jag förberett. Så glad!

    På vårt första försök visade sista VULet en blåsa på 16 mm och då fortsatte jag ta Menopur fram tills Ovitrelle två dagar efter. Tanken är densamma denna gång men för säkerhets skull så ska jag in på ett VUL till på torsdag 17/9 för att se hur stor den större blåsan blivit innan Ovitrelle och bara dubbelkolla de mindre blåsorna. Känns superbra!

    Vi skulle ligga ikväll i alla fall, utifall att den större blåsan får för sig att växa med raketfart och hinner släppa innan torsdag. Andra försöket, here we (soon) go!


    Men vad kul att höra! stort grattis!! :D
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-16 06:59:51 följande:


    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!
    STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! :D helt fantastiskt!
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-16 06:59:51 följande:

    Hörni jag tror fasen att jag har plussat?!?!?! Känns helt sjukt?!?!? Vill typ gå och köpa tio test till för att se att jag inte testat fel?! Men tänker att jag ska testa varje dag några dagar till och se att det stegras och så.

    Känns helt jäkla overkligt. Och nu börjar ju oron för allt som kan gå fel men ska verkligen försöka ta en dag i taget och glädjas också!


    Men JA! Det är ju detta vi vill se i den här tråden akalei! Grattis till plusset :) Värd väntan nu, eller hur?

    Gör som några skriver, testa varannan dag eller så nu ett tag framöver om du har test över så det stegrar och håller sig starkt. Sen är det väl bara att höra av sig till kliniken och boka in ett tidigt ultraljud? :) Hur långt gången är du enligt dina beräkningar? Typ 4+2 eller nåt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    amandakollb skrev 2020-09-16 09:08:40 följande:
    men whattt, så himla himla kul!!! stort grattis :D måste kännas helt magiskt! jag fortsatte att testa varannan dag när jag plussade för att se att det steg! åh hur känns de? :D har du några symtom?
    Tack!!! Känns helt overkligt, har nog inte riktigt lyckats smälta det ännu! Hoppas hoppas hoppas att allt går bra nu. 

    Ja i måndags la jag märke till att jag var sjukt kissnödig hela tiden och började fundera på om det kanske ändå kunde vara något... Sen har jag senaste dagarna kanske känt mig lite "öm" i nedre magen men inte sådär att jag hade funderat på det om jag inte hade gått runt och verkligen letat symptom. 
    Mattan94 skrev 2020-09-16 09:42:34 följande:
    Jag tror dag 13/14 om äl-testen stämmer????Och stort grattis!! :D
    Russin112 skrev 2020-09-16 11:00:32 följande:
    STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! :D helt fantastiskt!
    Tack!! <3
    MiniNin skrev 2020-09-16 11:57:37 följande:
    Men JA! Det är ju detta vi vill se i den här tråden akalei! Grattis till plusset :) Värd väntan nu, eller hur? 

    Gör som några skriver, testa varannan dag eller så nu ett tag framöver om du har test över så det stegrar och håller sig starkt. Sen är det väl bara att höra av sig till kliniken och boka in ett tidigt ultraljud? :) Hur långt gången är du enligt dina beräkningar? Typ 4+2 eller nåt?
    Tack!! Har nog lite svårt att ta in det! Så värt väntan, och det konstiga är att det redan har börjat kännas som att väntan inte alls var jättelång... man glömmer verkligen fort alltså :P Hoppas så att allt går vägen nu, snart kommer säkert noja och oro men för tillfället är jag bara glad glad :)

    Blir inte riktigt klok på hur man ska räkna. Jag fyllde i sista mensens första dag i nån app och då sade den 4+2, men jag tycker det borde vara 4+3 i så fall, fattar inte riktigt hur det går ihop. (Sista mens startade 16 aug, då borde väl 16 aug vara 0+1 och sen räknar man bara vidare... eller?) Men borde det inte spela in när man hade ÄL? För jag hade inte ÄL CD14 utan snarare CD18, vilket är exakt 2 veckor sen. Kollade i nån annan kalkylator nu där man fyllde i även längd på follikelfasen och då fick jag 4+0. Så förvirrad :P

    Tänkte ringa till kliniken i nästa vecka och be om ett tidigt ultraljud :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-16 15:38:15 följande:
    Blir inte riktigt klok på hur man ska räkna. Jag fyllde i sista mensens första dag i nån app och då sade den 4+2, men jag tycker det borde vara 4+3 i så fall, fattar inte riktigt hur det går ihop. (Sista mens startade 16 aug, då borde väl 16 aug vara 0+1 och sen räknar man bara vidare... eller?) Men borde det inte spela in när man hade ÄL? För jag hade inte ÄL CD14 utan snarare CD18, vilket är exakt 2 veckor sen. Kollade i nån annan kalkylator nu där man fyllde i även längd på follikelfasen och då fick jag 4+0. Så förvirrad :P

    Tänkte ringa till kliniken i nästa vecka och be om ett tidigt ultraljud :)
    Skrev fel, menade att 16 aug borde vara 0 och 17 aug 0+1 osv.. om man inte tar hänsyn till när ÄL var. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    akalei skrev 2020-09-16 15:39:14 följande:
    Skrev fel, menade att 16 aug borde vara 0 och 17 aug 0+1 osv.. om man inte tar hänsyn till när ÄL var. 
    det kommer säkert gå superbra!! :) har du bokat in ett tidigt ultraljud nu? hur länge var det ni hade försökt? har det landat lite nu? 

    gällade hur man räknar, det är lite stökigt! men vet du ungefär hur lång cykel du hade? för tror att om du bara ställer in vilket datum du senast hade mens så räknar alla appar på att man har en cykel på 28 dagar vilket kan bli lite tokigt om man har kortare eller längre :) men annars går det ju bra med ett ungefärligt datum nu för du kommer få mer exakt vid kub och så kan de ändra ytterligare vid rul. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    amandakollb skrev 2020-09-17 09:39:01 följande:

    det kommer säkert gå superbra!! :) har du bokat in ett tidigt ultraljud nu? hur länge var det ni hade försökt? har det landat lite nu? 

    gällade hur man räknar, det är lite stökigt! men vet du ungefär hur lång cykel du hade? för tror att om du bara ställer in vilket datum du senast hade mens så räknar alla appar på att man har en cykel på 28 dagar vilket kan bli lite tokigt om man har kortare eller längre :) men annars går det ju bra med ett ungefärligt datum nu för du kommer få mer exakt vid kub och så kan de ändra ytterligare vid rul. 


    Hoppas det! Just nu känner jag mig ganska lugn, Inte så mycket oro, är fortfarande i ?fira och vara glad att vi kommit såhär långt?-tankar :) Känns fortfarande overkligt, men man landar väl lite efterhand antar jag :)

    Har inte bokat tidigt UL ännu, tänkte ringa kliniken i början på nästa vecka. När tycker du man ska göra UL? Vill inte göra för tidigt och riskera oklarheter och onödig oro, då väntar jag hellre några dagar extra känner jag.

    Ja grejen är att om jag fyller i senaste mens så tror jag appen bedömer att jag är några dagar längre gången än vad jag egentligen är, eftersom jag hade ÄL först CD18. Spelar ju inte så stor roll egentligen fast jag är just nu lite besatt av den där siten du länkade förut med missfallsrisk per dag, för det är väldigt skönt för mig att se hur snabbt den sjunker varje dag, och då vill jag ju veta så exakt som möjligt :)
Svar på tråden Letrozol, PCO