• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105507 visningar
    3231 svar
    3231
    105507

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 17 Sep 2020 12:01
    akalei skrev 2020-09-17 10:50:35 följande:
    Hoppas det! Just nu känner jag mig ganska lugn, Inte så mycket oro, är fortfarande i ?fira och vara glad att vi kommit såhär långt?-tankar :) Känns fortfarande overkligt, men man landar väl lite efterhand antar jag :)

    Har inte bokat tidigt UL ännu, tänkte ringa kliniken i början på nästa vecka. När tycker du man ska göra UL? Vill inte göra för tidigt och riskera oklarheter och onödig oro, då väntar jag hellre några dagar extra känner jag.

    Ja grejen är att om jag fyller i senaste mens så tror jag appen bedömer att jag är några dagar längre gången än vad jag egentligen är, eftersom jag hade ÄL först CD18. Spelar ju inte så stor roll egentligen fast jag är just nu lite besatt av den där siten du länkade förut med missfallsrisk per dag, för det är väldigt skönt för mig att se hur snabbt den sjunker varje dag, och då vill jag ju veta så exakt som möjligt :)
    jag förstår det, njut!! :) jag fattade nog inte förrens efter första ultaljudet. eller känns iofs fortf som jag inte fattat det. 

    vi bokade in v.8 (tror det var 7+3), då ska man absolut kunna se något! tror att man kan köra i v.7 också men kör på v.8 om ni vill vara på den säkra sidan :)

    jag tycker också det var väldigt skönt att följa den, risken sjunker väldigt mkt för var dag i början! men okej om du hade äl på dag 18, vet du hur lång lutealfas du har? typ 12 dagar? isåfall fyller du i 30 dagar lång cykel och då är du i 4+2 idag :) men om du har lutealfas på 10 dagar så hade du 28 dagar lång cykel och då är du i 4+4 idag. jag brukar använda nedan sida för att beräkna, och längre ned på den sidan kan du även fylla i ett datum i framtiden och se hur långt gången du är då. tex då jag fick kub ett visst datum så fyllde jag i de och kunde se hur långt gången jag skulle va vid det datumet. även kul att se hur långt gången jg är på min födelsedag och jul tex :P

    https://www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/

  • Thu 17 Sep 2020 14:40
    amandakollb skrev 2020-09-17 12:01:19 följande:

    jag förstår det, njut!! :) jag fattade nog inte förrens efter första ultaljudet. eller känns iofs fortf som jag inte fattat det. 

    vi bokade in v.8 (tror det var 7+3), då ska man absolut kunna se något! tror att man kan köra i v.7 också men kör på v.8 om ni vill vara på den säkra sidan :)

    jag tycker också det var väldigt skönt att följa den, risken sjunker väldigt mkt för var dag i början! men okej om du hade äl på dag 18, vet du hur lång lutealfas du har? typ 12 dagar? isåfall fyller du i 30 dagar lång cykel och då är du i 4+2 idag :) men om du har lutealfas på 10 dagar så hade du 28 dagar lång cykel och då är du i 4+4 idag. jag brukar använda nedan sida för att beräkna, och längre ned på den sidan kan du även fylla i ett datum i framtiden och se hur långt gången du är då. tex då jag fick kub ett visst datum så fyllde jag i de och kunde se hur långt gången jag skulle va vid det datumet. även kul att se hur långt gången jg är på min födelsedag och jul tex :P

    www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/


    Tack för tips om sidan! Använde den för att räkna lite baklänges, uppskattar att befruktningen var 2 dagar efter Ovitrelle och då får jag fram att idag är 4+1 :)
  • Thu 17 Sep 2020 15:11
    akalei skrev 2020-09-17 14:40:13 följande:
    Tack för tips om sidan! Använde den för att räkna lite baklänges, uppskattar att befruktningen var 2 dagar efter Ovitrelle och då får jag fram att idag är 4+1 :)
    låter bra :) jag räknade 3 dagar efter ovitrelle men blev flyttad bak 2 dagar så då verkade det som jag hade äl 1 dag efter ovitrelle. men kan ju säkert bli flyttad igen på rul. 
  • Thu 17 Sep 2020 17:00

    Nu är det några som är gravida här i tråden! Hoppas vi snart blir fler. Jag hade liksom gärna joinat det gänget :)

    För mig så visade VUL nummer 3 idag att den större blåsan växt rejält till 21 mm! De mindre såg inte större ut utan hade antingen stannat av eller gått tillbaka så den där större tog verkligen täten. Så jag tog Ovitrelle idag kl. 16.00 så antar att jag får ägglossning imorrn någon gång :) Vi låg i tisdags och tänker köra enligt rekommendation ikväll, imorrn och på lördag. Kommer vara helt slut på söndag :D

  • Thu 17 Sep 2020 18:22
    MiniNin skrev 2020-09-17 17:00:48 följande:

    Nu är det några som är gravida här i tråden! Hoppas vi snart blir fler. Jag hade liksom gärna joinat det gänget :)

    För mig så visade VUL nummer 3 idag att den större blåsan växt rejält till 21 mm! De mindre såg inte större ut utan hade antingen stannat av eller gått tillbaka så den där större tog verkligen täten. Så jag tog Ovitrelle idag kl. 16.00 så antar att jag får ägglossning imorrn någon gång :) Vi låg i tisdags och tänker köra enligt rekommendation ikväll, imorrn och på lördag. Kommer vara helt slut på söndag :D


    Även jag hänger gärna med i gänget ;)

    Vad skönt att det fungerade även denna månad! Ni verkar ju ha hittat den perfekta dosen för dig! :) hoppas verkligen det tar sig denna månad! (Både för dig och mig)

    Jag ska på vul den 25e cd 11.
  • Thu 17 Sep 2020 19:38
    MiniNin skrev 2020-09-17 17:00:48 följande:

    Nu är det några som är gravida här i tråden! Hoppas vi snart blir fler. Jag hade liksom gärna joinat det gänget :)

    För mig så visade VUL nummer 3 idag att den större blåsan växt rejält till 21 mm! De mindre såg inte större ut utan hade antingen stannat av eller gått tillbaka så den där större tog verkligen täten. Så jag tog Ovitrelle idag kl. 16.00 så antar att jag får ägglossning imorrn någon gång :) Vi låg i tisdags och tänker köra enligt rekommendation ikväll, imorrn och på lördag. Kommer vara helt slut på söndag :D


    21 mm, perfekt ju! Då är det bara att jobba på :) Håller tummarna för att detta är er cykel!!
  • Thu 17 Sep 2020 19:39
    akalei skrev 2020-09-17 19:38:57 följande:
    21 mm, perfekt ju! Då är det bara att jobba på :) Håller tummarna för att detta är er cykel!!
    Glömde tillägga - så himla skönt att ni hittat en dos som funkat två ggr i rad nu! 
  • Anonym­1Ha
    Thu 17 Sep 2020 20:07
    MiniNin skrev 2020-09-17 17:00:48 följande:

    Nu är det några som är gravida här i tråden! Hoppas vi snart blir fler. Jag hade liksom gärna joinat det gänget :)

    För mig så visade VUL nummer 3 idag att den större blåsan växt rejält till 21 mm! De mindre såg inte större ut utan hade antingen stannat av eller gått tillbaka så den där större tog verkligen täten. Så jag tog Ovitrelle idag kl. 16.00 så antar att jag får ägglossning imorrn någon gång :) Vi låg i tisdags och tänker köra enligt rekommendation ikväll, imorrn och på lördag. Kommer vara helt slut på söndag :D


    Ja va bra med en fin äggblåsa! Hoppas det är bästa tänkbara ägget <3
  • Anonym­1Ha
    Thu 17 Sep 2020 20:08
    Russin112 skrev 2020-09-17 18:22:52 följande:

    Även jag hänger gärna med i gänget ;)

    Vad skönt att det fungerade även denna månad! Ni verkar ju ha hittat den perfekta dosen för dig! :) hoppas verkligen det tar sig denna månad! (Både för dig och mig)

    Jag ska på vul den 25e cd 11.


    Håller tummarna för dig då!!

    Ja jag vill också hänga med i det gänget snart ;)
  • Anonym­1Ha
    Thu 17 Sep 2020 20:09
    amandakollb skrev 2020-09-17 15:11:27 följande:

    låter bra :) jag räknade 3 dagar efter ovitrelle men blev flyttad bak 2 dagar så då verkade det som jag hade äl 1 dag efter ovitrelle. men kan ju säkert bli flyttad igen på rul. 


    Du verkar ha sån koll på lite av varje, glad att du hänger med här än!! :)
Svar på tråden Letrozol, PCO