• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-09-17 18:22:52 följande:

    Även jag hänger gärna med i gänget ;)

    Vad skönt att det fungerade även denna månad! Ni verkar ju ha hittat den perfekta dosen för dig! :) hoppas verkligen det tar sig denna månad! (Både för dig och mig)

    Jag ska på vul den 25e cd 11.


    Det bestämmer vi ;)

    Ja, det är verkligen så skönt att det funkade ännu en gång! Försök nummer två på egen hand <3 Det trodde vi aldrig!

    Blev det trippel eller kvadrupel för dig? Jag är på CD17 idag vilket gör ägglossning supertidigt för min del!
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-09-17 19:38:57 följande:

    21 mm, perfekt ju! Då är det bara att jobba på :) Håller tummarna för att detta är er cykel!!


    Anonym1Ha skrev 2020-09-17 20:07:59 följande:

    Ja va bra med en fin äggblåsa! Hoppas det är bästa tänkbara ägget <3


    Tack <3
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-09-17 20:11:14 följande:

    Det bestämmer vi ;)

    Ja, det är verkligen så skönt att det funkade ännu en gång! Försök nummer två på egen hand <3 Det trodde vi aldrig!

    Blev det trippel eller kvadrupel för dig? Jag är på CD17 idag vilket gör ägglossning supertidigt för min del!


    Tänk så glad man kan bli bara av att få en ägglossning och vara ?normal?, få en ärlig chans att faktiskt skapa ett liv!

    Trippel, vi vågade inte riktigt köra på 4. Äter metformin nu också som tydligen kan göra att man får bättre resultat av letrozol :)
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-09-17 21:31:32 följande:

    Tänk så glad man kan bli bara av att få en ägglossning och vara ?normal?, få en ärlig chans att faktiskt skapa ett liv!

    Trippel, vi vågade inte riktigt köra på 4. Äter metformin nu också som tydligen kan göra att man får bättre resultat av letrozol :)


    Verkligen! Alla andra går bara runt och får ägglossning hur som helst medans vi här är SÅ TACKSAMMA för att vi får till det efter många om och men :)

    Men vad bra att du går på Metformin! Hoppas det ska boosta Letrozolen :) Hur länge har du kört? Hur stor dos?
  • jageanonymis

    Hoppar in i tråden! :) jag och min sambo har försökt i 1 år ungefär. Har konstaterad PCO och har ätit letrozol omgång 1. Var hos gyn igår, ena äggblåsan var 23 mm. Skulle återkomma till mottagningen om jag ej blir gravid nu heller.

    Vet ju inte hur vanligt det är att den blir 23 mm efter första omgången? :) <3

  • akalei
    jageanonymis skrev 2020-09-17 23:57:47 följande:

    Hoppar in i tråden! :) jag och min sambo har försökt i 1 år ungefär. Har konstaterad PCO och har ätit letrozol omgång 1. Var hos gyn igår, ena äggblåsan var 23 mm. Skulle återkomma till mottagningen om jag ej blir gravid nu heller.

    Vet ju inte hur vanligt det är att den blir 23 mm efter första omgången? :) <3


    Välkommen hit och grattis till jättebra resultat redan på första dosen!! Tog du enkel dos?
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-09-17 17:00:48 följande:

    Nu är det några som är gravida här i tråden! Hoppas vi snart blir fler. Jag hade liksom gärna joinat det gänget :)

    För mig så visade VUL nummer 3 idag att den större blåsan växt rejält till 21 mm! De mindre såg inte större ut utan hade antingen stannat av eller gått tillbaka så den där större tog verkligen täten. Så jag tog Ovitrelle idag kl. 16.00 så antar att jag får ägglossning imorrn någon gång :) Vi låg i tisdags och tänker köra enligt rekommendation ikväll, imorrn och på lördag. Kommer vara helt slut på söndag :D


    yeey så bra resultat ju!! underbart att det funkade lika bra denna gång =) hahah så är det, ni får vila några dagar efter söndag :D när beräknar du bim? 

    håller så mycket alla tummar och tår på att ni alla joinar snart <3 
  • amandakollb
    Anonym1Ha skrev 2020-09-17 20:09:39 följande:
    Du verkar ha sån koll på lite av varje, glad att du hänger med här än!! :)
    vad glad jag blir, kul att du säger det! jag blir lite osäker ibland om det är okej eller inte att jag hänger kvar, men man får säga till om man tycker det är jobbigt <3 
  • jageanonymis
    akalei skrev 2020-09-18 06:31:37 följande:

    Välkommen hit och grattis till jättebra resultat redan på första dosen!! Tog du enkel dos?


    Tusen tack! Ja det kändes jättebra och hon såg att slemhinnan såg fin ut också :) tog enkel dos!
  • akalei
    jageanonymis skrev 2020-09-18 09:46:09 följande:

    Tusen tack! Ja det kändes jättebra och hon såg att slemhinnan såg fin ut också :) tog enkel dos!


    Ok, riktigt bra start!! Håller tummarna för fortsatt flyt för er!! :)
Svar på tråden Letrozol, PCO