• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106999 visningar
    3231 svar
    3231
    106999

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 18 Sep 2020 11:42
    akalei skrev 2020-09-18 10:50:10 följande:

    Ok, riktigt bra start!! Håller tummarna för fortsatt flyt för er!! :)


    Åh vad fin du är! Tack igen :) jag vet ju inte vad den ?vanligaste? storleken är på äggblåsan efter omgång 1 av letrozol. Men kändes ju bra, 23 mm och ägglossning är ju över förväntan!
  • Fri 18 Sep 2020 15:19
    amandakollb skrev 2020-09-18 09:16:19 följande:

    yeey så bra resultat ju!! underbart att det funkade lika bra denna gång =) hahah så är det, ni får vila några dagar efter söndag :D när beräknar du bim? 

    håller så mycket alla tummar och tår på att ni alla joinar snart <3 


    Tack, det hoppas vi! Jag ska testa på Ovitrelle+17 så BIM borde ju vara där någon dag innan? Sist kom mensen på Ovitrelle+16. Så 4 oktober blir min testdag! Länge tills dess :/
  • Fri 18 Sep 2020 17:31
    MiniNin skrev 2020-09-17 23:29:04 följande:

    Verkligen! Alla andra går bara runt och får ägglossning hur som helst medans vi här är SÅ TACKSAMMA för att vi får till det efter många om och men :)

    Men vad bra att du går på Metformin! Hoppas det ska boosta Letrozolen :) Hur länge har du kört? Hur stor dos?


    Precis... sjukt egentligen.

    Ja men visst :) kör på 1500mg men oftast blir de bara 1000mg dagen då jag oftast bara äter 2 gånger om dagen och inte vill ta på tom mage :p har gått ner 3,5 kg redan så något gör den iaf :)

    Du kör på 1500mg va? :)
  • Fri 18 Sep 2020 18:09
    Russin112 skrev 2020-09-18 17:31:31 följande:

    Precis... sjukt egentligen.

    Ja men visst :) kör på 1500mg men oftast blir de bara 1000mg dagen då jag oftast bara äter 2 gånger om dagen och inte vill ta på tom mage :p har gått ner 3,5 kg redan så något gör den iaf :)

    Du kör på 1500mg va? :)


    Yes, jag kör 500x3. Har haft en litet uppehåll nu på ca två veckor för de tog slut och jag glömde hela tiden be om nya men har fått utskrivet så startar typ på måndag igen. Jag håller mig stabilt i vikten med dem och LCHF så det känns bra. Har fortfarande ca 6 kg övervikt enligt BMI men så länge man mår bra så :) Vi kanske redan har skrivit om detta tidigare men har du någon övervikt, så att det är positivt att du går ner i vikt?
  • Fri 18 Sep 2020 18:47
    MiniNin skrev 2020-09-18 18:09:32 följande:

    Yes, jag kör 500x3. Har haft en litet uppehåll nu på ca två veckor för de tog slut och jag glömde hela tiden be om nya men har fått utskrivet så startar typ på måndag igen. Jag håller mig stabilt i vikten med dem och LCHF så det känns bra. Har fortfarande ca 6 kg övervikt enligt BMI men så länge man mår bra så :) Vi kanske redan har skrivit om detta tidigare men har du någon övervikt, så att det är positivt att du går ner i vikt?


    Typiskt, hoppas du slipper magbesvärens när du börjar igen :)

    Ja vi pratade om det men man kan ju inte minnas allt :) har några få kg övervikt enligt mig själv och BMI men inte enligt läkaren. Men kan absolut gå ner lite utan att de skadar :p
  • Sat 19 Sep 2020 10:22

    Mensen kom tillslut dag 34. Men som ni skrev, även fast besvikelsen är ett faktum är jag ändå så glad för att det funkade. Jag har fått min första mens utan p-piller på flera år!

    Men en fråga, i mina papper står det att ägglossningen alltid sker 14 dagar innan mens. Är det så för er? Jag fick utslag på äl-stickorna dag 13/14 men uppenbarligen blev det ju ingen graviditet så tänker att det kan ju vara möjligt. I så fall blir det dag 20 för mig. Låter så sent?

  • Sat 19 Sep 2020 16:34
    Mattan94 skrev 2020-09-19 10:22:51 följande:

    Mensen kom tillslut dag 34. Men som ni skrev, även fast besvikelsen är ett faktum är jag ändå så glad för att det funkade. Jag har fått min första mens utan p-piller på flera år!

    Men en fråga, i mina papper står det att ägglossningen alltid sker 14 dagar innan mens. Är det så för er? Jag fick utslag på äl-stickorna dag 13/14 men uppenbarligen blev det ju ingen graviditet så tänker att det kan ju vara möjligt. I så fall blir det dag 20 för mig. Låter så sent?


    Nej ägglossningen sker inte alltid exakt 14 dagar innan mens, det kan variera lite :) Men jag tror att det är vanligare att den perioden är lite kortare, 12-13 dagar verkar va snitt enligt internet... 20 dagar låter ganska långt, kan det ha varit så att du hade ÄL senare än du tror? Ibland med PCO funkar inte ÄL stickor så bra, man kan få fejk-positiva test så du kanske inte hade ÄL då utan senare? :)
  • Sat 19 Sep 2020 18:36
    Mattan94 skrev 2020-09-19 10:22:51 följande:

    Mensen kom tillslut dag 34. Men som ni skrev, även fast besvikelsen är ett faktum är jag ändå så glad för att det funkade. Jag har fått min första mens utan p-piller på flera år!

    Men en fråga, i mina papper står det att ägglossningen alltid sker 14 dagar innan mens. Är det så för er? Jag fick utslag på äl-stickorna dag 13/14 men uppenbarligen blev det ju ingen graviditet så tänker att det kan ju vara möjligt. I så fall blir det dag 20 för mig. Låter så sent?


    vad skönt! 


    Som Akalei skriver kan de variera och framför allt för oss med pco. Jag får fejk-resultat av Äl-stickor så kan fallet vara även för dig. Sen får du inte förglömma att mens inte innebär att du har haft ägglossning, det kan vara så att du inte fick ägglossning denna månad utan endast blöder ut slemmhinnor.

    Hoppas Ägglossningen kommer igång nu för dig :D

  • Sat 19 Sep 2020 20:08
    Russin112 skrev 2020-09-19 18:36:33 följande:

    vad skönt! 

    Som Akalei skriver kan de variera och framför allt för oss med pco. Jag får fejk-resultat av Äl-stickor så kan fallet vara även för dig. Sen får du inte förglömma att mens inte innebär att du har haft ägglossning, det kan vara så att du inte fick ägglossning denna månad utan endast blöder ut slemmhinnor.

    Hoppas Ägglossningen kommer igång nu för dig :D


    Tack för era svar! Jag vet att jag haft ägglossning i alla fall, det visade mitt blodprov. Får helt enkelt vänta o se :)
  • Anonym­1Ha
    Sun 20 Sep 2020 08:54

    Mensen kom på utsatt dag.. i fredags. Så idag påbörjar vi letrozol kur nr 7. Imorgon ska jag bok tid till VUL och när vi väl är där får vi ta ställning till ivf eller fortsätta med letrozol... jag har ju fått fina ägglossningar på det varje gång. Hade ju varit en dröm om det bara ville ta sig <3

    Hoppas på fler pluss i gruppen snart! Det känns som någon gång händer det nog mig med när någon av er plussar så jag behöver er ??????

Svar på tråden Letrozol, PCO