• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym1Ha
    MiniNin skrev 2020-10-14 18:52:05 följande:

    Blir det tredje försöket för er nu? Med ägglossning alltså?

    Vi är på tredje försöket nu. Är på CD14, stimuleringsdag 11. Igår var jag på första VULet som visade en treskiktad slemhinna och en liten fin äggblåsa på 14 mm. Så lika fin progression som de två tidigare cyklarna. Ska på VUL 2 nu på fredag och förhoppningsvis blir det Ovitrelle i helgen :) Vi hoppas nu på tredje gången gillt!


    Va skönt att de ser lovande ut för tredje gången! Håller tummarna för nästa ultraljud imorgon!!
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-10-14 18:52:05 följande:
    Blir det tredje försöket för er nu? Med ägglossning alltså?

    Vi är på tredje försöket nu. Är på CD14, stimuleringsdag 11. Igår var jag på första VULet som visade en treskiktad slemhinna och en liten fin äggblåsa på 14 mm. Så lika fin progression som de två tidigare cyklarna. Ska på VUL 2 nu på fredag och förhoppningsvis blir det Ovitrelle i helgen :) Vi hoppas nu på tredje gången gillt!

    Ja precis, jag har hitintills ätit letrozol 6 gånger och fått 2 ägglossningar. :)


    Vad kul att höra att det fortsätter att fungera för er! Nu får det bara se till att bli en bebis också! känns som att vi har fokuserat på att bara få ägglossning så länge att man nästan har glömt målet, att få ett barn! Önskar er lycka till idag!

  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-10-14 18:52:05 följande:
    Blir det tredje försöket för er nu? Med ägglossning alltså?

    Vi är på tredje försöket nu. Är på CD14, stimuleringsdag 11. Igår var jag på första VULet som visade en treskiktad slemhinna och en liten fin äggblåsa på 14 mm. Så lika fin progression som de två tidigare cyklarna. Ska på VUL 2 nu på fredag och förhoppningsvis blir det Ovitrelle i helgen :) Vi hoppas nu på tredje gången gillt!
    Russin112 skrev 2020-10-15 10:30:33 följande:

    Ja precis, jag har hitintills ätit letrozol 6 gånger och fått 2 ägglossningar. :)


    Vad kul att höra att det fortsätter att fungera för er! Nu får det bara se till att bli en bebis också! känns som att vi har fokuserat på att bara få ägglossning så länge att man nästan har glömt målet, att få ett barn! Önskar er lycka till idag!



    åh jag tror på tredje gången gillt!! va ju för oss de tog sig tredje gången så jag tror verkligen på denna omgången för er :D hejaheja! 
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-10-15 19:33:27 följande:

    åh jag tror på tredje gången gillt!! va ju för oss de tog sig tredje gången så jag tror verkligen på denna omgången för er :D hejaheja! 


    Och det va tredje försöket gillt (andra stimulerade) för oss också!! Tredje gången är tur-gången!! :) :)
  • MiniNin
    Anonym1Ha skrev 2020-10-15 09:44:47 följande:

    Va skönt att de ser lovande ut för tredje gången! Håller tummarna för nästa ultraljud imorgon!!


    Russin112 skrev 2020-10-15 10:30:33 följande:

    Ja precis, jag har hitintills ätit letrozol 6 gånger och fått 2 ägglossningar. :)

    Vad kul att höra att det fortsätter att fungera för er! Nu får det bara se till att bli en bebis också! känns som att vi har fokuserat på att bara få ägglossning så länge att man nästan har glömt målet, att få ett barn! Önskar er lycka till idag!


    amandakollb skrev 2020-10-15 19:33:27 följande:

    åh jag tror på tredje gången gillt!! va ju för oss de tog sig tredje gången så jag tror verkligen på denna omgången för er :D hejaheja! 


    akalei skrev 2020-10-15 20:35:21 följande:

    Och det va tredje försöket gillt (andra stimulerade) för oss också!! Tredje gången är tur-gången!! :) :)


    TREDJE GÅNGEN GILLT, NU KÖR VI! <3

    VULet idag visade nämligen en äggblåsa på 20 mm så ikväll blir det Ovitrelle och mys hela helgen! Hoppas SÅ att det tar sig nu och vi, precis som ni andra, blir gravida på tredje försöket.
  • MiniNin

    Russin112, är det inte dags för en lista? Skönt att uppdatera vart vi befinner oss i processen, nu när vi är så många här. Även ni som är gravida kan uppdatera! :)

    MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10. Graviditetstest 2/11.

  • Anonym (St932)

    Har en liten fråga till alla er med pcos! Hur högt ligger erat testosteron på? Jag ligger på 2,6 nmol/l och i Västmanland är allt under 3 ?normalt? medan i typ alla andra län är gränsen för ?normalt? 1.8.... vården avfärdar mig totalt. Har lite hårväxt i ansiktet, på magen, övre ryggen, sidan av kinderna. Får ÄL på dag 18-19 oftast. Har dock vad jag tror obalans mellan testosteron och östrogen. Tack på förhand och jag är sååå glad för er alla som plussar! Största grattiskramar till er!

  • MiniNin
    Anonym (St932) skrev 2020-10-16 15:19:04 följande:

    Har en liten fråga till alla er med pcos! Hur högt ligger erat testosteron på? Jag ligger på 2,6 nmol/l och i Västmanland är allt under 3 ?normalt? medan i typ alla andra län är gränsen för ?normalt? 1.8.... vården avfärdar mig totalt. Har lite hårväxt i ansiktet, på magen, övre ryggen, sidan av kinderna. Får ÄL på dag 18-19 oftast. Har dock vad jag tror obalans mellan testosteron och östrogen. Tack på förhand och jag är sååå glad för er alla som plussar! Största grattiskramar till er!


    Hej!

    Senast man tog prover på testosteron för min del var i februari och då var mitt värde 3,7. Mitt AMH ligger på 25 µg/L. Har ingen aning om vad gränsen är där jag bor, har bara hört att mina värden är väldigt höga.

    Är din hårväxt fjun eller grova hårstrån? Jag är fjunig på käkpartiet, överläppen, magen och ryggen medan jag har lite grövre hårstrån på hakan, i ljumskarna och "raggarsträng" som jag behöver underhålla.

    Önskar ni bli gravida? Hur länge har ni försökt? Har du konstaterar ÄL?
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-10-16 15:10:07 följande:

    Russin112, är det inte dags för en lista? Skönt att uppdatera vart vi befinner oss i processen, nu när vi är så många här. Även ni som är gravida kan uppdatera! :)

    MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10. Graviditetstest 2/11.


    GRATTIS TILL FINA BLÅSAN! hoppas de är er lyckoblåsa nu :D<3


     


    MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10 Graviditettest 2/11


    Russin 112: Letrozol Tripplados. Vul på CD10, 23/10.

Svar på tråden Letrozol, PCO