• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107287 visningar
    3231 svar
    3231
    107287

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 26 Oct 2020 12:04
    Russin112 skrev 2020-10-26 11:14:46 följande:

    Uppdatering från mig:

    Cd13 en blåsa på nästan 15

    Återbesök på onsdag för att se att den växt till sig innan ovetrelle


    Härligt att den är på gång! Då hoppas vi på snabb tillväxt till onsdag :)
  • Mon 26 Oct 2020 12:23
    akalei skrev 2020-10-22 13:36:27 följande:
    Så spännande! Är övertygad om att det kommer se fint ut :) Så mysigt att få se bebis igen, längtar efter det!
    MiniNin skrev 2020-10-22 11:03:27 följande:
    Jadå, tempen gick upp och appen bekräftade ägglossningen i tisdags. Så idag är andra dagar jag inte tempar. Känns konstigt men det är ett bra beslut.

    Åh, du känner sparkar <3 Vad underbart det måste kännas! Och konstigt kan jag tänka mig, samtidigt! Det kommer säkert gå hur bra som helst idag, du får uppdatera efter! Så spännande! Är din partner också med på ultraljudet idag?

    För alla är det där olika. Många lägger ut på sociala medier och tycker det är OK medan andra inte gör det. Man ska göra det som känns rätt för en själv. Har ni barn i släkten/bekantskapen redan eller är detta första?
    min sambo fick inte vara med på plats men han var med på facetime :) 

    ååh det gick så bra! allt såg superfint med bebis och inga avvikelser alls. behåller samma bf så tillväxten verkar också stämma. 

    vi bad barnmorskan skriva på en lapp om hon kunde se kön så vi kollade på kvällen tillsammans med våra familjer, och det är en liten flicka som växer där inne <3 

    hur går det för er? :) 
  • Mon 26 Oct 2020 18:06
    amandakollb skrev 2020-10-26 12:23:25 följande:

    min sambo fick inte vara med på plats men han var med på facetime :) 

    ååh det gick så bra! allt såg superfint med bebis och inga avvikelser alls. behåller samma bf så tillväxten verkar också stämma. 

    vi bad barnmorskan skriva på en lapp om hon kunde se kön så vi kollade på kvällen tillsammans med våra familjer, och det är en liten flicka som växer där inne <3 

    hur går det för er? :) 


    Åh, vad glad jag blev av ditt meddelande! Alldeles varm i kroppen liksom :) Så skönt att allt såg bra ut med bebisen, er lilla tjej! <3 När är beräknat BF?

    Jag har en vecka kvar till graviditetstest. Hade lite lätta blödningar i fredags, i samband med sex, som sen snabbt övergick till rosa-bruna och ljusbruna flytningar. Men igår var det ingenting och jag tänkte att det var något tillfälligt. För visst kan livmoderhalstappen bli lite känslig efter ägglossning, i lutealfasen? Men idag fick jag igen en väldigt lätt ljusröd 'blödning' vid första toabesöket som sen övergått till en brun flytning hela dagen. Har också små känningar i magen, typ knip, drag. Börjar fundera i nidblödnings-svängarna men vill inte hoppas för mycket. Hur har ni andra haft det med blödningar under lutealfasen? Innan mens?
  • Mon 26 Oct 2020 21:03
    Russin112 skrev 2020-10-26 11:14:46 följande:

    Uppdatering från mig:

    Cd13 en blåsa på nästan 15

    Återbesök på onsdag för att se att den växt till sig innan ovetrelle


    Åh vad skönt att det funkade även denna gång :)
  • Mon 26 Oct 2020 21:11
    amandakollb skrev 2020-10-26 12:23:25 följande:

    min sambo fick inte vara med på plats men han var med på facetime :) 

    ååh det gick så bra! allt såg superfint med bebis och inga avvikelser alls. behåller samma bf så tillväxten verkar också stämma. 

    vi bad barnmorskan skriva på en lapp om hon kunde se kön så vi kollade på kvällen tillsammans med våra familjer, och det är en liten flicka som växer där inne <3 

    hur går det för er? :) 


    Åååh så mysigt :) Grattis till lilla tjejen och fina resultat!!! Kändes det ok att ha med sambon på FaceTime? Tycker det är så trist att de inte får vara med, för oss hade nog varit viktigt för att det skulle bli mer verkligt även för min kille :/ Men det är ju inte så mycket att göra åt.

    Här går det bra hoppas jag, är idag i 9+5 men dagarna släpar sig fram... Hur är det möjligt att tiden går så långsamt? Förstår inte hur jag inte kommit längre och det känns som att jag aldrig kommer bli klar :p Men men, en dag i taget... Bättre med illamåendet, dock väldigt känslig för hunger (äter HELA tiden, bokstavligt talat var 1-2 timme) och bröst som är som bomber. På fredag ska jag på återbesök till BM och då ska vi boka in tider för KUB som ju borde bli snart. Ska bli skönt att få det ?avklarat?.

    Väntar också på svar om de där cellförändringarna, nu är det ju 3v sen jag tog vävnadsproven men har inte hört nåt... 2-4 veckor trodde gyn då så hoppas det kommer snart och att jag inte behöver göra nåt just nu.
  • Tue 27 Oct 2020 08:33
    Russin112 skrev 2020-10-26 08:29:31 följande:

    Spännande, då är vi bara en dag ifrån varandra (jag är på CD 13).

    Jag kände som attans i fredags, var säker på att mitt experiment med 4 tabletter skulle ha lett till massor med blåsor men nej inte en enda mogen... jag kan tydligen inte lite på mina känningar :/


    Samma här. :( Hade bara en på 11 mm, så ska tillbaka på fredag. Fick du tid för nytt ultraljud också?
  • Tue 27 Oct 2020 09:35
    Vicki89 skrev 2020-10-27 08:33:44 följande:
    Samma här. :( Hade bara en på 11 mm, så ska tillbaka på fredag. Fick du tid för nytt ultraljud också?

    aah vad trist, men likt mig är du ännu tidig! ge inte upp!


    Jag var där igår (CD 13) och då var den 15 mm, ska dit imorgon igen på CD 15 så får jag förhoppningsvis ovitrelle :)

  • Tue 27 Oct 2020 09:37
    amandakollb skrev 2020-10-26 12:23:25 följande:
    MiniNin skrev 2020-10-22 11:03:27 följande:
    Jadå, tempen gick upp och appen bekräftade ägglossningen i tisdags. Så idag är andra dagar jag inte tempar. Känns konstigt men det är ett bra beslut.

    Åh, du känner sparkar <3 Vad underbart det måste kännas! Och konstigt kan jag tänka mig, samtidigt! Det kommer säkert gå hur bra som helst idag, du får uppdatera efter! Så spännande! Är din partner också med på ultraljudet idag?

    För alla är det där olika. Många lägger ut på sociala medier och tycker det är OK medan andra inte gör det. Man ska göra det som känns rätt för en själv. Har ni barn i släkten/bekantskapen redan eller är detta första?
    min sambo fick inte vara med på plats men han var med på facetime :) 

    ååh det gick så bra! allt såg superfint med bebis och inga avvikelser alls. behåller samma bf så tillväxten verkar också stämma. 

    vi bad barnmorskan skriva på en lapp om hon kunde se kön så vi kollade på kvällen tillsammans med våra familjer, och det är en liten flicka som växer där inne <3 

    hur går det för er? :) 
    Wow! Grattis till er lilla tös <3
  • Tue 27 Oct 2020 09:39
    akalei skrev 2020-10-26 21:11:04 följande:
    Åååh så mysigt :) Grattis till lilla tjejen och fina resultat!!! Kändes det ok att ha med sambon på FaceTime? Tycker det är så trist att de inte får vara med, för oss hade nog varit viktigt för att det skulle bli mer verkligt även för min kille :/ Men det är ju inte så mycket att göra åt.

    Här går det bra hoppas jag, är idag i 9+5 men dagarna släpar sig fram... Hur är det möjligt att tiden går så långsamt? Förstår inte hur jag inte kommit längre och det känns som att jag aldrig kommer bli klar :p Men men, en dag i taget... Bättre med illamåendet, dock väldigt känslig för hunger (äter HELA tiden, bokstavligt talat var 1-2 timme) och bröst som är som bomber. På fredag ska jag på återbesök till BM och då ska vi boka in tider för KUB som ju borde bli snart. Ska bli skönt att få det ?avklarat?.

    Väntar också på svar om de där cellförändringarna, nu är det ju 3v sen jag tog vävnadsproven men har inte hört nåt... 2-4 veckor trodde gyn då så hoppas det kommer snart och att jag inte behöver göra nåt just nu.
    Förstår att de är segt, men enligt mig har din graviditet gått superfort haha, känns som nyss du sa att du hade plussat :D

    Jag minns inte var de är du bor men om de är så att du bor i Stockholm och vill ha med din man så får man det på kliniken jag går på! (Eliva clinic) 
  • Tue 27 Oct 2020 09:40
    MiniNin skrev 2020-10-26 12:04:41 följande:
    Härligt att den är på gång! Då hoppas vi på snabb tillväxt till onsdag :)

    verkligen :)


    Hur går det med väntan för dig? har du kunnat tänka bort testdagen eller räknar du minuter? 

Svar på tråden Letrozol, PCO