• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-10-31 13:53:25 följande:

    Hur gick det hos barnmorskan igår? Bokade ni in KUB?


    Det gick bra, tog alla möjliga prover, kissprov för protein i urinen och klamydia som man tydligen alltid tar, båda såg bra ut. Sen blev det stick i fingret för socker och blodvärde (järn), såg också bra ut. Sen blev det ner till labbet och ta några rör blod till KUB. Själva Ultraljudet ska jag göra på ett annat ställe och hon skickade remiss dit så ska jag få kallelse hem, så vet fortfarande inte när det är men hoppas kallelsen kommer snart :)
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-10-31 17:03:44 följande:

    Men YES!!!! Där satt den!!! Det är verkligen tredje gången gillt som gäller i den här tråden!!! Så himla glad för er skull, som ni har kämpat med äggblåsorna! Stort grattis till er!!!!!! <3 hHur känns det?!?!


    akalei skrev 2020-10-31 17:07:35 följande:

    Det gick bra, tog alla möjliga prover, kissprov för protein i urinen och klamydia som man tydligen alltid tar, båda såg bra ut. Sen blev det stick i fingret för socker och blodvärde (järn), såg också bra ut. Sen blev det ner till labbet och ta några rör blod till KUB. Själva Ultraljudet ska jag göra på ett annat ställe och hon skickade remiss dit så ska jag få kallelse hem, så vet fortfarande inte när det är men hoppas kallelsen kommer snart :)


    TACK <3 Det känns helt overkligt! Självklart är vi jätteglada och tacksamma att vi nått vårt andra delmål, ett positivt test, men samtidigt är vi lite avvaktande/chill med tanke på missfallsrisken. Det är ju supertidigt. Enligt mina beräkningar gick jag in i vecka 5 idag (4+0). Kollade på den listan som amandakollb tipsade om i somras och enligt den är missfallsrisken ca 25% just nu så inte konstigt att man har svårt att vara helt OVER THE MOON just nu. Men för varje dag minskar den så en dag i taget, tacksamma för nuet! :)

    Hur långt gången är du nu? Så bra att alla dina prover såg bra ut! Så skönt att man blir så väl kollad och omhändertagen som gravid. Ser fram emot det :) När skrev du in dig, efter ditt tidiga ultraljud?
  • MiniNin

    MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10. Positivt graviditetstest 30/10 (Ovitrelle+14).

    Russin112: Letrozol Tripplados. Ovitrelle 29/10. Gravtest 13/11.

    Vicki89: Letrozol dubbeldos, andra försöket, vul på cd12, 26/10. (Hur gick det för dig?)

    amandakollb: gravid v. ? (blev gravid på 3e omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle), rul 22/10, väntar en flicka.

    akalei:

  • akalei
    MiniNin skrev 2020-10-31 17:44:09 följande:

    TACK <3 Det känns helt overkligt! Självklart är vi jätteglada och tacksamma att vi nått vårt andra delmål, ett positivt test, men samtidigt är vi lite avvaktande/chill med tanke på missfallsrisken. Det är ju supertidigt. Enligt mina beräkningar gick jag in i vecka 5 idag (4+0). Kollade på den listan som amandakollb tipsade om i somras och enligt den är missfallsrisken ca 25% just nu så inte konstigt att man har svårt att vara helt OVER THE MOON just nu. Men för varje dag minskar den så en dag i taget, tacksamma för nuet! :)

    Hur långt gången är du nu? Så bra att alla dina prover såg bra ut! Så skönt att man blir så väl kollad och omhändertagen som gravid. Ser fram emot det :) När skrev du in dig, efter ditt tidiga ultraljud?


    Förstår! Ändå ett viktigt delmål :) Även om det är svårt att släppa oron. Men ni är ju MYCKET närmare en bebis nu! :) :) Verkligen skönt att se hur missfallsrisk sjunker varje dag där i början. Tiden går så fort men också långsamt på samma gång på något sätt!

    Jag är idag i 10+3! Tror jag skrev in mig exakt på 7+0 vilket var ett par dagar efter ultraljudet men hade bokat tiden några veckor innan. Verkar som folk gör väldigt olika, en del verkar vänta längre. I slutändan var det bra att jag gick dit då för jag fick bra råd av BM kring medicin för illamåendet. :)
  • Anonym (St932)

    Blir så glad av er som plussat här, STORT grattis!!

    Ni som har pcos, hur är er mens? Alltså riklig eller lätt och hur många dagar blöder ni?

    Känns som att på vissa sidor står det att pcos kan bidra till mindre blödningar medan andra sidor står det rikliga blödningar. Ska utredas för pcos nämligen.

  • akalei
    Anonym (St932) skrev 2020-10-31 18:54:40 följande:

    Blir så glad av er som plussat här, STORT grattis!!

    Ni som har pcos, hur är er mens? Alltså riklig eller lätt och hur många dagar blöder ni?

    Känns som att på vissa sidor står det att pcos kan bidra till mindre blödningar medan andra sidor står det rikliga blödningar. Ska utredas för pcos nämligen.


    Jag hade nog ?normal? mängd, kanske blödde i 4-5 dagar och sedan någon dag till med bara litegrann.
  • MiniNin
    Anonym (St932) skrev 2020-10-31 18:54:40 följande:

    Blir så glad av er som plussat här, STORT grattis!!

    Ni som har pcos, hur är er mens? Alltså riklig eller lätt och hur många dagar blöder ni?

    Känns som att på vissa sidor står det att pcos kan bidra till mindre blödningar medan andra sidor står det rikliga blödningar. Ska utredas för pcos nämligen.


    Har bara haft två spontana menstruationer i mitt liv, de var lätta till lagom rikliga, typ 1-2 dagar med riktigt och sen kanske max 2-3 dagar lätta till mer bruna flytningar.
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-10-31 14:19:30 följande:

    Glad halloween, allihopa! Hoppas ni har en fin helg <3

    Min testdag är egentligen på måndag men hade en sån STARK KÄNSLA i kroppen i torsdags kväll. Hade ju små blödningar förra helgen och under veckan kom muntorrheten, en annorlunda mensvärk och ömt-ont i svanken. Jag kan inte förklara det men hela jag kände att jag skulle testa tidigt. Och det var positivt! På Ovitrelle+14, ÄL+13! Vårt tredje försök. Tredje gången gillt <3 Nu hoppas vi med allt vi har att allt går vägen...


    MEN GRATTIS! HELT JÄKLA FANTASTISK!!!!!!!!! <3
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-10-31 18:01:50 följande:

    Förstår! Ändå ett viktigt delmål :) Även om det är svårt att släppa oron. Men ni är ju MYCKET närmare en bebis nu! :) :) Verkligen skönt att se hur missfallsrisk sjunker varje dag där i början. Tiden går så fort men också långsamt på samma gång på något sätt!

    Jag är idag i 10+3! Tror jag skrev in mig exakt på 7+0 vilket var ett par dagar efter ultraljudet men hade bokat tiden några veckor innan. Verkar som folk gör väldigt olika, en del verkar vänta längre. I slutändan var det bra att jag gick dit då för jag fick bra råd av BM kring medicin för illamåendet. :)


    Vi kan visualisera oss vår framtid med barn nu, lite lättare <3 Håller tummarna nu!

    Wow, redan i vecka 11! Det känns sunt att vänta några extra veckor innan man går på inskrivning. Får se om jag bokar in en tid i nästa vecka. Jag tänker spontant att jag gärna bokar tidigt så man kan komma in där ungefär precis som du, kring det tidiga ultraljudet. Det hade känts bra.
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-10-31 21:16:42 följande:

    MEN GRATTIS! HELT JÄKLA FANTASTISK!!!!!!!!! <3


    TACK! Visst är det fantastiskt :) Helt jäkla ofattbart, konstigt och magiskt på samma gång. Att tänka att något äntligen har fastnat och växer där inne <3. Hoppas du får uppleva det snart igen! Du har haft ägglossning nu va? Test om ca 2 veckor?
Svar på tråden Letrozol, PCO