• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107336 visningar
    3231 svar
    3231
    107336

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym­1Ha
    Sat 21 Nov 2020 19:37
    Russin112 skrev 2020-11-20 13:38:27 följande:

    Gud så spännande! nästa fredag alltså? :) Jag tror du gör helt rätt i att lyssna på vad kroppen vill ha! 

    Jag startade en kvadrupel dos och är nu på Cd 10, Var inne på VUL igår (Cd 9) för att idag var fullbokad och sedan kommer helgen... Tur var väl det! hade en rackare på 15,5 och en på 12,5 med en slemhinna på 8 mm, så skall ta ovitrell imorgon (Cd 11) :D


    Vilken tur du tog chansen på ett tidigt VUL då!! Heja!! Håller tummarna!!
  • Sat 21 Nov 2020 19:38
    MiniNin skrev 2020-11-21 11:15:04 följande:

    Yes, nästa fredag 27/11 ska jag in. Fick svar igår från kliniken och man kommer få bild med sig hem samt att man kan få ta egna bilder och filma.

    Åh, då hoppas vi att båda växer till sig och att ni får dubbel-chans den här månaden. Kvadrupeldos, haha, den gjorde susen!


    Okej, en långdragen vecka kvar kan jag tänka mig :p är du i vecka 8 då? 7 + ?

    Ja men visst, fick ta ovitrelle redan idag (cd 11).
  • Sat 21 Nov 2020 19:40
    Anonym1Ha skrev 2020-11-21 19:37:18 följande:

    Vilken tur du tog chansen på ett tidigt VUL då!! Heja!! Håller tummarna!!


    Tråkigt att höra att det inte tog sig men så skönt att ha ivf nu! Det är ju näst intill garanterat att leverera en bebis ;D

    Ja men verkligen! Och tack :)
  • Sat 21 Nov 2020 19:42
    akalei skrev 2020-11-20 21:11:12 följande:

    Tack hörni <3 Skönt att få skriva av sig lite. Ja alltså den här ovissheten gör en ju galen. I slutet på nästa vecka får vi besked om de kan utesluta de felen med högst risk, veckan därefter ska den fullständiga analysen vara klar. Och sen blir det väl extra utredningar och UL (om det visar sig se bra ut på moderkaksprovet). Så det lär ju ta ett tag innan oron kan släppa helt, men efter nästa vecka kan vi om vi har tur utesluta det som var högst risk iaf.

    Får bra stöd av min kille (som såklart också mår dåligt över detta men han är en lite lugnare och inte lika neurotiskt lagd person som jag) och två nära vänner så det är skönt iaf.


    Jag hoppas verkligen ni får bra besked då! Så skönt att ni har varandra <3
  • Sat 21 Nov 2020 20:57
    Russin112 skrev 2020-11-21 19:38:09 följande:

    Okej, en långdragen vecka kvar kan jag tänka mig :p är du i vecka 8 då? 7 + ?

    Ja men visst, fick ta ovitrelle redan idag (cd 11).


    Jag kommer vara 7+6 på fredag. Får se ifall de konstaterar det eller om det blir någon dag hit eller dit.

    Men YES! CD 11 är ju helt fantastiskt tidigt. När är test/bim för dig nästa gång då?
  • Sat 21 Nov 2020 22:05

    Hejsan! Jag hoppar in lite här!

    Jag har ätit min första letrozol kur och var på vul på CD14, hade ett stort fint ägg på 24 mm och treskiktad slemhinna. Fick ovitrelle samma dag. Hade sex CD14-16. Dagen efter fick jag ont på högra sidan så hade antagligen ägglossning då. Har sedan haft lite ömma bröst sen CD17. Idag är jag på CD19 och haft otroligt mycket vita flytningar, så det blir fläckar i trosorna och som mensvärk i mitten av magen typ så antar att det är livmodern.

    Är det fler som varit med om liknande? Kan jag lyckats bli gravid?

  • Sun 22 Nov 2020 08:23
    MiniNin skrev 2020-11-21 20:57:18 följande:

    Jag kommer vara 7+6 på fredag. Får se ifall de konstaterar det eller om det blir någon dag hit eller dit.

    Men YES! CD 11 är ju helt fantastiskt tidigt. När är test/bim för dig nästa gång då?


    Gud så fort tiden går! :D

    Ja jag blev helt chockad :) tänkte köra ovitrelle + 14 så det blir 5/12
  • Sun 22 Nov 2020 08:29
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-21 22:05:04 följande:

    Hejsan! Jag hoppar in lite här!

    Jag har ätit min första letrozol kur och var på vul på CD14, hade ett stort fint ägg på 24 mm och treskiktad slemhinna. Fick ovitrelle samma dag. Hade sex CD14-16. Dagen efter fick jag ont på högra sidan så hade antagligen ägglossning då. Har sedan haft lite ömma bröst sen CD17. Idag är jag på CD19 och haft otroligt mycket vita flytningar, så det blir fläckar i trosorna och som mensvärk i mitten av magen typ så antar att det är livmodern.

    Är det fler som varit med om liknande? Kan jag lyckats bli gravid?


    Hej!

    Det är helt omöjligt att säga, både flygningar och värken kan vara symptom på sprutan... sen kan du absolut ja blivit befruktad (hoppas hoppas)!! men du skulle isf vara befruktad sedan ca 1 dag eftersom det tar ett tag för ägget att bli befruktad också, och jag tror de är alldeles för tidigt för att känna något :/
  • Sun 22 Nov 2020 08:38
    Russin112 skrev 2020-11-22 08:29:07 följande:

    Hej!

    Det är helt omöjligt att säga, både flygningar och värken kan vara symptom på sprutan... sen kan du absolut ja blivit befruktad (hoppas hoppas)!! men du skulle isf vara befruktad sedan ca 1 dag eftersom det tar ett tag för ägget att bli befruktad också, och jag tror de är alldeles för tidigt för att känna något :/


    Ja förstår också att det är för tidigt att känna men har funderat på om ägget fick fäste kanske.
  • Sun 22 Nov 2020 08:52
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-22 08:38:43 följande:

    Ja förstår också att det är för tidigt att känna men har funderat på om ägget fick fäste kanske.


    Vissa påstår ju att de kan känna det. När jag blev gravid kände jag ingenting förens vecka 5 men de är ju individuellt :)
Svar på tråden Letrozol, PCO