• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • akalei
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-27 13:08:24 följande:

    11 dagar efter ovitrelle och tog ett negativt test nu. Tror ni det är kört? ????


    Det skulle jag inte säga! Tog du ett vanligt eller tidigt test?

    När jag plussade på Ovitrelle+16 (vanligt test) var strecket tydligt men inte jättestarkt. Det kan va väldigt stor skillnad från en dag till en annan!
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-11-24 12:56:32 följande:

    ååååh så jäkla skönt att höra!! stort stort grattis till att allt förhoppningsvis verkar vara fint med er lilla <3 måste kännas helt underbart! 


    MiniNin skrev 2020-11-24 16:59:05 följande:

    Underbara nyheter! <3 Förstår att ni är superlättade nu efter all oro. Glad för er skull och lilla bebisen! Skönt att de håller ett öga på det ändå med utökade kontroller, det tycker jag låter tryggt.

    Nu har ni verkligen skuttat över det värsta och kan bara njuta. Så gör det! :) Allt gott!


    Tack! <3 Viss oro sitter ju kvar men nu är den iaf lite hanterbar, vi känner oss försiktigt optimistiska!
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-11-25 12:34:49 följande:

    Kollade faktiskt på en sån vagn häromdagen på nätet och tänkte att man behöver "känna på" innan man köper. Så det ska vi göra, när det känns bra.

    Har tid vid 14.00 på fredag :) Har haft några dagar där oro spökat lite så hoppas att allt ser fint ut.


    Hur har det gått för dig idag? :)
  • MiniNin
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-27 13:08:24 följande:

    11 dagar efter ovitrelle och tog ett negativt test nu. Tror ni det är kört? ????


    Nejdå, jag plussade på Ovitrelle+14 och då var det tydligt men inte jättestarkt. Ge det några dagar till! Och så länge mensen inte dyker upp så :) Lycka till!
  • MiniNin

    Hej!

    Ultraljudet visade idag en liten en med ett fladdrande hjärta som mätte ca 17 mm <3. Allt såg fint ut och var precis som det skulle. Phew!

    Det var verkligen speciellt och ligga där i gynstolen och se vårt barn där på skärmen. Helt obeskrivligt. Hade lite svårt att ta in alla känslor för filmade hela undersökningen för att kunna visa min man sen.

    Men i alla fall, enligt ultraljudet (och sista mensen första dag) är jag i 8+1 men kommer fortsätta räkna utifrån ägglossningen så är i 7+6 idag.

    Fick med mig en bild hem. Vi är SÅ lättade och glada och tänker att vi nu kan slappna av lite grann och se framåt! En månad till KUB!

  • barnlängtan2021
    akalei skrev 2020-11-27 15:45:05 följande:

    Det skulle jag inte säga! Tog du ett vanligt eller tidigt test?

    När jag plussade på Ovitrelle+16 (vanligt test) var strecket tydligt men inte jättestarkt. Det kan va väldigt stor skillnad från en dag till en annan!


    MiniNin skrev 2020-11-27 17:33:37 följande:

    Nejdå, jag plussade på Ovitrelle+14 och då var det tydligt men inte jättestarkt. Ge det några dagar till! Och så länge mensen inte dyker upp så :) Lycka till!


    Jag tog med ett ?vanligt? test. Så ska avvakta över helgen och ta ett nytt test på tisdag tänkte jag! :)
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-11-27 17:43:35 följande:

    Hej!

    Ultraljudet visade idag en liten en med ett fladdrande hjärta som mätte ca 17 mm <3. Allt såg fint ut och var precis som det skulle. Phew!

    Det var verkligen speciellt och ligga där i gynstolen och se vårt barn där på skärmen. Helt obeskrivligt. Hade lite svårt att ta in alla känslor för filmade hela undersökningen för att kunna visa min man sen.

    Men i alla fall, enligt ultraljudet (och sista mensen första dag) är jag i 8+1 men kommer fortsätta räkna utifrån ägglossningen så är i 7+6 idag.

    Fick med mig en bild hem. Vi är SÅ lättade och glada och tänker att vi nu kan slappna av lite grann och se framåt! En månad till KUB!


    Åh wow magiskt!! Visst är det coolt! Stort grattis till att allt verkade bra med lilla pricken <3 ett delmål passerat! Måste kännas helt fantastiskt?:D
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-11-27 17:43:35 följande:

    Hej!

    Ultraljudet visade idag en liten en med ett fladdrande hjärta som mätte ca 17 mm <3. Allt såg fint ut och var precis som det skulle. Phew!

    Det var verkligen speciellt och ligga där i gynstolen och se vårt barn där på skärmen. Helt obeskrivligt. Hade lite svårt att ta in alla känslor för filmade hela undersökningen för att kunna visa min man sen.

    Men i alla fall, enligt ultraljudet (och sista mensen första dag) är jag i 8+1 men kommer fortsätta räkna utifrån ägglossningen så är i 7+6 idag.

    Fick med mig en bild hem. Vi är SÅ lättade och glada och tänker att vi nu kan slappna av lite grann och se framåt! En månad till KUB!


    Wohooo! Så underbart att höra <3
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-11-27 18:33:15 följande:

    Åh wow magiskt!! Visst är det coolt! Stort grattis till att allt verkade bra med lilla pricken <3 ett delmål passerat! Måste kännas helt fantastiskt?:D


    Verkligen! <3 Det är ju ännu mer på riktigt nu. Det största och bästa som hänt en. För några veckor sedan var det positivt graviditetstestet det mest fantastiska ever men nu är det ju den här lilla gråa fläcken som tar priset <3

    Ett delmål passerat och avklarat. På onsdag nästa vecka har vi inskrivning hos barnmorskan så det känns bra med en bekräftelse på livet där inne innan besöket där. Sen har vi fått tid för KUB 28/12. Känns långt fram men vi vet ju hur snabbt december går...
Svar på tråden Letrozol, PCO