• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-07 06:16:27 följande:

    Ja det har du rätt i. Svårt att hålla hoppet uppe ibland!


    Ja de håller jag med om...

    Bryter ihop ca 1/veckan pga de här jäkla barnaskapandet, men lika fort kommer hoppet tillbaks. Förr eller senare är det vår tur också <3
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-07 17:52:04 följande:

    Ja de håller jag med om...

    Bryter ihop ca 1/veckan pga de här jäkla barnaskapandet, men lika fort kommer hoppet tillbaks. Förr eller senare är det vår tur också <3


    Det är ungefär likadant här. Försöker att inte tänka så mycket på det men det är svårt kvällstid tycker jag!
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-08 22:30:27 följande:

    Nu kom äntligen en blödning så ovitrelle + 17/18 denna gång.


    Blev samma som för mig då. Nya tag nu då?
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-09 12:30:43 följande:

    Blev samma som för mig då. Nya tag nu då?


    Yes! Kör på 4 tabletter på fredag igen :) du kör enkeldos va?
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-09 23:01:42 följande:

    Hur kan det vara såhär jobbigt att vänta? Tiden känns så orimligt långsam!!!


    Håller med dig, dagarna efter ovitrelle är otroligt långsamma
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-10 17:04:17 följande:

    Håller med dig, dagarna efter ovitrelle är otroligt långsamma


    Jaa... och att man inte kan testa tidigt heller, för att jag är rädd att få falskt positivt. Jag brukar annars vara en testmissbrukare, men nu går inte det. Om jag tog sprutan i torsdags, men kände av ägglossningen på lördagen så borde det väl vara lugnt att testa nästa fredag? Då är det 15 dagar sedan jag tog sprutan och 13 dagar sedan jag kände vad jag tror var ägglossningen.
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-10 22:33:18 följande:

    Jaa... och att man inte kan testa tidigt heller, för att jag är rädd att få falskt positivt. Jag brukar annars vara en testmissbrukare, men nu går inte det. Om jag tog sprutan i torsdags, men kände av ägglossningen på lördagen så borde det väl vara lugnt att testa nästa fredag? Då är det 15 dagar sedan jag tog sprutan och 13 dagar sedan jag kände vad jag tror var ägglossningen.


    På något sätt tycker jag det är bra med att sprutan ger falska positiva svar. Man blir liksom tvungen att vänta:p och ja absolut så borde fredag visa ett tillförlitlig svar, min läkare säger att jag kan testa på ovitrelle +14.

    När jag plussade var de dock på ovitrelle +15.
Svar på tråden Letrozol, PCO