• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-13 20:55:25 följande:

    Enligt fass så är det 10 dagar. Min läkare säger 11 dagar för att vara hundra.

    Bäst är väl att köra ett testa tidigt-test men som jag har förstått det så skiljer de ytterst lite från vanliga test och tidiga. De testen jag har, mäter 25hcc och de känsligaste som finns att köpa mäter 10hcc.

    Jag brukar köra vanliga test från ovitrelle +13:)


    Åh vad bra, tack! Då får det bli ett test på onsdag. Skönt att inte behöva vänta riktigt så länge. :)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-13 21:09:38 följande:

    Åh vad bra, tack! Då får det bli ett test på onsdag. Skönt att inte behöva vänta riktigt så länge. :)


    Spännande!! :)

    Själv ska jag på vul på fredag :)
  • Soderstroms

    Efter minst 1 år av försök själva så började vi med letrozol i oktober och efter 3 kurer så fick jag ett plus idag! Förstår i te riktigt att det är sant! Så hoppas att det funkar för dig också :)

  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-14 08:13:35 följande:

    Spännande!! :)

    Själv ska jag på vul på fredag :)


    Åh så spännande! Lycka till, uppdatera gärna hur det gick!
    Soderstroms skrev 2020-12-14 08:27:26 följande:

    Efter minst 1 år av försök själva så började vi med letrozol i oktober och efter 3 kurer så fick jag ett plus idag! Förstår i te riktigt att det är sant! Så hoppas att det funkar för dig också :)


    Stort grattis! Magisk känsla!
  • AnnaBullar

    Hejhej! Jag hoppar gärna in här Skäms

    Så himla kul att läsa om lyckade försök, det ger hopp! Och så skönt att inte känna sig ensam om att kämpa.

    Har PCO och äter provera och letrozol. Har gjort två hela omgångar tidigare, och påbörjat en som avbröts. De två gångerna jag fullföljt har jag börjat blöda innan proverakuren ens varit klar, första gången dag 4 och andra dag 9. Läste bara igenom de första sidorna i den här tråden, men är det någon annan som också börjat blöda innan man ens hunnit ta de 10 tabletterna?

    Är nu på CD29 och har BIM idag/imorgon. Negativt gravtest vilket var väntat då jag på egen hand tagit progesterontest som visade att ingen äl skedde. Nästa gång vill jag verkligen ha ovitrelle. Är det värt att vänta veckan ut för att helt utesluta eventuell graviditet (hoppet är ju det sista som försvinner hehe), eller se om det på något magiskt sätt kommer en egen mens? Hade varit så skönt att slippa "slösa" dagar på provera och vänta på blödning, även om jag hittills börjat blöda innan de första 10 dagarna ens varit slut. Jag har hört att man kan få mens trots att ägget inte släppts, som att kroppen lurar sig själv.

  • Russin112
    AnnaBullar skrev 2020-12-14 17:17:44 följande:

    Hejhej! Jag hoppar gärna in här 

    Så himla kul att läsa om lyckade försök, det ger hopp! Och så skönt att inte känna sig ensam om att kämpa.

    Har PCO och äter provera och letrozol. Har gjort två hela omgångar tidigare, och påbörjat en som avbröts. De två gångerna jag fullföljt har jag börjat blöda innan proverakuren ens varit klar, första gången dag 4 och andra dag 9. Läste bara igenom de första sidorna i den här tråden, men är det någon annan som också börjat blöda innan man ens hunnit ta de 10 tabletterna?

    Är nu på CD29 och har BIM idag/imorgon. Negativt gravtest vilket var väntat då jag på egen hand tagit progesterontest som visade att ingen äl skedde. Nästa gång vill jag verkligen ha ovitrelle. Är det värt att vänta veckan ut för att helt utesluta eventuell graviditet (hoppet är ju det sista som försvinner hehe), eller se om det på något magiskt sätt kommer en egen mens? Hade varit så skönt att slippa "slösa" dagar på provera och vänta på blödning, även om jag hittills börjat blöda innan de första 10 dagarna ens varit slut. Jag har hört att man kan få mens trots att ägget inte släppts, som att kroppen lurar sig själv.


    Hej och välkommen till vår tråd :)

    Hur kommer de sig att ett försök avbröts? De två tidigare försöken, var dem lyckade med ägglossning? Vilken dos äter du? :)

    Till din första fråga så får jag också mens innan avslutad provera kur, oftast på dag 8 börjar jag blöda, enligt min läkare är det relativt vanligt. :)

    Hade du en äggblåsa som hade växt till sig denna månad? Jag ägglossade inte förens jag började med trippeldos och sen även kvadrupeldos letrozol, innan dess var jag tvungen att vänta till en vecka efter bim minst innan jag satte igång med provera. Om de är så att du är gravid alternativt får mens själv är ju sju dagar ingenting att vänta även fast de känns som en evighet :)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-14 10:30:41 följande:

    Åh så spännande! Lycka till, uppdatera gärna hur det gick!Stort grattis! Magisk känsla!


    Självklart :)
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-14 20:13:18 följande:

    Åh va spännande! Jag har vul på torsdag


    Vad kul! Bara en dag ifrån! Vilken cd går du på? Jag är bara på dag 10 på fredag men har varit redo för ovitrelle på dag 10 och 11 två gånger tidigare så man vågar ju inte chansa på att komma senare även fast de 2 gånger har tagit till dag 16 :)
Svar på tråden Letrozol, PCO