• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • AnnaBullar
    Russin112 skrev 2020-12-14 22:36:01 följande:
    Hej och välkommen till vår tråd :)

    Hur kommer de sig att ett försök avbröts? De två tidigare försöken, var dem lyckade med ägglossning? Vilken dos äter du? :)

    Till din första fråga så får jag också mens innan avslutad provera kur, oftast på dag 8 börjar jag blöda, enligt min läkare är det relativt vanligt. :)

    Hade du en äggblåsa som hade växt till sig denna månad? Jag ägglossade inte förens jag började med trippeldos och sen även kvadrupeldos letrozol, innan dess var jag tvungen att vänta till en vecka efter bim minst innan jag satte igång med provera. Om de är så att du är gravid alternativt får mens själv är ju sju dagar ingenting att vänta även fast de känns som en evighet :)
    Tack!!

    Efter första försöket med provera och letrozol gjorde min magkänsla att jag fortsatte ta äl-test och dag 4 med provera fick jag glad gubbe på äl-testet. Så min gyn sa att jag skulle sluta ta proveran och ligga istället. Det blev såklart inget graviditet, utan kändes som jag slösade massa dagar på det bara.

    Första omgången tog jag enkel dos, då hände ingenting. Nu andra gången tog jag dubbel dos och fick en stor äggblåsa. Däremot visade blodprov att ingen äl skett sen tyvärr. Så hoppas verkligen att jag får ovitrelle nästa gång. Tar du ovitrelle eller funkar det utan?

    Ringde kliniken nu på morgonen för att se när de tycker att jag kan köra igång igen.

  • AnnaBullar
    AnnaBullar skrev 2020-12-15 11:17:54 följande:
    Tack!!

    Efter första försöket med provera och letrozol gjorde min magkänsla att jag fortsatte ta äl-test och dag 4 med provera fick jag glad gubbe på äl-testet. Så min gyn sa att jag skulle sluta ta proveran och ligga istället. Det blev såklart inget graviditet, utan kändes som jag slösade massa dagar på det bara.

    Första omgången tog jag enkel dos, då hände ingenting. Nu andra gången tog jag dubbel dos och fick en stor äggblåsa. Däremot visade blodprov att ingen äl skett sen tyvärr. Så hoppas verkligen att jag får ovitrelle nästa gång. Tar du ovitrelle eller funkar det utan?

    Ringde kliniken nu på morgonen för att se när de tycker att jag kan köra igång igen.
    Idag är det i alla fall 16 dagar sedan positivt äl-test, då borde det väl synas på gravtest om det hade varit något vid det här laget?
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-14 22:39:09 följande:

    Vad kul! Bara en dag ifrån! Vilken cd går du på? Jag är bara på dag 10 på fredag men har varit redo för ovitrelle på dag 10 och 11 två gånger tidigare så man vågar ju inte chansa på att komma senare även fast de 2 gånger har tagit till dag 16 :)


    Då är jag på cd14 :) Var på cd14 förra gången med och då var ägget 24 mm
  • Russin112
    AnnaBullar skrev 2020-12-15 11:17:54 följande:

    Tack!!

    Efter första försöket med provera och letrozol gjorde min magkänsla att jag fortsatte ta äl-test och dag 4 med provera fick jag glad gubbe på äl-testet. Så min gyn sa att jag skulle sluta ta proveran och ligga istället. Det blev såklart inget graviditet, utan kändes som jag slösade massa dagar på det bara.

    Första omgången tog jag enkel dos, då hände ingenting. Nu andra gången tog jag dubbel dos och fick en stor äggblåsa. Däremot visade blodprov att ingen äl skett sen tyvärr. Så hoppas verkligen att jag får ovitrelle nästa gång. Tar du ovitrelle eller funkar det utan?

    Ringde kliniken nu på morgonen för att se när de tycker att jag kan köra igång igen.


    Okej okej. Så jäkla surt när man ?slösar? tid, har själv tidigare fått gå flera månader med för låg dos letrozol och därför inte fått äl ...

    Japp jag kör med ovitrelle, det var aldrig något snack om att jag inte skulle ha det utan fick det direkt när jag hade en blåsa som växte :)

    Hur ligger du till i cykeln nu? Vad är planen? :)
  • Russin112
    AnnaBullar skrev 2020-12-15 11:28:39 följande:

    Idag är det i alla fall 16 dagar sedan positivt äl-test, då borde det väl synas på gravtest om det hade varit något vid det här laget?


    Ja de tycker jag, om du inte är en låghormonare men om blodprovet visar att du inte haft äl är de väl omöjligt att du är gravid? Eller är blodproverna inte helt säkra?
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-15 19:33:47 följande:

    Då är jag på cd14 :) Var på cd14 förra gången med och då var ägget 24 mm


    Okej! Lite riskabelt att komma så sent när dina blåsor växer så bra. Menar, det kan ju släppa redan när de är 20 mm :o
  • AnnaBullar
    Russin112 skrev 2020-12-16 14:17:10 följande:
    Okej okej. Så jäkla surt när man ?slösar? tid, har själv tidigare fått gå flera månader med för låg dos letrozol och därför inte fått äl ...

    Japp jag kör med ovitrelle, det var aldrig något snack om att jag inte skulle ha det utan fick det direkt när jag hade en blåsa som växte :)

    Hur ligger du till i cykeln nu? Vad är planen? :)
    Jag är på CD31 nu, ingen mens och inget positivt gravtest (vilket jag iofs visste iom progesteronprovet som var uruselt). Ska till gyn imorgon, de ville se så allt ser bra ut och då får jag veta vad planen framåt är.
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-16 14:20:24 följande:

    Okej! Lite riskabelt att komma så sent när dina blåsor växer så bra. Menar, det kan ju släppa redan när de är 20 mm :o


    Ja jag tycker det med. Ska bli spännande och se imorgon
  • Vicki89

    Tog ett test idag, syns något väldigt svagt, men vet inte om det vara är linjen från där det andra strecket ska vara... inbillar jag mig? Bilden är tagen med blixt, men har inte gjort någon annan ändring med den.

Svar på tråden Letrozol, PCO