• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107306 visningar
    3231 svar
    3231
    107306

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 20 Dec 2020 08:55
    MiniNin skrev 2020-12-19 12:13:57 följande:

    Hej, tjejer!

    Det var ett tag sen jag var här inne aktivt, har mått ganska dåligt i konstant illamående och huvudvärk under lite mer än två veckors tid. Det har varit som en enda lång influensa där liggläge och kolhydrater har varit mina närmsta vänner :/ Har gått upp typ 2 kg på tre veckor, haha!

    Men nu så är jag sedan en knapp vecka utan större besvärande symptom och har tagit igen lite i tråden under veckan. Här har det hänt grejer! :D

    Stort grattis till Vicki89, ett positivt test! <3 De där äggblåsorna gjorde susen! Ska bli spännande att se om det bor en eller två där inne sen.

    Hurra för barnlängtan2021 för en lyckad ägglossning, vi håller tummarna!

    Stort hurra och WOW till Russin112 för hela tre fina ägg nu på senaste VULet! Ska bli spännande att se hur de utvecklar sig. Jäkla vilken chans det kommer bli med tre äggblåsor iaf!

    Har jag missat någon annan så ber jag om ursäkt, det har varit en del att ta igen här i tråden. Kanske det är dags att uppdatera den där listan? Spännande att se om det blir massa julmirakel här i tråden! Håller tummarna för det!

    Hur går det för akalei? amandakollb? Är ni kvar? Hur långt har ni kommit nu och hur mår ni?

    Jag är iaf i vecka 11+2 nu. Har som sagt haft en jobbig period, en peak, som nu ebbat ut. Har haft hälsosamtal och inskrivning hos barnmorskan och alla prover har sett bra ut, även järnvärdet som brukar bråka. Har tagit blodprov inför KUB som nu närmar sig med stormsteg. Bara 9 dagar kvar tills 28/12. Ser så fram emot att se det lilla livet <3

    Har tre veckors julledighet framför mig nu, ska bli SÅ skönt. God jul till er alla om vi inte hörs!


    Kul med uppdatering! Och vad skönt att du mår bättre nu, och skönt att allt går framåt och bra <3 så spännande sen med kub, du måste uppdatera efter du varit där! Gud vad snabbt det går förresten, redan v 12 liksom!!

    För mig går det jättebra, är i v 28 och mår fortsatt bra, går in i sista trimestern på torsdag, känns helt sjukt! Ibland känner jag mig knappt gravid, men ibland får jag lite ont i ryggen tex när jag gått längre promenader. Men magen växer och hon sparkar typ hela tiden så det är väldigt skönt! Den 4e har jag nästa samtal hos bm och efter det är det samtal varannan vecka. Längtar så mycket till 18e mars!

    Ha en jättefin jul allihopa!:)
  • Sun 20 Dec 2020 16:06
    MiniNin skrev 2020-12-19 12:13:57 följande:

    Hej, tjejer!

    Det var ett tag sen jag var här inne aktivt, har mått ganska dåligt i konstant illamående och huvudvärk under lite mer än två veckors tid. Det har varit som en enda lång influensa där liggläge och kolhydrater har varit mina närmsta vänner :/ Har gått upp typ 2 kg på tre veckor, haha!

    Men nu så är jag sedan en knapp vecka utan större besvärande symptom och har tagit igen lite i tråden under veckan. Här har det hänt grejer! :D

    Stort grattis till Vicki89, ett positivt test! <3 De där äggblåsorna gjorde susen! Ska bli spännande att se om det bor en eller två där inne sen.

    Hurra för barnlängtan2021 för en lyckad ägglossning, vi håller tummarna!

    Stort hurra och WOW till Russin112 för hela tre fina ägg nu på senaste VULet! Ska bli spännande att se hur de utvecklar sig. Jäkla vilken chans det kommer bli med tre äggblåsor iaf!

    Har jag missat någon annan så ber jag om ursäkt, det har varit en del att ta igen här i tråden. Kanske det är dags att uppdatera den där listan? Spännande att se om det blir massa julmirakel här i tråden! Håller tummarna för det!

    Hur går det för akalei? amandakollb? Är ni kvar? Hur långt har ni kommit nu och hur mår ni?

    Jag är iaf i vecka 11+2 nu. Har som sagt haft en jobbig period, en peak, som nu ebbat ut. Har haft hälsosamtal och inskrivning hos barnmorskan och alla prover har sett bra ut, även järnvärdet som brukar bråka. Har tagit blodprov inför KUB som nu närmar sig med stormsteg. Bara 9 dagar kvar tills 28/12. Ser så fram emot att se det lilla livet <3

    Har tre veckors julledighet framför mig nu, ska bli SÅ skönt. God jul till er alla om vi inte hörs!


    så otroligt fort det har gått :D fy fan för illamående... kämpa på så hoppas jag att de blir bättre nu när du kommer in i andra trimestern :D fick höra av en familjemedlem som är gravid att hennes bm hade sagt att nästan alla går upp mellan 2-5 kg de första veckorna så de ingår nog :) Så spännande med Kub, du måste uppdatera oss hur det går, håller alla tummar och tår för att de går bra!


    Tack! ska bli riktigt spännande och se hur det ser ut imorgon på vul, om alla tre har växt sig stora. Hoppas på en trippla chans till graviditet nu :)


    God jul! <3

  • Sun 20 Dec 2020 16:07
    amandakollb skrev 2020-12-20 08:55:14 följande:
    Kul med uppdatering! Och vad skönt att du mår bättre nu, och skönt att allt går framåt och bra <3 så spännande sen med kub, du måste uppdatera efter du varit där! Gud vad snabbt det går förresten, redan v 12 liksom!!

    För mig går det jättebra, är i v 28 och mår fortsatt bra, går in i sista trimestern på torsdag, känns helt sjukt! Ibland känner jag mig knappt gravid, men ibland får jag lite ont i ryggen tex när jag gått längre promenader. Men magen växer och hon sparkar typ hela tiden så det är väldigt skönt! Den 4e har jag nästa samtal hos bm och efter det är det samtal varannan vecka. Längtar så mycket till 18e mars!

    Ha en jättefin jul allihopa!:)

    Skönt att höra att de går bra för dig med! Oj så långt gången du är nu! :D 


    God jul :) 

  • Sun 20 Dec 2020 16:08
    Vicki89 skrev 2020-12-18 20:30:01 följande:

    Håller tummarna för er!


    tack :)
  • Sun 20 Dec 2020 16:09
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-18 18:47:46 följande:
    Jag börjat få lite värk nu ikväll så ägget är nog på väg att släppa nu om det inte redan gjort det. Har ju gått ca 28 timmar nu sedan sprutan. Så blir gos ikväll och imorgon :)

    skönt med ett "kvitto" på att de händer något!


    När har du tänkt testa? :)

  • Sun 20 Dec 2020 17:05
    Russin112 skrev 2020-12-20 16:09:33 följande:

    skönt med ett "kvitto" på att de händer något!

    När har du tänkt testa? :)


    Vi ska åka bort imorgon och kommer inte hem förrän den 2 januari så ska faktiskt vänta tills dess. Har bim på nyår så bara fylla tiden med annat och vänta :)
  • Sun 20 Dec 2020 17:50
    Russin112 skrev 2020-12-20 16:07:58 följande:

    Skönt att höra att de går bra för dig med! Oj så långt gången du är nu! :D 

    God jul :) 


    Tack <3 håller alla tummar och tår att det ser bra ut imorgon och att du får ovitrelle och att detta är er månad! :)) ha en fin julledighet!
  • Sun 20 Dec 2020 22:33
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-20 17:05:18 följande:

    Vi ska åka bort imorgon och kommer inte hem förrän den 2 januari så ska faktiskt vänta tills dess. Har bim på nyår så bara fylla tiden med annat och vänta :)


    Vad skönt! Det kanske underlättar den tradiga väntan :)
  • Sun 20 Dec 2020 22:34
    amandakollb skrev 2020-12-20 17:50:20 följande:

    Tack <3 håller alla tummar och tår att det ser bra ut imorgon och att du får ovitrelle och att detta är er månad! :)) ha en fin julledighet!


    Tack och detsamma :)
  • Mon 21 Dec 2020 15:55

    Ena blåsan hade tillbakabildas.

    Hade två stycken, 19.5 var ena och 17,5 andra:) ikväll blir det ovitrelle:D

Svar på tråden Letrozol, PCO