• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105685 visningar
    3231 svar
    3231
    105685

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 23 Dec 2020 09:24
    Russin112 skrev 2020-12-22 22:26:52 följande:

    Nupe ingenting.

    De är så märkligt hur de skiljer sig mellan månaderna. Samma sak med när mensen kommer, min har ju kommit mellan 13-18 dagar efter ovitrelle. Ingen riktig kontinueligtet så man vet inte vad man ska vänta sig.


    Nej precis. Jag tänker 14 dagar efter ovitrelle så får man bara se sen haha. När jag tänker testa så är det 16 dagar efter ovitrelle, om inte mensen kommit då såklart!
  • Fri 25 Dec 2020 21:05

    En vecka efter ovitrelle nu och jag känner absolut ingenting. Helt säker på att jag kommer få mens om ca en vecka.

  • Sat 26 Dec 2020 08:26
    Vicki89 skrev 2020-12-22 22:38:28 följande:

    Jag mår bra! Lite illamående som kommer och går, men annars är det bra. Men är så orolig att det inte ska gå vägen... Vill så gärna gå på ett tidigt ultraljud, men MVC tyckte inte att det behövdes. Har bokat in ett privat, men det är inte förrän 22 januari, i vecka 8+. Känns som en evighet att vänta tills dess om det sen skulle visa sig att det var ett MA... Förra gången fick jag gå på ett i vecka 6+ för att se hjärtslag. Hade känts så skönt att få göra det nu också, men får väl försöka stå ut några veckor till. :(


    Förstår att du är orolig men de finns ju inget man kan styra över:/

    Aaah varför tycker hon inte det? Man vill så klart veta så tidigt som möjligt om det är något som har gått åt skogen:(

    Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra för er! Ni har oddsen på er sida <3
  • Sat 26 Dec 2020 08:28
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-25 21:05:49 följande:

    En vecka efter ovitrelle nu och jag känner absolut ingenting. Helt säker på att jag kommer få mens om ca en vecka.


    Jag tror verkligen inte att du ska gå på symptom av Ovitrelle, de betyder ingenting. Ge inte upp förens mensen har kommit! :D jag är fem dagar efter Ovitrelle och jag känner ingenting heller men hoppet finns kvar!!! Denna månad ser vi båda till att bli gravida!
  • Sat 26 Dec 2020 16:41
    Russin112 skrev 2020-12-26 08:28:50 följande:

    Jag tror verkligen inte att du ska gå på symptom av Ovitrelle, de betyder ingenting. Ge inte upp förens mensen har kommit! :D jag är fem dagar efter Ovitrelle och jag känner ingenting heller men hoppet finns kvar!!! Denna månad ser vi båda till att bli gravida!


    Ja får hoppas! Men är rätt säker på att mensen kommer haha
  • Sat 26 Dec 2020 17:29

    Är rädd att jag är på väg att få missfall. Har varit iväg hos släktingar några dagar, och idag när jag kom hem tänkte jag att jag skulle ta ett gravtest bara för att se att det hade blivit starkare (har inte tagit något test på 5 dagar eller så så det borde verkligen ha blivit starkt nu, men testet hade bara ett supersvagt streck, knappt synbart. Känner mig så dum och besviken. Detta var dock på eftermiddagsurin, så mitt enda hopp är att jag skulle ha druckit för mycket vatten eller så.

    Har hållit mig nu och ska testa att ta ett test igen om någon timme. Vi får se vad det visar, men känner mig väldigt inställd på att det nog inte blir något den här gången...

  • Sat 26 Dec 2020 21:20
    Vicki89 skrev 2020-12-26 17:29:36 följande:

    Är rädd att jag är på väg att få missfall. Har varit iväg hos släktingar några dagar, och idag när jag kom hem tänkte jag att jag skulle ta ett gravtest bara för att se att det hade blivit starkare (har inte tagit något test på 5 dagar eller så så det borde verkligen ha blivit starkt nu, men testet hade bara ett supersvagt streck, knappt synbart. Känner mig så dum och besviken. Detta var dock på eftermiddagsurin, så mitt enda hopp är att jag skulle ha druckit för mycket vatten eller så.

    Har hållit mig nu och ska testa att ta ett test igen om någon timme. Vi får se vad det visar, men känner mig väldigt inställd på att det nog inte blir något den här gången...


    Alltså de behöver inte betyda någonting!! Förstår att du blir orolig men de kan bero på så mycket...

    Efter mitt missfall hade jag superstarka test i fem veckor trots att allt var ute...så jag menar testen är ju inte ett kvitto på eventuellt missfall. Hcg sjunker inte så fort, du borde blöda isf.
  • Sat 26 Dec 2020 21:21
    Vicki89 skrev 2020-12-26 17:29:36 följande:

    Är rädd att jag är på väg att få missfall. Har varit iväg hos släktingar några dagar, och idag när jag kom hem tänkte jag att jag skulle ta ett gravtest bara för att se att det hade blivit starkare (har inte tagit något test på 5 dagar eller så så det borde verkligen ha blivit starkt nu, men testet hade bara ett supersvagt streck, knappt synbart. Känner mig så dum och besviken. Detta var dock på eftermiddagsurin, så mitt enda hopp är att jag skulle ha druckit för mycket vatten eller så.

    Har hållit mig nu och ska testa att ta ett test igen om någon timme. Vi får se vad det visar, men känner mig väldigt inställd på att det nog inte blir något den här gången...


    Alltså de behöver inte betyda någonting!! Förstår att du blir orolig men de kan bero på så mycket...

    Efter mitt missfall hade jag superstarka test i fem veckor trots att allt var ute...så jag menar testen är ju inte ett kvitto på eventuellt missfall. Hcg sjunker inte så fort, du borde blöda isf.
    Vicki89 skrev 2020-12-26 17:29:36 följande:

    Är rädd att jag är på väg att få missfall. Har varit iväg hos släktingar några dagar, och idag när jag kom hem tänkte jag att jag skulle ta ett gravtest bara för att se att det hade blivit starkare (har inte tagit något test på 5 dagar eller så så det borde verkligen ha blivit starkt nu, men testet hade bara ett supersvagt streck, knappt synbart. Känner mig så dum och besviken. Detta var dock på eftermiddagsurin, så mitt enda hopp är att jag skulle ha druckit för mycket vatten eller så.

    Har hållit mig nu och ska testa att ta ett test igen om någon timme. Vi får se vad det visar, men känner mig väldigt inställd på att det nog inte blir något den här gången...


    Har du testat dig igen?
  • Sat 26 Dec 2020 22:56
    Russin112 skrev 2020-12-26 21:21:08 följande:

    Alltså de behöver inte betyda någonting!! Förstår att du blir orolig men de kan bero på så mycket...

    Efter mitt missfall hade jag superstarka test i fem veckor trots att allt var ute...så jag menar testen är ju inte ett kvitto på eventuellt missfall. Hcg sjunker inte så fort, du borde blöda isf.Har du testat dig igen?


    Jag hoppas att du har rätt! Tog ett test efter 4 timmar och det var starkare än det första, men fortfarande svagare än det jag tog med morgonurin för typ 5 dagar sedan. Känns inte så lovande detta... ska ta ett nytt test imorgon bitti, håller tummarna för att det är starkt.
  • Sun 27 Dec 2020 08:06

    Började blöda nu på morgonen... :(

Svar på tråden Letrozol, PCO