• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-27 08:06:44 följande:

    Började blöda nu på morgonen... :(


    NEEEJ!!!

    Jag beklagar verkligen <3 fan att din magkänsla stämde :( är så fruktansvärt ledsen för er skull, jag vet hur hemskt de är. Om du vill prata privat så ska du skicka meddelande till mig här. Glöm inte att du inte är ensam i det här! <3
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-27 08:34:27 följande:

    NEEEJ!!!

    Jag beklagar verkligen <3 fan att din magkänsla stämde :( är så fruktansvärt ledsen för er skull, jag vet hur hemskt de är. Om du vill prata privat så ska du skicka meddelande till mig här. Glöm inte att du inte är ensam i det här! <3


    Tack! <3 Känns jättetråkigt och ledsamt, men inte alls lika hemskt som MA:t jag hade innan jag fick min son. Det upptäcktes på ultraljud och vi trodde att allt var bra, och så hade vi försökt jättelänge innan dess så det var verkligen en käftsmäll. Hellre då ett missfall som sker tidigt som det här och där det kommer ut av sig självt. Nu har jag ju dessutom min fina son här hemma, så oron över att aldrig få barn finns i alla fall inte längre.

    Hur länge brukar man blöda efter ett tidigt missfall som detta? Jag blödde jättelänge efter MA:t, typ 8 veckor eller nåt, men det var också i vecka 10 det hände.

    Får försöka blicka framåt, nu har det ju nästan gått, så kommer det säkert gå igen. Får hoppas att jag kan komma igång med Letrozol igen så snart som möjligt.
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-27 08:47:21 följande:

    Tack! <3 Känns jättetråkigt och ledsamt, men inte alls lika hemskt som MA:t jag hade innan jag fick min son. Det upptäcktes på ultraljud och vi trodde att allt var bra, och så hade vi försökt jättelänge innan dess så det var verkligen en käftsmäll. Hellre då ett missfall som sker tidigt som det här och där det kommer ut av sig självt. Nu har jag ju dessutom min fina son här hemma, så oron över att aldrig få barn finns i alla fall inte längre.

    Hur länge brukar man blöda efter ett tidigt missfall som detta? Jag blödde jättelänge efter MA:t, typ 8 veckor eller nåt, men det var också i vecka 10 det hände.

    Får försöka blicka framåt, nu har det ju nästan gått, så kommer det säkert gå igen. Får hoppas att jag kan komma igång med Letrozol igen så snart som möjligt.


    Vad bra att du kan tänka så rationellt. Du är stark!

    Jag fick mitt missfall i vecka 6, de kom inte igång ordentligt så fick cytotec trots det så blödde jag i ca 5 veckor . Men jag tror inte de är normalt, vad jag har hört så blöder vissa bara i någon dag och Max någon vecka. Blöder du mycket?

    Hoppas du kan komma igång och fortsätta er resa mot syskon snart!
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-27 08:57:03 följande:

    Vad bra att du kan tänka så rationellt. Du är stark!

    Jag fick mitt missfall i vecka 6, de kom inte igång ordentligt så fick cytotec trots det så blödde jag i ca 5 veckor . Men jag tror inte de är normalt, vad jag har hört så blöder vissa bara i någon dag och Max någon vecka. Blöder du mycket?

    Hoppas du kan komma igång och fortsätta er resa mot syskon snart!


    Jag tror jag hann vara ledsen igår när jag började ana att nåt inte stämde, så idag var det som att jg knappt blev förvånad när jag såg att det nog hade blivit ett missfall. Tror jag hade hunnit processa det lite.

    Jag blöder inte så mycket som jag gjorde vid MA:t då jag fick cyborger, då blödde jag väldigt kraftigt. Blöder som en vanlig mens nu skulle jag säga. Ingen aning om hur mycket/lite det ska vara?
  • Vicki89
    Vicki89 skrev 2020-12-27 09:03:56 följande:

    Jag tror jag hann vara ledsen igår när jag började ana att nåt inte stämde, så idag var det som att jg knappt blev förvånad när jag såg att det nog hade blivit ett missfall. Tror jag hade hunnit processa det lite.

    Jag blöder inte så mycket som jag gjorde vid MA:t då jag fick cyborger, då blödde jag väldigt kraftigt. Blöder som en vanlig mens nu skulle jag säga. Ingen aning om hur mycket/lite det ska vara?


    Hahah cyborger! Cytotec ska det stå.
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-27 09:03:56 följande:

    Jag tror jag hann vara ledsen igår när jag började ana att nåt inte stämde, så idag var det som att jg knappt blev förvånad när jag såg att det nog hade blivit ett missfall. Tror jag hade hunnit processa det lite.

    Jag blöder inte så mycket som jag gjorde vid MA:t då jag fick cyborger, då blödde jag väldigt kraftigt. Blöder som en vanlig mens nu skulle jag säga. Ingen aning om hur mycket/lite det ska vara?


    Okej. Hoppas de håller i sig och att sorgen inte kommer som en smäll senare. Okej, ja jag tycker de är så svårt med mängden blod, allt blod ser ju ut att vara mycket så de är så svårt att avgöra hur mycket som bör vara allt. Men lite klumpar ska iaf komma ut innan de är över.

    Jag hade som sagt som riklig mens i fem veckor.

    hoppas ni får en fin julledighet trots omständigheterna <3
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-12-20 08:55:14 följande:

    Kul med uppdatering! Och vad skönt att du mår bättre nu, och skönt att allt går framåt och bra <3 så spännande sen med kub, du måste uppdatera efter du varit där! Gud vad snabbt det går förresten, redan v 12 liksom!!

    För mig går det jättebra, är i v 28 och mår fortsatt bra, går in i sista trimestern på torsdag, känns helt sjukt! Ibland känner jag mig knappt gravid, men ibland får jag lite ont i ryggen tex när jag gått längre promenader. Men magen växer och hon sparkar typ hela tiden så det är väldigt skönt! Den 4e har jag nästa samtal hos bm och efter det är det samtal varannan vecka. Längtar så mycket till 18e mars!

    Ha en jättefin jul allihopa!:)


    Så skönt att du mår så bra och att tjejen i magen gör sig påmind ordentligt :) Snart är det januari och då är det inte lång tid kvar till mars. Fy, vad spännande! God fortsättning!
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-12-20 16:06:42 följande:

    så otroligt fort det har gått :D fy fan för illamående... kämpa på så hoppas jag att de blir bättre nu när du kommer in i andra trimestern :D fick höra av en familjemedlem som är gravid att hennes bm hade sagt att nästan alla går upp mellan 2-5 kg de första veckorna så de ingår nog :) Så spännande med Kub, du måste uppdatera oss hur det går, håller alla tummar och tår för att de går bra!

    Tack! ska bli riktigt spännande och se hur det ser ut imorgon på vul, om alla tre har växt sig stora. Hoppas på en trippla chans till graviditet nu :)

    God jul! <3


    Ja, inte har det varit lättare med allt gott kring julen nu! Har haft lite oro över att gå upp för mycket under graviditeten men har haft bra samtal med BM om det så vi ska ha uppföljning kring v. 20 om det. Känns bra att hon tagit min oro seriöst. Ska låta julen gå, njuta och sen tänker jag att det blir bättre rutin överlag.

    Grattis igen till din fina ägglossning! Hur mår du? När är det testdag? I början av januari någon gång? God fortsättning!
  • MiniNin
    Vicki89 skrev 2020-12-27 08:06:44 följande:

    Började blöda nu på morgonen... :(


    Beklagar! :( Ta hand om er så hoppas vi att nästa gång är er tur!
  • MiniNin

    Hej!

    God fortsättning allihopa!

    Imorrn förmiddag har jag KUB-ultraljudet. Det har varit väldigt blandade känslor de senaste dagarna. Mycket längtan, oro, förväntan, ångest, glädje. Det är ett sånt stort hinder att komma över, har jag känt. Så mycket som står på spel nu när jag har landat i att vara gravid och att vi ska bli föräldrar till sommaren.

    Men tänk om något inte är bra liksom... Allt kan ju hända. Försöker verkligen vara positiv som min man är mycket bättre på att vara. Men det är inte helt lätt. Men ja, imorrn får vi se vårt barn <3 Håll tummarna för oss. Hör av mig efter. Kram på er!

Svar på tråden Letrozol, PCO