• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105616 visningar
    3231 svar
    3231
    105616

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 3 Jan 2021 09:16
    MiniNin skrev 2020-12-28 21:38:42 följande:

    Tack! <3 Jag längtar redan SÅ mycket till RUL nu!

    Jaså, var det så för dig? Hon som undersökte mig visade verkligen hur/var allt låg så det kändes säkert och logiskt när hon sa det. Att jag borde nog inte kunna känna något förräns runt RUL. Men det får vi se då alltså. Ser fram emot att känna det där berömda "fladdret" till att börja med iaf. Kram på dig!


    Förstår det <3 har ni fått något datum för rul? Vill ni ta reda på kön?:)
  • Sun 3 Jan 2021 09:18
    Russin112 skrev 2021-01-02 09:42:55 följande:

    Hej! Vad skönt att det inte var lika utdraget denna gång så ni snart kan sätta igång igen! Har ni någon plan för hur/när ni ska börja med letrozol/provera?

    Jag är som besatt igen... ska nog tjuvtesta imorgon (ovitrelle + 13). Den här gången känns det som att jag har lagt hela min tro/hjärta/själ till att det MÅSTE funka. Är rädd för att jag snart ska ge upp... har trots allt ätit den här medicinen sen februari.... jag startade denna tråd och typ alla som har varit med i tråden (sen start) är gravida förutom jag... jag är bara 27 år så jag har hela livet framför mig men att ha försökt i 2 år och ALLA i ens närhet blir gravida av att så titta på en penis gör mig så troligt avundsjuk och förtvivlad.

    Vet inte vad jag ville komma med det här meddelandet men känner att jag behövde få skriva av mig lite.


    Har du testat idag? Håller alla tummar och tår för positivt<3
  • Sun 3 Jan 2021 09:20
    amandakollb skrev 2021-01-03 09:13:50 följande:

    Åh stort grattis <3 hur mår du?


    Jo jag mår väl bra, helt otroligt att de lyckades bli ett plus.. kan inte påstå att vi varit värst aktiva då vi turats om att vara sjuka bland annat.. så jag är väl mest i chock men ska såklart inte hoppas på för mycket då det aldrig fungerat förut, men man ska ju aldrig säga aldrig :) hur mår du? Hur långt gången e du nu? :)
  • Sun 3 Jan 2021 09:22

    Jag kan knappt tro det! Ena bilden är redan efter 1 minut och den andra efter 5 min.

  • Sun 3 Jan 2021 11:30
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 09:22:25 följande:

    Jag kan knappt tro det! Ena bilden är redan efter 1 minut och den andra efter 5 min.


    Wow grattis!!!
  • Sun 3 Jan 2021 11:36
    Anonym1Ha skrev 2021-01-02 16:44:29 följande:
    Känner sååå igen mig i era kommentarer, båda två!

    Jag blir 33år i augusti. Vi började försöka mars -19, 8månader letrozole 2020 och jag var så förväntansfull. Allt ser bara bra ut varje månad, fin äggblåsa fin slemhinna... och gubben är perfekt.. Det är såå orättvist att vi inte blir gravida. Trodde verkligen inte det här skulle ?vara ett så stort problem?, snart 2år senare och fortfarande inte en ända graviditet.. så less på denna ?orättvisan?. Jobbar själv i vården och förstår om IVF kommer dröja nu i denna hemska tid men jag vill verkligen bli gravid 2021 <3 ....! Nu fick jag också skrivit av mig men vet inte heller var jag vill komma. Men skönt och veta att man inte är ensam på nått sätt om alla dessa känslor.. kram
    Vicki89 skrev 2021-01-02 21:07:33 följande:
    Åh det låter ju verkligen lovande! Så spännande, lycka till!
    Russin112 skrev 2021-01-02 11:04:10 följande:

    De känns så orättvist.... jag var så otroligt hoppfull i början av letrozolbehandlingen men börjar kännas som att jag aldrig kommer få bli mamma. Min närmsta vän började slutade med p-piller och blev gravid på två månader nu, klart man är glad för hennes skull men de är så svårt att bara känna glädje... avundsjukan tar över och jag anser mig ?förtjäna? det mer.... jag blir en människa jag inte vill vara


    Förstår verkligen hur ni känner. Jag slås också ibland av känslor av orättvisa. Man försöker och försöker och lägger massor av tid och känslor på det här, och så träffar man nån som bara: ?ja, vi hade det lite kämpigt, det tog sex försök innan bebisen blev till?. Det är som att folk inte alls fattar att det inte är någonting mot vad många andra kämpar med... Försöker att jobba bort de känslorna, men ibland är det svårt.

    Det jag kan säga är att vi försökte i 20 månader för att få vår son, och nu när vi väl har fått honom känns det som ingenting. Visst minns man den kampen, men i efterhand är det värt alla de där månaderna, och fler om det hade behövts. När vi försöker den här gången känner jag inte samma stress och press som sist. Första gången var det som att det var det enda man kunde tänka på.

    Vi är i alla fall många som är i samma situation. Flera av mina vänner som försöker få barn har också olika svårigheter, så det är ändå många som kämpar.

    Kämpa på och håll ut - du kommer tids nog att sitta där med din bebis, och då kommer du att vara så glad att det blev just den bebisen som blev din. <3

    anonym1Ha:
    de är så skönt att fler känner samma frustration/ilska. Precis samma gör mig, helt perfekt slemhinna och perfekta äggblåsor (ofta fler till och med) . Förstår inte vad problemet är....

    Vicki89: 


    Hhaha precis! "kämpigt" 6 månader, HAHA det hade varit en dröm!


    Jag försöker verkligen tänka så, att det kommer vara så värt det, även om det tar 10 år. Men ja de är svårt....  Tänker att ni som har barn sedan innan kanske lättare kan kämpa vidare för ni vet hur fantastiskt resultatet blir av resan. 


     

  • Sun 3 Jan 2021 11:36
    Russin112 skrev 2021-01-03 11:30:08 följande:

    Wow grattis!!!


    Tack!! Har du vågat testa än? <3
  • Sun 3 Jan 2021 11:37
    amandakollb skrev 2021-01-03 09:18:04 följande:
    Har du testat idag? Håller alla tummar och tår för positivt<3
    Negativt idag. Är bara på Ovitrelle + 13 så fortsätter hoppas några dagar till.
  • Sun 3 Jan 2021 12:42
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 11:36:35 följande:

    Tack!! Har du vågat testa än? <3


    Aaa negativt :/
  • Sun 3 Jan 2021 12:46
    Russin112 skrev 2021-01-03 12:42:04 följande:

    Aaa negativt :/


    Usch va tråkigt :( <3
Svar på tråden Letrozol, PCO