• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2021-01-03 09:20:19 följande:

    Jo jag mår väl bra, helt otroligt att de lyckades bli ett plus.. kan inte påstå att vi varit värst aktiva då vi turats om att vara sjuka bland annat.. så jag är väl mest i chock men ska såklart inte hoppas på för mycket då det aldrig fungerat förut, men man ska ju aldrig säga aldrig :) hur mår du? Hur långt gången e du nu? :)


    Håller alla tummarna att det går vägen! Ni får ta en dag i taget <3

    Jag är i v 30 och mår fortsatt bra! Magen har blivit rätt stor och i vägen för vissa grejer men annars tuffar det på! Vilken vecka och dag är du i nu?:)
  • amandakollb
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 09:22:25 följande:

    Jag kan knappt tro det! Ena bilden är redan efter 1 minut och den andra efter 5 min.


    Åh stort stort grattis!!:)
  • amandakollb
    Russin112 skrev 2021-01-03 11:37:29 följande:

    Negativt idag. Är bara på Ovitrelle + 13 så fortsätter hoppas några dagar till.


    Som du säger, än är det tidigt och hoppet inte ute! :)
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2021-01-03 13:18:23 följande:

    Håller alla tummarna att det går vägen! Ni får ta en dag i taget <3

    Jag är i v 30 och mår fortsatt bra! Magen har blivit rätt stor och i vägen för vissa grejer men annars tuffar det på! Vilken vecka och dag är du i nu?:)


    Jaa jag tror inte på nått förens jag fått se något på ultraljudet . Ja vet inte riktigt exakt men enligt senaste mensen så är det v 4+5 så väldigt tidigt..

    Oj jösses ! Va tiden går fort men va härligt!
  • akalei

    Hej alla :) Jag har inte riktigt lyckats läsa i kapp i tråden, tror det var ca 140 olästa inlägg :o

    Stort grattis till plusset Zamaso1!!! <3 Håller alla tummar att detta är er lilla bebis <3

    Grattis MiniNin till fint KUB-resultat :)

    Och skickar extra styrka till er som fortfarande kämpar. Så jäkla orättvist och frustrerande :/ Förr eller senare kommer det ju gå, men det är en liten tröst när man är mitt uppe i allt <3

    Jag är nu i 19+4 :o För min del har senaste tiden varit helt ok, har fysiskt mått ganska bra. Magen börjar växa till sig! Är redan otympligt framförallt att sova och undrar lite hur det ska gå, har ju halva kvar...

    Mentalt har det varit lite upp och ned. Vi fick ju en avvikelse på KUB som innebär kraftigt förhöjd risk för kromosomavvikelser och diverse missbildningar. Kromosomavvikelser har man ju uteslutit tack och lov men är såklart orolig för att det ska va nåt annat fel :/ Imorgon (!!!) ska jag till Fostermedicin för utökat RUL och börjar bli rejält nervös nu. Hoppas hoppas hoppas att allt ser bra ut eller att det är nåt ?hanterbart? fel. Något som lugnar litegrann är att jag har börjat känna ganska mycket fosterrörelser sedan några dagar tillbaka :) Känns verkligen precis som gaser haha, men det måste vara fosterrörelser då det kommer från livmodern :D Så något händer iaf där inne och det är väl ett bra tecken. Gah nu vill man ju bara spola fram tiden ett dygn typ.

  • MiniNin
    amandakollb skrev 2021-01-03 09:16:30 följande:

    Förstår det <3 har ni fått något datum för rul? Vill ni ta reda på kön?:)


    Ja, 16/2 har vi RUL :) Vi vill inte veta barnets kön alls utan vill få den vetskapen vid förlossningen. Vi tycker båda att man annars förstör livets största överraskning :)
  • MiniNin
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 09:22:25 följande:

    Jag kan knappt tro det! Ena bilden är redan efter 1 minut och den andra efter 5 min.


    Stort grattis till plusset! <3
  • MiniNin
    akalei skrev 2021-01-03 17:08:33 följande:

    Hej alla :) Jag har inte riktigt lyckats läsa i kapp i tråden, tror det var ca 140 olästa inlägg :o

    Stort grattis till plusset Zamaso1!!! <3 Håller alla tummar att detta är er lilla bebis <3

    Grattis MiniNin till fint KUB-resultat :)

    Och skickar extra styrka till er som fortfarande kämpar. Så jäkla orättvist och frustrerande :/ Förr eller senare kommer det ju gå, men det är en liten tröst när man är mitt uppe i allt <3

    Jag är nu i 19+4 :o För min del har senaste tiden varit helt ok, har fysiskt mått ganska bra. Magen börjar växa till sig! Är redan otympligt framförallt att sova och undrar lite hur det ska gå, har ju halva kvar...

    Mentalt har det varit lite upp och ned. Vi fick ju en avvikelse på KUB som innebär kraftigt förhöjd risk för kromosomavvikelser och diverse missbildningar. Kromosomavvikelser har man ju uteslutit tack och lov men är såklart orolig för att det ska va nåt annat fel :/ Imorgon (!!!) ska jag till Fostermedicin för utökat RUL och börjar bli rejält nervös nu. Hoppas hoppas hoppas att allt ser bra ut eller att det är nåt ?hanterbart? fel. Något som lugnar litegrann är att jag har börjat känna ganska mycket fosterrörelser sedan några dagar tillbaka :) Känns verkligen precis som gaser haha, men det måste vara fosterrörelser då det kommer från livmodern :D Så något händer iaf där inne och det är väl ett bra tecken. Gah nu vill man ju bara spola fram tiden ett dygn typ.


    Tack! <3 Är i v. 13+3 idag så ligger ganska exakt 6 veckor efter dig ju.

    Helt fantastiskt med fosterrörelser! Åh <3 Det längtar jag så mycket efter! Tydligen längtar man efter gaser, haha ;)

    Gör ni detta utökade RUL istället för vanligt RUL eller kommer ni få ett ultraljud till? Vi kommer få ett vanligt RUL och sen kommer de kolla på vår bebis hjärta lite extra på ett annat ultraljud (jag föddes med ett hjärtfel men inget allvarligt).

    Håller tummarna för dig imorrn och att det, precis som du säger, är något mindre allvarligt med er bebis. Lycka till och hör av dig efter!
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2021-01-03 11:37:29 följande:

    Negativt idag. Är bara på Ovitrelle + 13 så fortsätter hoppas några dagar till.


    Fortsätter hoppas på ert pluss! <3
Svar på tråden Letrozol, PCO