• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105399 visningar
    3231 svar
    3231
    105399

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 3 Jan 2021 18:25
    MiniNin skrev 2021-01-03 18:05:18 följande:

    Stort grattis till plusset! <3


    Tack så hemskt mycket <3 fortfarande inte förstått det riktigt!
  • Mon 4 Jan 2021 15:07
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 18:25:52 följande:

    Tack så hemskt mycket <3 fortfarande inte förstått det riktigt!


    Detta missade jag! Grattis!!!!!!!!! Så spännande <3
  • Mon 4 Jan 2021 15:13
    akalei skrev 2021-01-04 15:07:17 följande:

    Detta missade jag! Grattis!!!!!!!!! Så spännande <3


    Tack <3 :)
  • Mon 4 Jan 2021 15:15
    MiniNin skrev 2021-01-03 18:13:27 följande:

    Tack! <3 Är i v. 13+3 idag så ligger ganska exakt 6 veckor efter dig ju.

    Helt fantastiskt med fosterrörelser! Åh <3 Det längtar jag så mycket efter! Tydligen längtar man efter gaser, haha ;)

    Gör ni detta utökade RUL istället för vanligt RUL eller kommer ni få ett ultraljud till? Vi kommer få ett vanligt RUL och sen kommer de kolla på vår bebis hjärta lite extra på ett annat ultraljud (jag föddes med ett hjärtfel men inget allvarligt).

    Håller tummarna för dig imorrn och att det, precis som du säger, är något mindre allvarligt med er bebis. Lycka till och hör av dig efter!


    Ja nästan prick 6 veckors skillnad ju! Shit ni har ju också kommit jättelångt nu. Vad tiden går :) :)

    Det gick bra idag!! Inga avvikelser hittades <3 Läkaren var supergullig och pedagogisk och kollade så noga på allt och pekade och sade hela tiden att det var fint. Så himla underbart. Blir ett extra besök i slutet av veckan dock då det var en sak hon inte kunde ?checka av? pga hur bebis låg och vägrade flytta på sig. Hon sa att det var väldigt osannolikt att det skulle va nåt när allt annat var normalt men jag sa att jag gärna kommer en extra gång om de vill, hellre kolla en gång extra liksom.

    Detta ersatte vanliga RUL för mig, skulle haft i förra veckan men avbokade i samråd med min BM som tyckte det var dumt att ta upp ett extra vårdtillfälle då de skulle kolla exakt samma saker. Skulle gjort RUL på samma ställe som KUB och kände mig ganska dåligt bemött där, BM som gjorde KUB fick ju typ panik över mitt resultat, så är glad att jag slapp gå dit igen :)

    Vad skönt att ni får ett extra för hjärtat :) Om det mot all förmodan skulle va nåt som behöver fixas efter födseln är det ju skönt att kunna förbereda er på det (men hoppas såklart att det inte behövs)!
  • Anonym (M)
    Tue 5 Jan 2021 08:29

    Ätit min första kur letrozol och tagit ovitrelle.

    Ni som tagit ovitrelle hur långt efter Äl fick ni mens? Är på äl +13 och inte fått någon mens ännu (ej gravid). Brukar få mens 11-12 dagar efter äl ?i vanliga fall?.

    Tacksam för svar :)

  • Tue 5 Jan 2021 09:43
    akalei skrev 2021-01-04 15:15:21 följande:

    Ja nästan prick 6 veckors skillnad ju! Shit ni har ju också kommit jättelångt nu. Vad tiden går :) :)

    Det gick bra idag!! Inga avvikelser hittades <3 Läkaren var supergullig och pedagogisk och kollade så noga på allt och pekade och sade hela tiden att det var fint. Så himla underbart. Blir ett extra besök i slutet av veckan dock då det var en sak hon inte kunde ?checka av? pga hur bebis låg och vägrade flytta på sig. Hon sa att det var väldigt osannolikt att det skulle va nåt när allt annat var normalt men jag sa att jag gärna kommer en extra gång om de vill, hellre kolla en gång extra liksom.

    Detta ersatte vanliga RUL för mig, skulle haft i förra veckan men avbokade i samråd med min BM som tyckte det var dumt att ta upp ett extra vårdtillfälle då de skulle kolla exakt samma saker. Skulle gjort RUL på samma ställe som KUB och kände mig ganska dåligt bemött där, BM som gjorde KUB fick ju typ panik över mitt resultat, så är glad att jag slapp gå dit igen :)

    Vad skönt att ni får ett extra för hjärtat :) Om det mot all förmodan skulle va nåt som behöver fixas efter födseln är det ju skönt att kunna förbereda er på det (men hoppas såklart att det inte behövs)!


    Vilken lättnad, så härligt att höra <3 ville ni ta reda på kön?:)
  • Tue 5 Jan 2021 11:49
    MiniNin skrev 2021-01-03 18:14:28 följande:

    Fortsätter hoppas på ert pluss! <3


    Hur går det för dig? Testat något mer?
  • Tue 5 Jan 2021 11:50

    Menade såklart Russin112, hur det går för dig?

  • Tue 5 Jan 2021 11:56
    akalei skrev 2021-01-04 15:15:21 följande:

    Ja nästan prick 6 veckors skillnad ju! Shit ni har ju också kommit jättelångt nu. Vad tiden går :) :)

    Det gick bra idag!! Inga avvikelser hittades <3 Läkaren var supergullig och pedagogisk och kollade så noga på allt och pekade och sade hela tiden att det var fint. Så himla underbart. Blir ett extra besök i slutet av veckan dock då det var en sak hon inte kunde ?checka av? pga hur bebis låg och vägrade flytta på sig. Hon sa att det var väldigt osannolikt att det skulle va nåt när allt annat var normalt men jag sa att jag gärna kommer en extra gång om de vill, hellre kolla en gång extra liksom.

    Detta ersatte vanliga RUL för mig, skulle haft i förra veckan men avbokade i samråd med min BM som tyckte det var dumt att ta upp ett extra vårdtillfälle då de skulle kolla exakt samma saker. Skulle gjort RUL på samma ställe som KUB och kände mig ganska dåligt bemött där, BM som gjorde KUB fick ju typ panik över mitt resultat, så är glad att jag slapp gå dit igen :)

    Vad skönt att ni får ett extra för hjärtat :) Om det mot all förmodan skulle va nåt som behöver fixas efter födseln är det ju skönt att kunna förbereda er på det (men hoppas såklart att det inte behövs)!


    Skönt att du hamnade hos en bra läkare och att allt såg bra ut med bebisen! :) Hoppas på detsamma då när du gör den extra kollen. Bara att få se det där lilla livet är ju underbart och helt overkligt så förstår att det är en lättnad när allt nu visar normalt när ni fått tråkiga besked tidigare! Kan de förklara varför KUB blev som det blev? Jag kan knappt vänta på nästa gång vi får se vårt lilla <3 i februari...

    Jag opererades när jag var 15 år så troligtvis kommer det inte behöva göras något vid födseln/när barnet är litet men man vet ju aldrig om det blir samma bekymmer eller andra... Skönt i alla fall att det kollas upp!
  • Tue 5 Jan 2021 11:58
    Anonym (M) skrev 2021-01-05 08:29:20 följande:

    Ätit min första kur letrozol och tagit ovitrelle.

    Ni som tagit ovitrelle hur långt efter Äl fick ni mens? Är på äl +13 och inte fått någon mens ännu (ej gravid). Brukar få mens 11-12 dagar efter äl ?i vanliga fall?.

    Tacksam för svar :)


    Jag blev gravid på tredje försöket efter Menopur/Ovitrelle. Men de två första försöken fick jag mens på Ovitrelle+16 och Ovitrelle+14.
Svar på tråden Letrozol, PCO