• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106666 visningar
    3231 svar
    3231
    106666

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 6 Jan 2021 22:26
    Russin112 skrev 2021-01-06 14:59:17 följande:

    Jag är inte gravid:(

    Mensen har inte kommit än men känner att den är påväg. Börjar verkligen tappa hoppet om att någonsin få bli mamma...


    Så tråkigt att höra... Kämpa vidare, nästa månad är din månad! Du kommer att få din bebis till slut, det är jag helt övertygad om. <3
  • Tiffan­y
    Thu 7 Jan 2021 02:35

    Hej alla.

    Jag blir gärna en i gänget. Jag ska göra en undersökning nästa tis av äggledarna och livmodern, kolla så det är fri passage. Jag har pco men får mens , dock ej utslag på ägglossningsstickor..det är meningen att jag ska börja med letrozol snart också enligt min läkare på fertilitetskliniken.

    Jag har varit gravid tidigare i livet , gjort nån abort o fått missfall samt MA .. efter 30 blev allt svårare, jag började få massa hårstrån på hals o bröst o blir aldrig gravid längre... jag är 33 idag snart 34 o har inget barn än.

  • Anonym (M)
    Thu 7 Jan 2021 07:34
    akalei skrev 2021-01-06 17:46:31 följande:

    Aha, förstår. Attans. Ja på så lång tid kanske lutealfasen kan ha ändrat sig. Hoppas mensen kommer snart så att ni får komma igång med nästa försök :)


    Tack så mycket! Mensen kom idag så snart dags för letrozol :). Aldrig blivit såhär glad över en mens tidigare. Så skönt att slippa provera också.

    Hur mår du?
  • Thu 7 Jan 2021 10:03
    MiniNin skrev 2021-01-06 16:20:16 följande:
    Men neeej, så här skulle det inte bli :( Har ju tänkt på dig i flera dagar nu och hoppats! Säker på att det är mensen? Ovitrelle+16 idag väl så än finns det väl lite hopp? Jag blev rekommenderad att vänta med test till Ovitrelle+17 för att vara helt säker.

    Så ledsen för er skull om det inte gått denna gång heller. Jag tycker själv att jag fick vänta länge på vårt lilla pluss men det är ju inget jämfört med er andra som fortfarande kämpar... Kan inte ens föreställa mig den resa ni gör. Hoppas så innerligt att det blir er tur snart <3 Stor kram!

    Mensen kom inatt, och jäklar var den kom! kände verkligen på mig att den skulle komma. 


    Jag försöker se er som lyckats som "bevis" på att de faktiskt går, men de är svårt att föreställa sig att de faktiskt kommer gå även för oss. Tack för din omtanke <3

  • Thu 7 Jan 2021 10:10
    akalei skrev 2021-01-06 17:54:22 följande:
    Men nej :( Jag beklagar verkligen och lider med er. Förstår att det måste vara jättetufft, ni har kämpat så himla länge och det känns väldigt orättvist att det ska behöva ta så lång tid. Förr eller senare KOMMER ni att få er bebis, jag har läst att statistiskt sett idag så får alla de barn de vill ha i slutändan även om några tyvärr får kämpa väldigt länge :/ Men det KOMMER funka till slut. Hoppas hoppas hoppas hoppas det går vägen även för er snart <3

    Tack för din omtanke <3


    Ja men på ett eller annat sätt så får man ju barn, vare sig det är biologiskt eller ej. De är den tanken som får mig att orka fortsätta kämpa. Och positiv statistik är alltid värmande! :D <3

  • Thu 7 Jan 2021 10:17
    Anonym (M) skrev 2021-01-07 07:34:12 följande:
    Tack så mycket! Mensen kom idag så snart dags för letrozol :). Aldrig blivit såhär glad över en mens tidigare. Så skönt att slippa provera också.

    Hur mår du?
    Då är vi på samma dag! (jag fick mens inatt) Spännande! När ska du göra vul? 
  • Anonym (M)
    Thu 7 Jan 2021 15:31
    Russin112 skrev 2021-01-07 10:17:46 följande:

    Då är vi på samma dag! (jag fick mens inatt) Spännande! När ska du göra vul? 


    Åh vad skönt att vi är på samma :) känns som alla andra i tråden typ är gravida hehe. Jag ska göra vul den 19:e januari då är jag på cd 13 :). När ska du göra vul?
  • Anonym (M)
    Thu 7 Jan 2021 15:40
    Tiffany skrev 2021-01-07 02:35:38 följande:

    Hej alla.

    Jag blir gärna en i gänget. Jag ska göra en undersökning nästa tis av äggledarna och livmodern, kolla så det är fri passage. Jag har pco men får mens , dock ej utslag på ägglossningsstickor..det är meningen att jag ska börja med letrozol snart också enligt min läkare på fertilitetskliniken.

    Jag har varit gravid tidigare i livet , gjort nån abort o fått missfall samt MA .. efter 30 blev allt svårare, jag började få massa hårstrån på hals o bröst o blir aldrig gravid längre... jag är 33 idag snart 34 o har inget barn än.


    Absolut! Välkommen :) har du vetat om din pco länge?
  • Thu 7 Jan 2021 16:16
    Anonym (M) skrev 2021-01-07 15:31:34 följande:

    Åh vad skönt att vi är på samma :) känns som alla andra i tråden typ är gravida hehe. Jag ska göra vul den 19:e januari då är jag på cd 13 :). När ska du göra vul?


    Okej, :) jag ska dit den 18:e på cd 12.
  • Thu 7 Jan 2021 16:28
    Russin112 skrev 2021-01-07 10:03:21 följande:

    Mensen kom inatt, och jäklar var den kom! kände verkligen på mig att den skulle komma. 

    Jag försöker se er som lyckats som "bevis" på att de faktiskt går, men de är svårt att föreställa sig att de faktiskt kommer gå även för oss. Tack för din omtanke <3


    Beklagar SÅ att det inte blev er tur denna gång! Håller alla mina tummar för nästa gång. En fin start på det nya året! Dina fina ägg och att allt ser bra ut måste ju ge frukt nån gång <3
Svar på tråden Letrozol, PCO