• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106594 visningar
    3231 svar
    3231
    106594

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Thu 7 Jan 2021 18:19
    Russin112 skrev 2021-01-07 16:16:48 följande:

    Okej, :) jag ska dit den 18:e på cd 12.


    Spännande! Du får återkoppla sedan hur äggblåsorna såg ut :). Äter du enkel, dubbel eller trippeldos av letrozol? Upplever du några biverkningar?
  • Thu 7 Jan 2021 19:19
    MiniNin skrev 2021-01-07 16:28:05 följande:
    Beklagar SÅ att det inte blev er tur denna gång! Håller alla mina tummar för nästa gång. En fin start på det nya året! Dina fina ägg och att allt ser bra ut måste ju ge frukt nån gång <3
    tack <3 Ja ingenting talar ju för att det inte skulle gå! Jag fortsätter försöka och hoppas :)
  • Thu 7 Jan 2021 19:23
    Anonym (M) skrev 2021-01-07 18:19:18 följande:
    Spännande! Du får återkoppla sedan hur äggblåsorna såg ut :). Äter du enkel, dubbel eller trippeldos av letrozol? Upplever du några biverkningar?

    absolut och detsamma :)


    Jag äter kvadrupeldos faktiskt. Du kör enkel va?


    Jag har stora problem med humörsvängningar av letrozolen, mest ilska... kan bli helt galen av småsaker, typ som att min hund andas för högt. Som tur är sitter de bara i under de få dagarna jag äter dem! Hur upplever du letrozol?

  • Anonym (M)
    Thu 7 Jan 2021 20:31
    Russin112 skrev 2021-01-07 19:23:08 följande:

    absolut och detsamma :)

    Jag äter kvadrupeldos faktiskt. Du kör enkel va?

    Jag har stora problem med humörsvängningar av letrozolen, mest ilska... kan bli helt galen av småsaker, typ som att min hund andas för högt. Som tur är sitter de bara i under de få dagarna jag äter dem! Hur upplever du letrozol?


    Okej, ja jag äter enkel. Men vad jag läst mig till så får endel höja då de funkar en gång med enkeldos men inte med enkel nästa gång osv. Så de verkar vara lite oberäkneligt.

    Haha ja de är fan inte lätt med allt vi kvinnor få gång igenom!

    Blir också lite lättirriterad och får en jävla huvudvärk.

    Tycker biverkningarna från ovitrelle var värre men mest psykiskt för att de var massa gravsymtom i onödan liksom.
  • Thu 7 Jan 2021 22:43
    Anonym (M) skrev 2021-01-07 20:31:00 följande:

    Okej, ja jag äter enkel. Men vad jag läst mig till så får endel höja då de funkar en gång med enkeldos men inte med enkel nästa gång osv. Så de verkar vara lite oberäkneligt.

    Haha ja de är fan inte lätt med allt vi kvinnor få gång igenom!

    Blir också lite lättirriterad och får en jävla huvudvärk.

    Tycker biverkningarna från ovitrelle var värre men mest psykiskt för att de var massa gravsymtom i onödan liksom.


    Aah vad segt om det blir så och du får ?slösa? en månad... håller tummarna att de funkar även denna månad!

    Får också huvudvärk :/ aha jag får inga biverkningar als av Ovitrelle. Tänk vad olika de är för oss alla.
  • Anonym (M)
    Fri 8 Jan 2021 07:49
    Russin112 skrev 2021-01-07 22:43:28 följande:

    Aah vad segt om det blir så och du får ?slösa? en månad... håller tummarna att de funkar även denna månad!

    Får också huvudvärk :/ aha jag får inga biverkningar als av Ovitrelle. Tänk vad olika de är för oss alla.


    Ja jag är lite nojjig över de vill verkligen inte slösa bort ännu en månad. Men vågar inte dubbla dosen självmant heller om man blir överstimulerad, men kanske inte är så stor chans att bli överstimulerad på dubbeldos? Har du blivit överstimulerad någon gång? Är bara på andra kuren snart men vi har försökt sen i mars så aa. Tack :)

    Ja de verkar vara vanligt med huvudvärk.

    Ja verkligen de är det som är jobbigt men vet ju inte vad som är vad alltid då alla får så olika biverkningar.
  • Fri 8 Jan 2021 09:19
    Anonym (M) skrev 2021-01-08 07:49:37 följande:

    Ja jag är lite nojjig över de vill verkligen inte slösa bort ännu en månad. Men vågar inte dubbla dosen självmant heller om man blir överstimulerad, men kanske inte är så stor chans att bli överstimulerad på dubbeldos? Har du blivit överstimulerad någon gång? Är bara på andra kuren snart men vi har försökt sen i mars så aa. Tack :)

    Ja de verkar vara vanligt med huvudvärk.

    Ja verkligen de är det som är jobbigt men vet ju inte vad som är vad alltid då alla får så olika biverkningar.


    Jag höjde från 3 tabletter till 4 utan att fråga.

    De du kan göra är ju att ta 1 tablett de fyra första dagarna och 2 tabletter den femte dagen:)

    Jag har fått 3 blåsor en gång men min läkare lät mig köra på det också. Så skulle inte säga att jag har blivit överstinulerad. Har dock blivit informerad om att när kroppen har letrozol i sig sedan månaden innan så reagerar den starkare än om de är första kursen så jag tror inte du behöver oroa dig. Har även en bekant som har kört på enkeldos i 1 år och sedan blivit gravid:)
  • Anonym (M)
    Fri 8 Jan 2021 11:05
    Russin112 skrev 2021-01-08 09:19:58 följande:

    Jag höjde från 3 tabletter till 4 utan att fråga.

    De du kan göra är ju att ta 1 tablett de fyra första dagarna och 2 tabletter den femte dagen:)

    Jag har fått 3 blåsor en gång men min läkare lät mig köra på det också. Så skulle inte säga att jag har blivit överstinulerad. Har dock blivit informerad om att när kroppen har letrozol i sig sedan månaden innan så reagerar den starkare än om de är första kursen så jag tror inte du behöver oroa dig. Har även en bekant som har kört på enkeldos i 1 år och sedan blivit gravid:)


    Haha de var de jag tänkte göra jag med! MEN fick faktiskt tag på gyn! Hon är ganska svår att få tag ibland. Hon ordinerade dubbeldos. Funderar på om de är för att jag bara fick en blåsa sist?

    Ja men vad skönt! Har läst att vissa får sexförbud om de har typ två blåsor. Men allt handlar väl om vem man får och vad de tycker.

    Åh hoppas de blir en skjuts ändå då iom att man ätit de en gång tidigare.

    Ja alla reagerar ju så olika och de känns som att de kan bli lite hur somhelst.
  • Sat 9 Jan 2021 14:38
    Anonym (M) skrev 2021-01-08 11:05:37 följande:

    Haha de var de jag tänkte göra jag med! MEN fick faktiskt tag på gyn! Hon är ganska svår att få tag ibland. Hon ordinerade dubbeldos. Funderar på om de är för att jag bara fick en blåsa sist?

    Ja men vad skönt! Har läst att vissa får sexförbud om de har typ två blåsor. Men allt handlar väl om vem man får och vad de tycker.

    Åh hoppas de blir en skjuts ändå då iom att man ätit de en gång tidigare.

    Ja alla reagerar ju så olika och de känns som att de kan bli lite hur somhelst.


    Vilken tur :) en blåsa är väl det optimala så de tror jag inte.

    Började du också med letrozolen idag? :)
  • Anonym (M)
    Sat 9 Jan 2021 16:38
    Russin112 skrev 2021-01-09 14:38:51 följande:

    Vilken tur :) en blåsa är väl det optimala så de tror jag inte.

    Började du också med letrozolen idag? :)


    Ja jag tror de eller iaf Max två.

    Ja eller jag ska ta första kuren ikväll :). Tänkte att de kanske minskar på biverkningarna?
Svar på tråden Letrozol, PCO