• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107303 visningar
    3231 svar
    3231
    107303

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Mon 11 Jan 2021 11:50
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 10:11:42 följande:

    Jaa nu är det 8 de gången isåfall :/ dom har gjort massor kontroller men hittar inga fel ( konstigt nog) .. men väntar på att dom ska ringa upp nu så ska ja se om ja kan få komma på ett vul nu snart för att kolla.

    Ja har inte fått några vagiatorer eller krämer eller nått sånt, men ska se vad dom aäger när dom ringer upp.


    Åh :( så hemskt! Hoppas du får komma på vul.

    Be om progesterontillskott ändå tror de heter lutinus. De kan ju inte skada tänker jag.
  • Mon 11 Jan 2021 12:13
    Anonym (M) skrev 2021-01-11 11:50:06 följande:

    Åh :( så hemskt! Hoppas du får komma på vul.

    Be om progesterontillskott ändå tror de heter lutinus. De kan ju inte skada tänker jag.


    Jag fick en tid imorgon bitti, så får se vad som händer. Men jag är redan förberedd på det värsta..
  • Mon 11 Jan 2021 13:48
    Anonym (M) skrev 2021-01-11 09:02:30 följande:

    Hur länge måste du ha uppehåll? Har du riskfyllt jobb? Alltså att du träffar mycket människor?


    1-2 månader tror jag. Jobbar extra som personlig assistent så de är bara en person ur riskgrupp som jag träffar.

    Har dock antikroppar redan.
  • Mon 11 Jan 2021 13:49
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 12:13:02 följande:

    Jag fick en tid imorgon bitti, så får se vad som händer. Men jag är redan förberedd på det värsta..


    Håller allt som går att hålla att det endast är en mellanblödning <3

    Uppdatera oss gärna!
  • Mon 11 Jan 2021 14:25
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 12:13:02 följande:

    Jag fick en tid imorgon bitti, så får se vad som händer. Men jag är redan förberedd på det värsta..


    Håller tummarna för dig! Små blödningar behöver ju inte nödvändigtvis betyda missfall. Kanske är det annorlunda denna gång även om du har haft dåliga erfarenheter tidigare. Har själv inte haft några blödningar alls men kan tänka mig att det ökar oron något enormt :/ Ta hand om dig.

    Och jo, skulle det vara ett missfall igen så ska det finnas mycket man kan förebygga med. Har läst om Trombyl och Lutinus bland annat. Be om NÅGOT, de kan ju inte bara låta dig gå "obehandlad" även om man inte hittar något fel. Man får ju prova något liksom. Lycka till!
  • Mon 11 Jan 2021 14:32
    Russin112 skrev 2021-01-11 08:49:35 följande:

    Jag har fått möjligheten att vaccinera mig mot covid. Rekommendationerna är dock att inte försöka bli gravid under tiden man vaccineras då man inte vet hur de eventuellt påverkar en eventuell graviditet.

    Så nu till min fråga: Hur hade ni gjort?


    Det är så svårt att svara för det är så mycket vi (allmänheten) inte vet. Såg att du svarat någon att du behöver ha uppehåll ca 1-2 månader men är det säkert? Detta är så nytt fortfarande. Vem säger att du inte behöver ha uppehåll längre? Att det till och med påverkar fertiliteten under ett tag? Eftersom det inte gjorts några tester i det avseendet så går det inte att svara på.

    Är du igång med Letrozolen redan så antar jag att du behöver avbryta och ta vaccination istället? Eller kör ni klart denna runda och hoppas på pluss innan du behöver fundera på hur du ska göra?

    Vad säger magkänslan? Vilken information har du fått?
  • Mon 11 Jan 2021 15:33
    Zamaso1 skrev 2021-01-11 12:13:02 följande:

    Jag fick en tid imorgon bitti, så får se vad som händer. Men jag är redan förberedd på det värsta..


    Tänker på dig och håller alla tummar att det bara är falskt alarm. <3 Vanligtvis så brukar ju inte lite rosa vara så mycket att oroa sig för (sköra slemhinnor m.m.) men med din historia så förstår jag ju att du blir orolig. Hoppas hoppas hoppas att det inte är någon fara <3
  • Mon 11 Jan 2021 15:39
    Russin112 skrev 2021-01-11 13:48:20 följande:

    1-2 månader tror jag. Jobbar extra som personlig assistent så de är bara en person ur riskgrupp som jag träffar.

    Har dock antikroppar redan.


    Oj vad svårt val! Jag är väldigt pro vaccin och det känns egentligen helt fel att uppmuntra någon att vänta med att ta det. Men jag vet också hur jävla jobbig varje extra veckas väntan är när man försöker bli gravid och jag hade nog inte pallat att göra ett uppehåll på 1-2 månader helt krasst. :/
  • Mon 11 Jan 2021 15:43
    Russin112 skrev 2021-01-11 13:49:29 följande:

    Håller allt som går att hålla att det endast är en mellanblödning <3

    Uppdatera oss gärna!


    MiniNin skrev 2021-01-11 14:25:13 följande:

    Håller tummarna för dig! Små blödningar behöver ju inte nödvändigtvis betyda missfall. Kanske är det annorlunda denna gång även om du har haft dåliga erfarenheter tidigare. Har själv inte haft några blödningar alls men kan tänka mig att det ökar oron något enormt :/ Ta hand om dig.

    Och jo, skulle det vara ett missfall igen så ska det finnas mycket man kan förebygga med. Har läst om Trombyl och Lutinus bland annat. Be om NÅGOT, de kan ju inte bara låta dig gå "obehandlad" även om man inte hittar något fel. Man får ju prova något liksom. Lycka till!


    akalei skrev 2021-01-11 15:33:34 följande:

    Tänker på dig och håller alla tummar att det bara är falskt alarm. <3 Vanligtvis så brukar ju inte lite rosa vara så mycket att oroa sig för (sköra slemhinnor m.m.) men med din historia så förstår jag ju att du blir orolig. Hoppas hoppas hoppas att det inte är någon fara <3


    Ja jag ska kolla vad det kan finnas för något att testa med, idag har det kommit mer än bara rosa.. men det är ändå inte så himla mycket och inga klumpar. Men går hellre med inställningen att det inte går än att tro/hoppas åå nått annat.

    Men ja skriver här imorgon!
  • Tue 12 Jan 2021 10:11

    Nu har jag varit på vul, och man kunde inte hitta något i livmodern så nu ska vi kolla med ett par dagars mellanrum om det kan va så att det har satt sig någon annanstans.

    Har så dålig koll på tjocklek på slemhinnan hur den ska va osv.. men den va iaf 11mm om det säger någon nått?

    Och så ska jag givetsvis åka upp akut om jag får magsmärtor osv.. men allt känns rätt oklart.

Svar på tråden Letrozol, PCO