• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105565 visningar
    3231 svar
    3231
    105565

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Tue 12 Jan 2021 12:16
    Zamaso1 skrev 2021-01-12 10:11:45 följande:

    Nu har jag varit på vul, och man kunde inte hitta något i livmodern så nu ska vi kolla med ett par dagars mellanrum om det kan va så att det har satt sig någon annanstans.

    Har så dålig koll på tjocklek på slemhinnan hur den ska va osv.. men den va iaf 11mm om det säger någon nått?

    Och så ska jag givetsvis åka upp akut om jag får magsmärtor osv.. men allt känns rätt oklart.


    Hm, sa dom något om att de kanske var för tidigt att se? Jag gjorde vul i v.6 dom såg bara en tom hinnsäck två veckor senare fanns de ett foster och hjärtljud. Gyn blev förvånad då han inte trodde de skulle va något där.

    11 mm låter ju bra? Tror minimum är 7-8 för att de ska kunna fästa.

    Hur känns allt? Är du okej?
  • Anonym (M)
    Tue 12 Jan 2021 12:18
    Russin112 skrev 2021-01-11 13:48:20 följande:

    1-2 månader tror jag. Jobbar extra som personlig assistent så de är bara en person ur riskgrupp som jag träffar.

    Har dock antikroppar redan.


    Tycker du ska utgå helt från vad du vill/orkar.

    Orkar du vänta 1-2 månader? Om inte, ta inte vaccinet. Man måste få tänka på sig själv också. Orkar du vänta ta vaccinet :)
  • Tue 12 Jan 2021 12:31
    Anonym (M) skrev 2021-01-12 12:16:26 följande:

    Hm, sa dom något om att de kanske var för tidigt att se? Jag gjorde vul i v.6 dom såg bara en tom hinnsäck två veckor senare fanns de ett foster och hjärtljud. Gyn blev förvånad då han inte trodde de skulle va något där.

    11 mm låter ju bra? Tror minimum är 7-8 för att de ska kunna fästa.

    Hur känns allt? Är du okej?


    Ne hon trodde inte det var nått alls där, jag känner mej lite förvirrad.. men ska ta nytt hcg prov på måndag och sen ska de jämföras med se som togs idag och på tisdag ska ja på nytt vul och sen få svaren på proverna.

    På mig såg dom ingen hinnsäck idag. Utan de var bara en tjock slemhinna men inget mer.
  • Tue 12 Jan 2021 16:57
    Zamaso1 skrev 2021-01-12 10:11:45 följande:

    Nu har jag varit på vul, och man kunde inte hitta något i livmodern så nu ska vi kolla med ett par dagars mellanrum om det kan va så att det har satt sig någon annanstans.

    Har så dålig koll på tjocklek på slemhinnan hur den ska va osv.. men den va iaf 11mm om det säger någon nått?

    Och så ska jag givetsvis åka upp akut om jag får magsmärtor osv.. men allt känns rätt oklart.


    Fy fan:/ vad låg hcg på? Var de säkra på att de inte var en normal graviditet?

    Hur mår du?
  • Tue 12 Jan 2021 17:21
    Russin112 skrev 2021-01-12 16:57:33 följande:

    Fy fan:/ vad låg hcg på? Var de säkra på att de inte var en normal graviditet?

    Hur mår du?


    Fick inte svar på provet idag, vet inte om dom ringer om det eller om ja får veta på tisdag när ja ska dit igen. Ska lämna ett likadant prov på

    Måndag så dom ska väl jämnföra det .. jorå ja mår ändå hyffsat. Ja är så van att de inte går att det knappt känns ledsamt längre, känns helt sjukt att säga det men jaa ..
  • Tue 12 Jan 2021 21:50
    Zamaso1 skrev 2021-01-12 17:21:29 följande:

    Fick inte svar på provet idag, vet inte om dom ringer om det eller om ja får veta på tisdag när ja ska dit igen. Ska lämna ett likadant prov på

    Måndag så dom ska väl jämnföra det .. jorå ja mår ändå hyffsat. Ja är så van att de inte går att det knappt känns ledsamt längre, känns helt sjukt att säga det men jaa ..


    Du borde kunna gå in på 1177.se och se provsvaren.

    Jag förstår att du blir avtrubbad... är så otroligt ledsen för er skull! <3
  • Tue 12 Jan 2021 21:54
    MiniNin skrev 2021-01-11 14:32:52 följande:

    Det är så svårt att svara för det är så mycket vi (allmänheten) inte vet. Såg att du svarat någon att du behöver ha uppehåll ca 1-2 månader men är det säkert? Detta är så nytt fortfarande. Vem säger att du inte behöver ha uppehåll längre? Att det till och med påverkar fertiliteten under ett tag? Eftersom det inte gjorts några tester i det avseendet så går det inte att svara på.

    Är du igång med Letrozolen redan så antar jag att du behöver avbryta och ta vaccination istället? Eller kör ni klart denna runda och hoppas på pluss innan du behöver fundera på hur du ska göra?

    Vad säger magkänslan? Vilken information har du fått?


    Anonym (M) skrev 2021-01-12 12:18:45 följande:

    Tycker du ska utgå helt från vad du vill/orkar.

    Orkar du vänta 1-2 månader? Om inte, ta inte vaccinet. Man måste få tänka på sig själv också. Orkar du vänta ta vaccinet :)


    Jag har bestämt mig för att inte ta det. Som du säger anonym (M) så tänker jag faktiskt tänka på mig själv nu. Barn är det viktiga för mig. Det är inte värt att vänta en enda sekund längre än nödvändigt...

    Tack för jag fick ventilera med er!
  • Wed 13 Jan 2021 06:12
    Russin112 skrev 2021-01-12 21:50:04 följande:

    Du borde kunna gå in på 1177.se och se provsvaren.

    Jag förstår att du blir avtrubbad... är så otroligt ledsen för er skull! <3


    Jag går hos en privat och det är inte samma journal system så det står inte där :/
  • Anonym (monit­or)
    Wed 13 Jan 2021 12:32

    någon som är intresserad av att köpa en fertilitetsmonitor som jag ej behöver, använd en månad , i nyskick.

  • Anonym (M)
    Wed 13 Jan 2021 13:07
    Russin112 skrev 2021-01-12 21:54:00 följande:

    Jag har bestämt mig för att inte ta det. Som du säger anonym (M) så tänker jag faktiskt tänka på mig själv nu. Barn är det viktiga för mig. Det är inte värt att vänta en enda sekund längre än nödvändigt...

    Tack för jag fick ventilera med er!


    Tycker de är ett bra val och förstår dig fullt ut! Jag hade också avstått :)
Svar på tråden Letrozol, PCO