• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105263 visningar
    3231 svar
    3231
    105263

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 14 Jan 2021 13:55
    Anonym (M) skrev 2021-01-13 13:07:25 följande:

    Tycker de är ett bra val och förstår dig fullt ut! Jag hade också avstått :)


    Tack :)

    Hur mår du? Har du känt av letrozolen mer nu med dubbeldos?
  • Anonym (M)
    Thu 14 Jan 2021 22:11
    Russin112 skrev 2021-01-14 13:55:04 följande:

    Tack :)

    Hur mår du? Har du känt av letrozolen mer nu med dubbeldos?


    Jättekonstigt har inte känt några biverkningar alls! Har tagit tabletterna kvällstid den här omgången så kanske de som spelar roll.

    Hur har du mått?
  • Fri 15 Jan 2021 08:22
    Anonym (M) skrev 2021-01-14 22:11:12 följande:

    Jättekonstigt har inte känt några biverkningar alls! Har tagit tabletterna kvällstid den här omgången så kanske de som spelar roll.

    Hur har du mått?


    Så skönt! Ska som sagt testa det om de blir en nästa gång för mig :)

    Jag har som vanligt varit väldigt känslosam men annars bra! Dock så har jag haft 2 ?efterblödningar? efter mensens slut, vilket jag aldrig tidigare har haft...?
  • Anonym (M)
    Fri 15 Jan 2021 12:26
    Russin112 skrev 2021-01-15 08:22:45 följande:

    Så skönt! Ska som sagt testa det om de blir en nästa gång för mig :)

    Jag har som vanligt varit väldigt känslosam men annars bra! Dock så har jag haft 2 ?efterblödningar? efter mensens slut, vilket jag aldrig tidigare har haft...?


    Ja gör det! De kanske även minskar på de känslomässiga också.

    Hm, kom de mycket? Och hur långt efter mensen att slutade fick du?

    Jag har märkt av lite spottings nu i slutet av mensen men då mer bruna flytningar. Tänker att Letrozolen kanske påverkar de?

    Du har vul nu på måndag va?

    Känner mig nojjig över att jag ska på vul cd 13 tänk om jag missar äl? Har iofs inte fått äl på cd12 mer än en gång på flera år.
  • Fri 15 Jan 2021 12:54
    Anonym (M) skrev 2021-01-15 12:26:30 följande:
    Ja gör det! De kanske även minskar på de känslomässiga också.

    Hm, kom de mycket? Och hur långt efter mensen att slutade fick du?

    Jag har märkt av lite spottings nu i slutet av mensen men då mer bruna flytningar. Tänker att Letrozolen kanske påverkar de?

    Du har vul nu på måndag va?

    Känner mig nojjig över att jag ska på vul cd 13 tänk om jag missar äl? Har iofs inte fått äl på cd12 mer än en gång på flera år.

    ja men typ spottings för mig med, 1-2 dagar efter mensens slut. Aldrig haft det förr...


    Ja jag ska på måndag ca 12, är också lite orolig att missa då min äl har skett allt ifrån Cykeldag 9-16... men det som lugnar mig är min läkares ord, att det inte gör något om jag får äl innan, tydligen så kan de se om äl nyligen har skett i foliken. Så se bara till att ha sex innan så är de ju bara skönt om man slipper ta ovitrelle :)

  • Anonym (M)
    Fri 15 Jan 2021 14:41
    Russin112 skrev 2021-01-15 12:54:02 följande:

    ja men typ spottings för mig med, 1-2 dagar efter mensens slut. Aldrig haft det förr...

    Ja jag ska på måndag ca 12, är också lite orolig att missa då min äl har skett allt ifrån Cykeldag 9-16... men det som lugnar mig är min läkares ord, att det inte gör något om jag får äl innan, tydligen så kan de se om äl nyligen har skett i foliken. Så se bara till att ha sex innan så är de ju bara skönt om man slipper ta ovitrelle :)


    Låter som om vi fått samma då och de måste ju typ bero på letrozolen. Brukar inte heller få spottings efteråt.

    Vad skönt visste inte att de kunde se de! Nej precis så länge ägglossningen sker och äggblåsan inte tillbakabildas så får man ju vara jätteglad över de liksom! Får tvinga sambon till sex på sön cd 11 så är vi kanske vi är mer på säkra sidan :P

    Har tidigare haft en äggblåsa på 15 mm på vul ?av mig själv? som aldrig släppte sen. Hon blev så förvånad när jag insisterade på att jag absolut inte haft Äl jag visste de eftersom jag fick aldrig någon temphöjning. Detta var dock månaden innan jag fick pcos.
  • Sat 16 Jan 2021 12:48
    Anonym (M) skrev 2021-01-15 14:41:14 följande:

    Låter som om vi fått samma då och de måste ju typ bero på letrozolen. Brukar inte heller få spottings efteråt.

    Vad skönt visste inte att de kunde se de! Nej precis så länge ägglossningen sker och äggblåsan inte tillbakabildas så får man ju vara jätteglad över de liksom! Får tvinga sambon till sex på sön cd 11 så är vi kanske vi är mer på säkra sidan :P

    Har tidigare haft en äggblåsa på 15 mm på vul ?av mig själv? som aldrig släppte sen. Hon blev så förvånad när jag insisterade på att jag absolut inte haft Äl jag visste de eftersom jag fick aldrig någon temphöjning. Detta var dock månaden innan jag fick pcos.


    Säkert, bara konstigt att jag inte fått det tidigare med tanke på att jag har ätit letrozol sedan februari 2020...

    Hahah tänkte göra detsamma, köpte mig en befruktningskopp jag tänkte testa nu! (Vad gör man inte, är redo att testa allt)...

    Jaha, ja blåsor kan ju återbildas, förra månaden återbildades ena min blåsa som var över 15 mm. Så man kan ju inte vara helt säker om man inte tar ovitrelle.

    Nu börjar jag bli nervös inför måndag, hur känner du inför tisdag? <3
  • Anonym (M)
    Sat 16 Jan 2021 19:52
    Russin112 skrev 2021-01-16 12:48:27 följande:

    Säkert, bara konstigt att jag inte fått det tidigare med tanke på att jag har ätit letrozol sedan februari 2020...

    Hahah tänkte göra detsamma, köpte mig en befruktningskopp jag tänkte testa nu! (Vad gör man inte, är redo att testa allt)...

    Jaha, ja blåsor kan ju återbildas, förra månaden återbildades ena min blåsa som var över 15 mm. Så man kan ju inte vara helt säker om man inte tar ovitrelle.

    Nu börjar jag bli nervös inför måndag, hur känner du inför tisdag? <3


    Ja kroppen är konstig! Vi får hoppas att de innebär någon slags tur eller något :P

    Haha vad sjukt! Var inne och tittade på den häromdagen men var för snål för att köpa den. Kanske får bli en sån nästa månad :).

    Nej precis! Jag känner mig mycket mer nervös nu än förra gången, tänker ibland att de kanske inte blivit något alls och ibland att vi kommer missa äl.

    Vardör/på vilket sätt känner du dig nervös?
  • Mon 18 Jan 2021 09:50
    Anonym (M) skrev 2021-01-16 19:52:32 följande:
    Ja kroppen är konstig! Vi får hoppas att de innebär någon slags tur eller något :P

    Haha vad sjukt! Var inne och tittade på den häromdagen men var för snål för att köpa den. Kanske får bli en sån nästa månad :).

    Nej precis! Jag känner mig mycket mer nervös nu än förra gången, tänker ibland att de kanske inte blivit något alls och ibland att vi kommer missa äl.

    Vardör/på vilket sätt känner du dig nervös?

    Ja men verkligen :) 


    Vet inte om den gör så mycket med tanke på att de endast behövs en spermie, Men gillar känslan av att jag har gjort allt jag kan för att maximera mina chanser. 
    förstår din nervositet, man vet inte hur kroppen skall reagera. Jag skall på Vul om en timme och jag känner mig nervös för jag numera har tagit ägglossning föregivet... och man vet ju aldrig.  

  • Mon 18 Jan 2021 11:30

    Denna månad har jag en ledande blåsa på ca 16-19 mm (den var tydligen svår att mäta). Imorgon eftermiddag ska jag ta ovitrelle :)

Svar på tråden Letrozol, PCO