• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105225 visningar
    3231 svar
    3231
    105225

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Mon 18 Jan 2021 12:52
    Russin112 skrev 2021-01-18 11:30:46 följande:

    Denna månad har jag en ledande blåsa på ca 16-19 mm (den var tydligen svår att mäta). Imorgon eftermiddag ska jag ta ovitrelle :)


    Ja men precis, jag ska nog köpa mig en till nästa månad då har man ju som du säger verkligen gjort allt.

    Åh vad härligt! Så skönt med en fin blåsa :) nu är det bara att sexa på så håller vi tummarna! Vad brukar ni får rekommendationer kring sex? Alltså hur många dagar innan/efter ovitrelle?

    Jag återkommer imorgon efter mitt vul.
  • Mon 18 Jan 2021 13:52
    Anonym (M) skrev 2021-01-18 12:52:27 följande:

    Ja men precis, jag ska nog köpa mig en till nästa månad då har man ju som du säger verkligen gjort allt.

    Åh vad härligt! Så skönt med en fin blåsa :) nu är det bara att sexa på så håller vi tummarna! Vad brukar ni får rekommendationer kring sex? Alltså hur många dagar innan/efter ovitrelle?

    Jag återkommer imorgon efter mitt vul.


    Precis:)

    Min läkare säger samma dag som sprutan, dagen efter och två dagar efter. Vad säger din?

    Håller tummarna att det går bra för dig med imorgon:D
  • Mon 18 Jan 2021 15:06
    Russin112 skrev 2021-01-18 11:30:46 följande:

    Denna månad har jag en ledande blåsa på ca 16-19 mm (den var tydligen svår att mäta). Imorgon eftermiddag ska jag ta ovitrelle :)


    Woho, heja blåsan! Nu får det fanimej vara guldägget! <3
  • Mon 18 Jan 2021 17:14
    MiniNin skrev 2021-01-18 15:06:53 följande:

    Woho, heja blåsan! Nu får det fanimej vara guldägget! <3


    Jag hoppas verkligen det! :D
  • Anonym (M)
    Tue 19 Jan 2021 09:43
    Russin112 skrev 2021-01-18 13:52:31 följande:
    Precis:)

    Min läkare säger samma dag som sprutan, dagen efter och två dagar efter. Vad säger din?

    Håller tummarna att det går bra för dig med imorgon:D
    Jag var där idag! Hade en blåsa på 24 mm så de var ju skönt att de blev en blåsa, hon sa dock att den här ägglossningen kommer nog göra ondare än förra haha. Har känt av äggblåsan mycket mindre än förra omgången (då hade jag riktigt ont innan äl) men hon sa att de var vanligt.  Så fick ovitrelle på recept som jag ska ta idag :).

    Visst ska du också ta sprutan idag? 

    Hon rekommenderade sex idag och imorgon.
    Vilket gör mig fundersam om ägget släpper om 36 timmar borde vi inte ha sex under typ 3 dagar? Eller tänker jag fel? 
  • Tue 19 Jan 2021 11:19
    Anonym (M) skrev 2021-01-19 09:43:32 följande:
    Jag var där idag! Hade en blåsa på 24 mm så de var ju skönt att de blev en blåsa, hon sa dock att den här ägglossningen kommer nog göra ondare än förra haha. Har känt av äggblåsan mycket mindre än förra omgången (då hade jag riktigt ont innan äl) men hon sa att de var vanligt.  Så fick ovitrelle på recept som jag ska ta idag :).

    Visst ska du också ta sprutan idag? 

    Hon rekommenderade sex idag och imorgon.
    Vilket gör mig fundersam om ägget släpper om 36 timmar borde vi inte ha sex under typ 3 dagar? Eller tänker jag fel? 

    Yeeey! Grattis till den stora blåsan! :D


    Yes jag ska också ta den idag, kl 17 tänkte jag :D Sjukt att vi fortsätter vara på samma dag! 

    Om jag vore du så hade jag legar både idag imorgon och torsdag, (de ska jag göra) brukar till och med köra tre dagar efter sprutan för att "säkra upp". Ovitrelle kan ju ta upp till 48 h, dock är ju spermierna kvar några dagar men för att vara helt säker så hellre ligga en gång för mycket än en gång för lite. 

  • Anonym (M)
    Tue 19 Jan 2021 12:56
    Russin112 skrev 2021-01-19 11:19:14 följande:

    Yeeey! Grattis till den stora blåsan! :D

    Yes jag ska också ta den idag, kl 17 tänkte jag :D Sjukt att vi fortsätter vara på samma dag! 

    Om jag vore du så hade jag legar både idag imorgon och torsdag, (de ska jag göra) brukar till och med köra tre dagar efter sprutan för att "säkra upp". Ovitrelle kan ju ta upp till 48 h, dock är ju spermierna kvar några dagar men för att vara helt säker så hellre ligga en gång för mycket än en gång för lite. 


    Tack :D fick dock nojja och tänker tänk om äggblåsan hinner dö i och med att den är så stor och då tillbakabildas innan ovitrellen hinner verka? Känns som jag googlat för mycket om pcos ibland haha.

    Ja verkligen så kul att iväg på samma dag :D!

    Ja jag känner också det att bara ligga två dagar känns lite risky! Man vill ju inte sumpa chansen för att man haft för lite sex! Jag ska försöka få till iaf 3 dagar om sambon orkar dvs.
  • Tue 19 Jan 2021 13:52
    Russin112 skrev 2021-01-18 11:30:46 följande:

    Denna månad har jag en ledande blåsa på ca 16-19 mm (den var tydligen svår att mäta). Imorgon eftermiddag ska jag ta ovitrelle :)


    Anonym (M) skrev 2021-01-19 09:43:32 följande:

    Jag var där idag! Hade en blåsa på 24 mm så de var ju skönt att de blev en blåsa, hon sa dock att den här ägglossningen kommer nog göra ondare än förra haha. Har känt av äggblåsan mycket mindre än förra omgången (då hade jag riktigt ont innan äl) men hon sa att de var vanligt.  Så fick ovitrelle på recept som jag ska ta idag :).

    Visst ska du också ta sprutan idag? 

    Hon rekommenderade sex idag och imorgon.

    Vilket gör mig fundersam om ägget släpper om 36 timmar borde vi inte ha sex under typ 3 dagar? Eller tänker jag fel? 


    Hejaheja, håller alla tummarna för att denna omgång ska gå vägen för er :D jättefina äggblåsor!
  • Tue 19 Jan 2021 19:23
    Anonym (M) skrev 2021-01-19 12:56:02 följande:

    Tack :D fick dock nojja och tänker tänk om äggblåsan hinner dö i och med att den är så stor och då tillbakabildas innan ovitrellen hinner verka? Känns som jag googlat för mycket om pcos ibland haha.

    Ja verkligen så kul att iväg på samma dag :D!

    Ja jag känner också det att bara ligga två dagar känns lite risky! Man vill ju inte sumpa chansen för att man haft för lite sex! Jag ska försöka få till iaf 3 dagar om sambon orkar dvs.


    De behöver du nog inte oroa dig för de är så ovanligt :)

    Ja men de är de minsta våra mån kan göra tycker jag. Så mycket vi får gå igenom, tabletter, smärta, biverkningar, mensvärk osv då kan de åtminstone ligga lite haha.

    När tog du ovitrelle? :)
  • Tue 19 Jan 2021 21:48
    amandakollb skrev 2021-01-19 13:52:26 följande:

    Hejaheja, håller alla tummarna för att denna omgång ska gå vägen för er :D jättefina äggblåsor!


    Tack :) <3
Svar på tråden Letrozol, PCO