• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105685 visningar
    3231 svar
    3231
    105685

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 21 Jan 2021 21:08
    Anonym (M) skrev 2021-01-21 15:43:44 följande:

    Förutsatt att jag fått äl (inte fått någon temphöjning ännu) så borde testdag vara runt den 3/2 :)


    Russin112 skrev 2021-01-21 19:21:56 följande:

    Okej men dåså, då har du ingen anledning till att inte lita på detta resultat heller :D

    Förstår det, att bara stå still och trampa på samma ställe gör att målet känns ännu mer avlägset... skönt att du är igång igen!!

    Åh vad kul, min testdag blir nog också 2/2, eller ja det är ovitrelle + 14 :D


    Spännande, då är vi ju tre som har testdag nästan samtidigt!
  • Anonym (M)
    Fri 22 Jan 2021 07:38

    Ingen temphöjning imorse :(

  • Fri 22 Jan 2021 09:04
    Anonym (M) skrev 2021-01-22 07:38:00 följande:

    Ingen temphöjning imorse :(


    Jag trot inte du kan lita på det där, om jag inte missminner mig så hade amandakolb ingen höjning och var nojig att det inte hade blivit någon ägglossning just den månaden hon blev gravid... och nu är hon i vecka 33 :D 
  • Fri 22 Jan 2021 09:05
    Vicki89 skrev 2021-01-21 21:08:13 följande:
    Russin112 skrev 2021-01-21 19:21:56 följande:

    Okej men dåså, då har du ingen anledning till att inte lita på detta resultat heller :D

    Förstår det, att bara stå still och trampa på samma ställe gör att målet känns ännu mer avlägset... skönt att du är igång igen!!

    Åh vad kul, min testdag blir nog också 2/2, eller ja det är ovitrelle + 14 :D


    Spännande, då är vi ju tre som har testdag nästan samtidigt!
    Ja men visst :D 
  • Anonym (M)
    Fri 22 Jan 2021 10:29
    Russin112 skrev 2021-01-22 09:04:51 följande:
    Jag trot inte du kan lita på det där, om jag inte missminner mig så hade amandakolb ingen höjning och var nojig att det inte hade blivit någon ägglossning just den månaden hon blev gravid... och nu är hon i vecka 33 :D 
    Förra gången steg tempen 0,60 efter äl men inte denna gång. Och googlade självklart sönder imorse och hittade såklart att de finns folk som inte ägglossat trots ovitrelle. Skönt att höra jag får helt enkelt hoppas på att de blev äl ändå :)
  • Anonym (M)
    Fri 22 Jan 2021 10:30
    Vicki89 skrev 2021-01-21 21:08:13 följande:
    Russin112 skrev 2021-01-21 19:21:56 följande:

    Okej men dåså, då har du ingen anledning till att inte lita på detta resultat heller :D

    Förstår det, att bara stå still och trampa på samma ställe gör att målet känns ännu mer avlägset... skönt att du är igång igen!!

    Åh vad kul, min testdag blir nog också 2/2, eller ja det är ovitrelle + 14 :D


    Spännande, då är vi ju tre som har testdag nästan samtidigt!
    Jaa väldigt spännande! Så skönt att ha er två som går igenom exakt samma sak exakt samtidigt :D
  • Fri 22 Jan 2021 10:34
    Anonym (M) skrev 2021-01-22 07:38:00 följande:

    Ingen temphöjning imorse :(


    Jag tror inte heller du ska oroa dig, det är ju extreeeeeemt osannolikt att inte ägget lossar efter Ovitrelle? Jag har iofs inte tempot själv, just för att jag är lite skeptisk mot det då det känns som det är så lätt att få konstiga siffror bara man typ sovit dåligt eller råkar mäta lite konstigt eller något. Det är liksom så himla små höjningar som det rör sig om att det är lätt att annat påverkar. Det är nog mycket mer sannolikt att det är ett mätfel än att du inte haft ÄL :) Men om du är orolig kanske du kan fråga gyn om du inte kan få göra ett blodprov? Det är ju mycket mer tillförlitligt :)

    Spännande med flera testdagar snart, håller tummarna för er alla :) :)
  • Anonym (M)
    Fri 22 Jan 2021 11:34
    akalei skrev 2021-01-22 10:34:00 följande:
    Jag tror inte heller du ska oroa dig, det är ju extreeeeeemt osannolikt att inte ägget lossar efter Ovitrelle? Jag har iofs inte tempot själv, just för att jag är lite skeptisk mot det då det känns som det är så lätt att få konstiga siffror bara man typ sovit dåligt eller råkar mäta lite konstigt eller något. Det är liksom så himla små höjningar som det rör sig om att det är lätt att annat påverkar. Det är nog mycket mer sannolikt att det är ett mätfel än att du inte haft ÄL :) Men om du är orolig kanske du kan fråga gyn om du inte kan få göra ett blodprov? Det är ju mycket mer tillförlitligt :)

    Spännande med flera testdagar snart, håller tummarna för er alla :) :)
    Jaa jo jag vet att det är extremt ovanligt men känner ändå att det skulle inte förvåna mig om jag var en av dom!

    Hm, min gyn är inte direkt pigg på prover osv. De prover jag tagit har jag tjatat mig till. De var nästan jag själv som upptäckte pcos i och med att jag såg att jag inte ägglossade via NC trots en blåsa på 15 mm som vi såg på vul. Så känns typ ovärt att ens fråga henne haha.  
  • Fri 22 Jan 2021 15:49
    Anonym (M) skrev 2021-01-22 11:34:08 följande:

    Jaa jo jag vet att det är extremt ovanligt men känner ändå att det skulle inte förvåna mig om jag var en av dom!

    Hm, min gyn är inte direkt pigg på prover osv. De prover jag tagit har jag tjatat mig till. De var nästan jag själv som upptäckte pcos i och med att jag såg att jag inte ägglossade via NC trots en blåsa på 15 mm som vi såg på vul. Så känns typ ovärt att ens fråga henne haha.  


    Oj ingen ÄL trots blåsa på 15mm? Fan va skumt. Med PCOS brukar väl blåsorna stanna tidigare, har alltid fått höra att om de är över typ 10-12mm så brukar man ägglossa till slut :/
  • Fri 22 Jan 2021 18:51
    Anonym (M) skrev 2021-01-21 06:25:05 följande:

    Om jag fick Äl så borde jag fått de igår så då tänker jag nog testa 3/2.

    Åh jag förstår att du blir orolig <3. Men bli inte de! sf mått är väldigt yxigt sätt att mäta och vanligt med liten mage vid första barnet. Jag fick göra TUL då magen inte växt på två kontroller och allt såg fint ut. Ut kom en normalstor bebis :) Så har inte magen växt nästa gång så kommer de förmodligen skicka dig på TUL. Kollade igenom sonens hjärtslag och som lägst hade han 132 och som högst 145 så de skiljer sig ibland beroende på hur aktiva de är atm.

    Väldigt lite faktiskt lite molvärk och lite ömma bröst.


    Okej vad skönt att höra <3 jag googlade massa, hehe såklart, och läste också att det är lätt att det blir fel med mätningarna och att det inte är exakt vetenskap direkt.. får hoppas att det växt på sig till nästa besök! Och gällande hjärtljuden så läste jag samma, att de kan vero på vilken fas de är i, om de sover, är vakna osv..

    Jag köpte ju en doppler i början av graviditeten för jag vad så orolig och använde den faktiskt i veckan och då hade hon runt 150 slag igen, så ska försöka att inte va orolig :D
Svar på tråden Letrozol, PCO