• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105338 visningar
    3231 svar
    3231
    105338

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Mon 25 Jan 2021 18:51
    Russin112 skrev 2021-01-25 13:27:51 följande:

    Jag mår bra :) Drack alkohol i helgen då min man fyllde 30 och har lite ångest över det, dock har jag googlat massor och det ska inte kunna påverka en eventuell graviditet så tidigt (äl+2). 

    Hur mår du?


    Nej men åh det ska du inte ha ångest över <3 om jag inte missminner mig så får fostret inte i sig något så länge näringen kommer från gulkroppen och de är iaf flera veckor.

    Bra rent fysiskt, men har en tung dag psykisk. Känns i hela kroppen som att de inte gick vägen den här gången. Vet inte om de är magkänslan eller hjärnan som spökar. Har börjar känna lite värk i äggstockarna precis som förra gången så de bidrar säkert också hehe.
  • Mon 25 Jan 2021 19:10
    Anonym (M) skrev 2021-01-25 18:51:28 följande:
    Nej men åh det ska du inte ha ångest över <3 om jag inte missminner mig så får fostret inte i sig något så länge näringen kommer från gulkroppen och de är iaf flera veckor.

    Bra rent fysiskt, men har en tung dag psykisk. Känns i hela kroppen som att de inte gick vägen den här gången. Vet inte om de är magkänslan eller hjärnan som spökar. Har börjar känna lite värk i äggstockarna precis som förra gången så de bidrar säkert också hehe.
    Försöker tänka så men det är svårt att vara logisk när det kommer till barnafrågan.... :(

    Jag förstår dig, jag känner precis likadant... men vi båda har ca 20 procent chans till att vara gravida så förens mensen är här ska vi inte ge upp!
    När jag väl plussade kunde jag dessutom svära på att jag inte var gravid, skrev här i gruppen att jag var 100 på att mensen kommer, jag bröt till och med ihop och så visade det sig att jag var gravid så det om något är för mig ett bevis på att inte ge upp hoppet förens mensen är här!

    Jag fortsätter hoppas på att denna månad kommer 3 plus ske i denna tråd, du jag och vicki89! <3
  • Mon 25 Jan 2021 20:50
    Russin112 skrev 2021-01-25 19:10:49 följande:

    Försöker tänka så men det är svårt att vara logisk när det kommer till barnafrågan.... :(

    Jag förstår dig, jag känner precis likadant... men vi båda har ca 20 procent chans till att vara gravida så förens mensen är här ska vi inte ge upp!

    När jag väl plussade kunde jag dessutom svära på att jag inte var gravid, skrev här i gruppen att jag var 100 på att mensen kommer, jag bröt till och med ihop och så visade det sig att jag var gravid så det om något är för mig ett bevis på att inte ge upp hoppet förens mensen är här!

    Jag fortsätter hoppas på att denna månad kommer 3 plus ske i denna tråd, du jag och vicki89! <3


    Hoppshoppas för oss alla tre!! <3<3
  • Mon 25 Jan 2021 21:22
    Anonym (M) skrev 2021-01-25 18:51:28 följande:

    Nej men åh det ska du inte ha ångest över <3 om jag inte missminner mig så får fostret inte i sig något så länge näringen kommer från gulkroppen och de är iaf flera veckor.

    Bra rent fysiskt, men har en tung dag psykisk. Känns i hela kroppen som att de inte gick vägen den här gången. Vet inte om de är magkänslan eller hjärnan som spökar. Har börjar känna lite värk i äggstockarna precis som förra gången så de bidrar säkert också hehe.


    Det är SÅ svårt att inte gå runt och känna efter symptom osv. Jag minns att jag kände mig mer ogravid än någonsin den gången som jag faktiskt blev gravid. Jag kände liksom i hela kroppen att det var helt omöjligt att jag skulle ha kunnat bli gravid. Dessutom hade vi inte fått till sexet helt optimalt. Så hade helt räknat bort det. Men tji fick jag.

    Å andra sidan kände jag också att det tärde på psyket att bygga upp hoppet och sen få det raserat osv. Ja det är fan skitsvårt att veta hur man ska tänka. :/
  • Mon 25 Jan 2021 21:26
    Russin112 skrev 2021-01-25 13:27:51 följande:

    Jag mår bra :) Drack alkohol i helgen då min man fyllde 30 och har lite ångest över det, dock har jag googlat massor och det ska inte kunna påverka en eventuell graviditet så tidigt (äl+2). 

    Hur mår du?


    100% helt lugnt att dricka på ÄL+2!!!! Ett befruktat ägg är inte sammankopplat med mamman då. Ha inte dåligt samvete <3 <3
  • Mon 25 Jan 2021 21:46

    Har fått molvärk i livmodern nu på kvällen. Är säkert någonting annat som känns än det man hoppas på, men kan ju inte låta bli att bli hoppfull...

  • Mon 25 Jan 2021 21:47

    Hur känner ni andra er?

  • Anonym (M)
    Tue 26 Jan 2021 09:13
    Russin112 skrev 2021-01-25 19:10:49 följande:
    Försöker tänka så men det är svårt att vara logisk när det kommer till barnafrågan.... :(

    Jag förstår dig, jag känner precis likadant... men vi båda har ca 20 procent chans till att vara gravida så förens mensen är här ska vi inte ge upp!
    När jag väl plussade kunde jag dessutom svära på att jag inte var gravid, skrev här i gruppen att jag var 100 på att mensen kommer, jag bröt till och med ihop och så visade det sig att jag var gravid så det om något är för mig ett bevis på att inte ge upp hoppet förens mensen är här!

    Jag fortsätter hoppas på att denna månad kommer 3 plus ske i denna tråd, du jag och vicki89! <3
    Jaa man googlar ju aldrig så mycket som nu eller oroar sig för den delen. Så jag förstår dig till 100%! 

    Jaa jag vet men jag jämför nog med när jag var gravid förra gången då hade jag symtom redan äl +7 och nu när kroppen känns exakt likadan som förra kuren så tänker jag bara att jahopp nu är det över. Fast jag vet att det inte är över förrän mensen kommer. 

    Tack för all pepp<3 håller tummarna att vi får starta de här nya året på bästa sätt!
  • Anonym (M)
    Tue 26 Jan 2021 09:15
    Vicki89 skrev 2021-01-25 21:46:25 följande:

    Har fått molvärk i livmodern nu på kvällen. Är säkert någonting annat som känns än det man hoppas på, men kan ju inte låta bli att bli hoppfull...


    Spännande! När jag var gravid så var det mitt första graviditetstecken, molvärk fokuserad i mitten vid livmodern liksom :).

    Jag känner exakt likadant som förra kuren lite värk men då i äggstockarna. 
  • Anonym (M)
    Tue 26 Jan 2021 09:17
    akalei skrev 2021-01-25 21:22:19 följande:
    Det är SÅ svårt att inte gå runt och känna efter symptom osv. Jag minns att jag kände mig mer ogravid än någonsin den gången som jag faktiskt blev gravid. Jag kände liksom i hela kroppen att det var helt omöjligt att jag skulle ha kunnat bli gravid. Dessutom hade vi inte fått till sexet helt optimalt. Så hade helt räknat bort det. Men tji fick jag.

    Å andra sidan kände jag också att det tärde på psyket att bygga upp hoppet och sen få det raserat osv. Ja det är fan skitsvårt att veta hur man ska tänka. :/
    Det är exakt så jag känner! Men jag kan ju inte låta bli att jämföra med dels förra kuren och dels med förra gången jag var gravid. Men du ger mig lite hopp iaf <3

    Jaa det är ju psyket som tar mest stryk liksom. Man pendlar ju mellan hopp och förtvivlan haha.
Svar på tråden Letrozol, PCO