• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105426 visningar
    3231 svar
    3231
    105426

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 27 Jan 2021 09:39

    En liten uppdatering, det blev ett missfall dock oklart om det ens satt på rätt ställe eller om allt e ute, Kunde aldrig se något mer än en tjockare slemhinna. När de tog första blodprovet låg de på 2000 veckan efter hade det sjunkigt till 500 så när jag var i måndags och lämnade prov igen tänkte man ju att nu är det borta, nej då har det avstannat och är fortfarande i princip samma värde fortfarande.. så fortsatta blodprov med en veckas mellanrum tills det att provet visar under 5... någon annan de varit så för? Det har en liten tanke om att graviditeten har suttit på fel ställe.

  • Wed 27 Jan 2021 10:04
    Anonym (M) skrev 2021-01-26 09:13:40 följande:

    Jaa man googlar ju aldrig så mycket som nu eller oroar sig för den delen. Så jag förstår dig till 100%! 

    Jaa jag vet men jag jämför nog med när jag var gravid förra gången då hade jag symtom redan äl +7 och nu när kroppen känns exakt likadan som förra kuren så tänker jag bara att jahopp nu är det över. Fast jag vet att det inte är över förrän mensen kommer. 

    Tack för all pepp<3 håller tummarna att vi får starta de här nya året på bästa sätt!


    Nej men precis. Dessa två veckor efter ovitrelle består mest av googlande och spänning :)

    Det är ju just de att alla graviditeter kan de olika ut så även fast du fick tidiga symptom då kanske du får sena denna gång.

    Nu är det inte ens en vecka kvar och om ni frågar mig har tiden aldrig gått så långsamt
  • Wed 27 Jan 2021 10:05
    Vicki89 skrev 2021-01-25 21:46:25 följande:

    Har fått molvärk i livmodern nu på kvällen. Är säkert någonting annat som känns än det man hoppas på, men kan ju inte låta bli att bli hoppfull...


    Känner lite jag med men de är så svagt att de lika gärna kan vara placebo... och mitt är nog mer placerat i äggledarna
  • Wed 27 Jan 2021 10:40
    akalei skrev 2021-01-25 21:26:00 följande:

    100% helt lugnt att dricka på ÄL+2!!!! Ett befruktat ägg är inte sammankopplat med mamman då. Ha inte dåligt samvete <3 <3


    Skönt att höra er andra säga det, man får ju så mycket hjärnspöken kring allt som kan tänkas påverka <3
  • Anonym (M)
    Wed 27 Jan 2021 10:57
    Russin112 skrev 2021-01-27 10:04:10 följande:
    Nej men precis. Dessa två veckor efter ovitrelle består mest av googlande och spänning :)

    Det är ju just de att alla graviditeter kan de olika ut så även fast du fick tidiga symptom då kanske du får sena denna gång.

    Nu är det inte ens en vecka kvar och om ni frågar mig har tiden aldrig gått så långsamt
    Jaa verkligen! 

    Ja jag allt det där men jag känner liksom knappt igen mig själv. Känner mig orolig och väldigt analyserande. Är visserligen en analyserande person i vanliga också men inte såhär orolig. Men som jag sagt tidigare man blir lite knäpp av de här ;).

    Ja jag känner de också, känns som jag kollar datum/kalendern hela tiden och ändå går inte dagarna fortare haha!
  • Anonym (M)
    Wed 27 Jan 2021 10:58
    Zamaso1 skrev 2021-01-27 09:39:53 följande:

    En liten uppdatering, det blev ett missfall dock oklart om det ens satt på rätt ställe eller om allt e ute, Kunde aldrig se något mer än en tjockare slemhinna. När de tog första blodprovet låg de på 2000 veckan efter hade det sjunkigt till 500 så när jag var i måndags och lämnade prov igen tänkte man ju att nu är det borta, nej då har det avstannat och är fortfarande i princip samma värde fortfarande.. så fortsatta blodprov med en veckas mellanrum tills det att provet visar under 5... någon annan de varit så för? Det har en liten tanke om att graviditeten har suttit på fel ställe.


    Inte varit med om det! Men ville bara beklaga mf:et och hoppas på att ditt hcg sjunker fort nu! <3
  • Wed 27 Jan 2021 13:26
    Anonym (M) skrev 2021-01-27 10:58:07 följande:

    Inte varit med om det! Men ville bara beklaga mf:et och hoppas på att ditt hcg sjunker fort nu! <3


    Jaa hoppas det. Iallafall så man slipper att springa o lämna prover mer sen. Rätt trött på det nu ;p
  • Wed 27 Jan 2021 13:26
    Anonym (M) skrev 2021-01-27 10:58:07 följande:

    Inte varit med om det! Men ville bara beklaga mf:et och hoppas på att ditt hcg sjunker fort nu! <3


    Jaa hoppas det. Iallafall så man slipper att springa o lämna prover mer sen. Rätt trött på det nu ;p
  • Thu 28 Jan 2021 13:49
    Anonym (M) skrev 2021-01-27 10:57:02 följande:
    Jaa verkligen! 

    Ja jag allt det där men jag känner liksom knappt igen mig själv. Känner mig orolig och väldigt analyserande. Är visserligen en analyserande person i vanliga också men inte såhär orolig. Men som jag sagt tidigare man blir lite knäpp av de här ;).

    Ja jag känner de också, känns som jag kollar datum/kalendern hela tiden och ändå går inte dagarna fortare haha!
    Jo men man blir ju knäpp...

    Samma här, kan kolla flera gånger om dagen i hopp om att det ska stå 0 dagar kvar heheh. 

    Nu i några dagar har jag haft pms liknande symptom, hoppas verkligen inte att det beror på att mensen är på g.
  • Thu 28 Jan 2021 13:51
    Zamaso1 skrev 2021-01-27 09:39:53 följande:

    En liten uppdatering, det blev ett missfall dock oklart om det ens satt på rätt ställe eller om allt e ute, Kunde aldrig se något mer än en tjockare slemhinna. När de tog första blodprovet låg de på 2000 veckan efter hade det sjunkigt till 500 så när jag var i måndags och lämnade prov igen tänkte man ju att nu är det borta, nej då har det avstannat och är fortfarande i princip samma värde fortfarande.. så fortsatta blodprov med en veckas mellanrum tills det att provet visar under 5... någon annan de varit så för? Det har en liten tanke om att graviditeten har suttit på fel ställe.


    Fy fan :/ jag beklagar...

    Jag var med om liknande vid mitt mf, mitt hcg sjänk extremt långsamt och inte förens 5 veckor efter missfallet så hade jag ett negativt gravtest. Tydligen så är det bara så att kroppen är långsammare ibland... Hoppas de går fort och att du mår bra med tanke på omständigheterna <3
Svar på tråden Letrozol, PCO