• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105636 visningar
    3231 svar
    3231
    105636

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Thu 28 Jan 2021 14:31
    Zamaso1 skrev 2021-01-27 13:26:28 följande:
    Jaa hoppas det. Iallafall så man slipper att springa o lämna prover mer sen. Rätt trött på det nu ;p
    Jaa det förstår jag att du är! Man vill ju dels slippa lämna prover och sedan kunna ta nya tag och försöka igen. 
  • Anonym (M)
    Thu 28 Jan 2021 14:34
    Russin112 skrev 2021-01-28 13:49:16 följande:
    Jo men man blir ju knäpp...

    Samma här, kan kolla flera gånger om dagen i hopp om att det ska stå 0 dagar kvar heheh. 

    Nu i några dagar har jag haft pms liknande symptom, hoppas verkligen inte att det beror på att mensen är på g.
    Haha jaa hur kan tiden gå så satans långsamt?

    Jaa det är ju så skevt pms/gravidsymtom är ju typ samma tycker de är så orättvist. Tycker de borde vara helt åtskilda symtom så man visste vad som var vad. Men känns kanske lite positivt ändå om du inte brukar få pms symtom under en kur? :)

    Jag har fortfarande samma som förra kurren värk i äggstockarna, jättekonstigt vet inte varför. Det är inget jag har i en vanlig cykel så länge liksom. Men gissar att det bara är så kroppen reagerar på letrozol/ovitrelle. 

    Ska du testa på tisdag?
  • Thu 28 Jan 2021 14:45
    Anonym (M) skrev 2021-01-28 14:34:34 följande:
    Haha jaa hur kan tiden gå så satans långsamt?

    Jaa det är ju så skevt pms/gravidsymtom är ju typ samma tycker de är så orättvist. Tycker de borde vara helt åtskilda symtom så man visste vad som var vad. Men känns kanske lite positivt ändå om du inte brukar få pms symtom under en kur? :)

    Jag har fortfarande samma som förra kurren värk i äggstockarna, jättekonstigt vet inte varför. Det är inget jag har i en vanlig cykel så länge liksom. Men gissar att det bara är så kroppen reagerar på letrozol/ovitrelle. 

    Ska du testa på tisdag?

    Ja men visst! De är så lurigt... Hmmm, ja du de är så svårt att veta men jag tänker som dig, de är nog bara en reaktion på medicinen. :)


    Jag tänkte faktiskt testa mig på måndag redan, de är min födelsedag och känner på något vis att jag då "förtjänar" att tjuvtesta lite :P När tänker du börja testa?

  • Thu 28 Jan 2021 16:36

    Hej tjejer! Hur mår ni? Några symtom?

    Jag tänkte testa på måndag. Har ömma bröst, vilket jag inte brukar ha annars, men vet inte om det kan påverka att det här är första ägglossningen efter missfallet och utan Letrozol-stimulering. Vad tror nu, kan det påverka hur kroppen känns?

    Håller såklart tummarna för att det är gravtecken!

  • Thu 28 Jan 2021 16:37
    Russin112 skrev 2021-01-28 14:45:07 följande:

    Ja men visst! De är så lurigt... Hmmm, ja du de är så svårt att veta men jag tänker som dig, de är nog bara en reaktion på medicinen. :)

    Jag tänkte faktiskt testa mig på måndag redan, de är min födelsedag och känner på något vis att jag då "förtjänar" att tjuvtesta lite :P När tänker du börja testa?


    Jag tänkte också testa på måndag! Bim på tisdag. Hoppas att du får en riktigt fin födelsedagspresent då!
  • Thu 28 Jan 2021 16:50
    Vicki89 skrev 2021-01-28 16:36:18 följande:

    Hej tjejer! Hur mår ni? Några symtom?

    Jag tänkte testa på måndag. Har ömma bröst, vilket jag inte brukar ha annars, men vet inte om det kan påverka att det här är första ägglossningen efter missfallet och utan Letrozol-stimulering. Vad tror nu, kan det påverka hur kroppen känns?

    Håller såklart tummarna för att det är gravtecken!


    Hej! Med mig är de bra (bortsett från den olidliga väntan), känner inte några symptom förutom pms i form av humörsvängningar...vad spännande med spänningar! Alla mina ägglossningar och symptom har upplevts olika månad till månad. Med det o åtanke kan de antingen vara ett nytt symptom av letrozol eller möjligtvis ett graviditetstecken! Hoppas på det sistnämnda!
  • Thu 28 Jan 2021 17:48
    Russin112 skrev 2021-01-28 16:50:08 följande:

    Hej! Med mig är de bra (bortsett från den olidliga väntan), känner inte några symptom förutom pms i form av humörsvängningar...vad spännande med spänningar! Alla mina ägglossningar och symptom har upplevts olika månad till månad. Med det o åtanke kan de antingen vara ett nytt symptom av letrozol eller möjligtvis ett graviditetstecken! Hoppas på det sistnämnda!


    Ja, hoppas! Letrozol-biverkning borde det ju inte vara eftersom jag inte tagit Letrozol den här månaden, fick ju ägglossning av mig själv efter missfallet. Men har förstått att en del andra brukar få ömma bröst efter ägglossning varje månad även om jag inte brukar få det. Hoppas hoppas!
  • Thu 28 Jan 2021 18:14
    Vicki89 skrev 2021-01-28 17:48:52 följande:

    Ja, hoppas! Letrozol-biverkning borde det ju inte vara eftersom jag inte tagit Letrozol den här månaden, fick ju ägglossning av mig själv efter missfallet. Men har förstått att en del andra brukar få ömma bröst efter ägglossning varje månad även om jag inte brukar få det. Hoppas hoppas!


    Ja juste förlåt jag blandade ihop det. Men då lutar de ännu mer mot gravsymptom :D
  • Anonym (M)
    Thu 28 Jan 2021 21:28
    Russin112 skrev 2021-01-28 14:45:07 följande:

    Ja men visst! De är så lurigt... Hmmm, ja du de är så svårt att veta men jag tänker som dig, de är nog bara en reaktion på medicinen. :)

    Jag tänkte faktiskt testa mig på måndag redan, de är min födelsedag och känner på något vis att jag då "förtjänar" att tjuvtesta lite :P När tänker du börja testa?


    Jaa verkligen! Speciellt när man går och väntar och känner efter på ett annat sätt.

    Men åh håller tummarna för att blir världens bästa födelsedagspresent <3 Och grattis på födelsedagen i förskott :).

    Ska ha mens torsdag eller fredag bästa vecka så tänkte ta första testet på onsdag.
  • Thu 28 Jan 2021 22:27
    Anonym (M) skrev 2021-01-28 21:28:10 följande:

    Jaa verkligen! Speciellt när man går och väntar och känner efter på ett annat sätt.

    Men åh håller tummarna för att blir världens bästa födelsedagspresent <3 Och grattis på födelsedagen i förskott :).

    Ska ha mens torsdag eller fredag bästa vecka så tänkte ta första testet på onsdag.


    Tack! <3 ja det hade varit en helt fantastisk present!

    Okej, ja det ska väl jag med, tänker att mensen borde komma Ovitrelle +16 så det blir ju torsdag för oss :) hoppas hoppas att den håller sig borta:D
Svar på tråden Letrozol, PCO