• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-01-30 07:35:13 följande:

    Förstår dig! Vill tjuvstarta redan från Ovitrelle + 1 haha. Men ett negativt resultat nu (bim-3) säger ingenting! Du kan fortfarande plussa imorgon, i övermorgon eller ännu senare :)


    Anonym (M) skrev 2021-01-30 07:43:47 följande:

    Nej precis! Men är inställd på mens och skulle de inte va så, så blir jag överlycklig.

    Förstår att du blir besviken men skulle säga att ett negativt nu inte betyder något alls. Hcg:et ökar ungefär var 2-3 dag. Så du kan få ett plus om 2-3 eller till och med efter bim beroende på hur snabbt de ökar.


    Nej, det är ju sant, men de andra tre gångerna jag har varit gravid har jag testat positivt 1-2 dagar innan bim. Den gången det inte blev missfall har jag för mig att det var ännu tidigare jag testade positivt... Men nej, får vänta och se, även om det tog ner förhoppningarna lite.
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-01-30 07:33:15 följande:

    Åh nej! Jag hoppas verkligen att det inte är för att mensen kommer utan att de vara är något annat som spökar! Förstår att hoppet sjönk men ge inte riktigt upp än, man vet aldrig! (Konstigare saker har ju hänt) ;)


    Ställer in mig på de värsta och hoppas på de bästa :)
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-30 07:54:12 följande:

    Ställer in mig på de värsta och hoppas på de bästa :)


    Vicki89 skrev 2021-01-30 07:48:52 följande:

    Nej, det är ju sant, men de andra tre gångerna jag har varit gravid har jag testat positivt 1-2 dagar innan bim. Den gången det inte blev missfall har jag för mig att det var ännu tidigare jag testade positivt... Men nej, får vänta och se, även om det tog ner förhoppningarna lite.


    Nej hörni vi får alla vänta och se (tyvärr)... har faktiskt börjar räkna timmar nu hahaha. Jag själv ställer hellre in mig på de värsta istället för att gå och hoppas och sedan bli så besviken, därför gillar jag att testa tidigt. Ställer in mig på ett negativt resultat då...

    Jag känner noll nu, har kanske haft känningar i livmodern men inte något speciellt, inte heller ont i brösten som jag både brukar ha vid mens men också som jag hade vid min graviditet... så jag har inget att gå på als.
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-01-30 13:11:23 följande:

    Nej hörni vi får alla vänta och se (tyvärr)... har faktiskt börjar räkna timmar nu hahaha. Jag själv ställer hellre in mig på de värsta istället för att gå och hoppas och sedan bli så besviken, därför gillar jag att testa tidigt. Ställer in mig på ett negativt resultat då...

    Jag känner noll nu, har kanske haft känningar i livmodern men inte något speciellt, inte heller ont i brösten som jag både brukar ha vid mens men också som jag hade vid min graviditet... så jag har inget att gå på als.


    Jaa jag funderar på hur fan jag ska hålla mig ända till på onsdag? Även om man är inställd på de värsta så vill man ju bara få ett svar även om de är negativt!

    Nej så svårt de där man jämför ju direkt med sin tidigare graviditet trots att de kan skilja sig åt från gång till gång.

    Vi får försöka kämpa och hålla ut så länge vi kan innan testdags.
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-30 18:58:02 följande:

    Jaa jag funderar på hur fan jag ska hålla mig ända till på onsdag? Även om man är inställd på de värsta så vill man ju bara få ett svar även om de är negativt!

    Nej så svårt de där man jämför ju direkt med sin tidigare graviditet trots att de kan skilja sig åt från gång till gång.

    Vi får försöka kämpa och hålla ut så länge vi kan innan testdags.


    Ja men precis!

    Jag har bestämt mig för att börja testa imorgon även fast det inte kommer ge ett tillförlitligt svar... kan inte hålla mig längre och har ändå typ 20 stickor hemma.
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-30 18:58:02 följande:

    Jaa jag funderar på hur fan jag ska hålla mig ända till på onsdag? Även om man är inställd på de värsta så vill man ju bara få ett svar även om de är negativt!

    Nej så svårt de där man jämför ju direkt med sin tidigare graviditet trots att de kan skilja sig åt från gång till gång.

    Vi får försöka kämpa och hålla ut så länge vi kan innan testdags.


    Du kanske har svarat på det innan men har du barn eller kämpar du för första?
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-01-30 20:05:36 följande:

    Du kanske har svarat på det innan men har du barn eller kämpar du för första?


    Ja då är de ju bara att köra på :D. Jag har köpt en hel del 20 pack från testlagret.

    Vi kämpar för andra barnet första barnet kom ?naturligt? hade ingen aning om att jag hade PCOS då så vi hade bara ren och skär jävla tur. Tror att det är därför det tar så jävla hårt mig. Jag vet EXAKT vad jag går miste om varje månad en ägglossning uteblivit eller det har blivit ett minus. Är så klart tacksam över att vi har ett friskt barn. Men aa svårt å förklara innan sonen var de liksom inte konkret på samma sätt som nu, nu vet man vad man faktiskt får och också vad man faktiskt missar.

    Vi är inte berättigade till ivf eftersom vi fått barn ?naturligt? innan och de är också stressigt.

    Kämpar ni för första?
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-01-30 22:09:45 följande:

    Ja då är de ju bara att köra på :D. Jag har köpt en hel del 20 pack från testlagret.

    Vi kämpar för andra barnet första barnet kom ?naturligt? hade ingen aning om att jag hade PCOS då så vi hade bara ren och skär jävla tur. Tror att det är därför det tar så jävla hårt mig. Jag vet EXAKT vad jag går miste om varje månad en ägglossning uteblivit eller det har blivit ett minus. Är så klart tacksam över att vi har ett friskt barn. Men aa svårt å förklara innan sonen var de liksom inte konkret på samma sätt som nu, nu vet man vad man faktiskt får och också vad man faktiskt missar.

    Vi är inte berättigade till ivf eftersom vi fått barn ?naturligt? innan och de är också stressigt.

    Kämpar ni för första?


    Okej okej. Ja ni med barn sedan tidigare vet ju precis vad de är vi kämpar för. Har alltid tänkt att det skulle vara lättare med syskonförsök för att man redan har ett barn. Lite som att man redan har vunnit jackpot en gång men efter att ha läst erfarenheter om kampen mot ett syskon börjar jag nästan tänka tvärtom, att det är jobbigare för er med barn sedan tidigare för att ni vet precis vad de är man ?går miste om?... ja med det sagt så har jag inga barn än.

    Fy fan för att ni inte är berättigade ivf... aldrig tänkt så långt som i försök nummer 2 och hur det skulle gå till men jag har alltid sett ivf som en safetyplan. Har ni tänkt något på att finansiera det själva om det skulle behövas? Eller hur går era tankebanor?

    <3
  • Vicki89
    Anonym (M) skrev 2021-01-30 22:09:45 följande:

    Ja då är de ju bara att köra på :D. Jag har köpt en hel del 20 pack från testlagret.

    Vi kämpar för andra barnet första barnet kom ?naturligt? hade ingen aning om att jag hade PCOS då så vi hade bara ren och skär jävla tur. Tror att det är därför det tar så jävla hårt mig. Jag vet EXAKT vad jag går miste om varje månad en ägglossning uteblivit eller det har blivit ett minus. Är så klart tacksam över att vi har ett friskt barn. Men aa svårt å förklara innan sonen var de liksom inte konkret på samma sätt som nu, nu vet man vad man faktiskt får och också vad man faktiskt missar.

    Vi är inte berättigade till ivf eftersom vi fått barn ?naturligt? innan och de är också stressigt.

    Kämpar ni för första?


    Vet känslan. Vi försöker också få vårt andra, första kom också till med Letrozol. Men nu har jag faktiskt bestämt att det bara blir 2 omgångar Letrozol till, sedan kommer vi göra IVF. Har sparat ihop pengar då det ju kostar en del när det inte går via landstinget nu när det är andra barnet, men det får det vara värt.

    Hur gammalt är ett första barn? Vårt är 17 månader nu.
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-01-30 23:11:03 följande:

    Okej okej. Ja ni med barn sedan tidigare vet ju precis vad de är vi kämpar för. Har alltid tänkt att det skulle vara lättare med syskonförsök för att man redan har ett barn. Lite som att man redan har vunnit jackpot en gång men efter att ha läst erfarenheter om kampen mot ett syskon börjar jag nästan tänka tvärtom, att det är jobbigare för er med barn sedan tidigare för att ni vet precis vad de är man ?går miste om?... ja med det sagt så har jag inga barn än.

    Fy fan för att ni inte är berättigade ivf... aldrig tänkt så långt som i försök nummer 2 och hur det skulle gå till men jag har alltid sett ivf som en safetyplan. Har ni tänkt något på att finansiera det själva om det skulle behövas? Eller hur går era tankebanor?

    <3


    Jaa jag har också alltid tänkt att de borde vara enklare för dom som har barn sen innan och får kämpa med syskon. Men nu förstår jag ju dom på ett helt annat sätt. Känner ibland att fan att man inte fick tvillingar haha! Blev sån käftsmäll när man ska försöka med tvåan och då får reda på att man har PCOS.

    Jaa vi får hoppas att vi alls får de/dom barn vi önskar <3

    Nej hade ingen aning om de heller trodde ?alla? som försökt mer än ett år var berättigade till ivf. Njae ekonomiskt har vi inte den möjligheten tyvärr om vi inte skulle ta lån dvs.

    Har ni någon plan på hur länge ni vill köra på med letrozol osv?
Svar på tråden Letrozol, PCO