• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105253 visningar
    3231 svar
    3231
    105253

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Mon 1 Feb 2021 12:37
    Russin112 skrev 2021-02-01 11:54:01 följande:
    Yes det är idag, Tack! :D
    Ja jag förstår det, men som sagt verkar det vara så olika från klinik till klinik så om din läkare inte har sagt något så är det nog ingen gräns för er :)

    Du har rätt, det betyder inget men ändå kan jag inte låta bli att testa haha, det blir som att jag förbereder mig på att det inte har fungerat denna gång heller och att jag blir mindre nedslagen när mensen väl kommer.  När jag plussade sist var det på ovitrelle + 15 som sagt, så av tidigare erfarenhet borde jag inte ge upp förens på onsdag/torsdag. 

    Okej, ja man får ju göra det man mår bättre av! Det lilla som kan lindra stressen, vare sig det är att testa sig 114 gånger eller att inte testa sig als. <3
    Så lite så :)
    Jaa näe vi får väl kämpa på så länge vi orkar bara!

    Haha förstår dig, testade så mycket förra kuren. Men då trodde jag mer att jag var gravid också. Medan denna gången har jag känt att de är negativt väldigt länge. 
    Jaa näe exakt det jag menar! De är ju vanligast att plussa på/efter bim.

    Exakt <3 nästa månad kanske jag känner helt annorlunda och testar massor igen haha. Har dock börjat få lite mensvärk, men det känns helt okej ändå. Vill bara att mensen ska komma så jag kan hoppa på kur nr 3 :P.
  • Mon 1 Feb 2021 14:12
    Anonym (M) skrev 2021-02-01 12:37:57 följande:
    Så lite så :)
    Jaa näe vi får väl kämpa på så länge vi orkar bara!

    Haha förstår dig, testade så mycket förra kuren. Men då trodde jag mer att jag var gravid också. Medan denna gången har jag känt att de är negativt väldigt länge. 
    Jaa näe exakt det jag menar! De är ju vanligast att plussa på/efter bim.

    Exakt <3 nästa månad kanske jag känner helt annorlunda och testar massor igen haha. Har dock börjat få lite mensvärk, men det känns helt okej ändå. Vill bara att mensen ska komma så jag kan hoppa på kur nr 3 :P.

    Jag själv är lite schizo i den här resa, agerar olika varje månad :P Det kanske ingår ;)


    Okej jäklarna... Jag fick också mensvärk idag :/ kanske det är februari som är vår månad istället. Din tredje kur och min 7e :D

  • Mon 1 Feb 2021 17:04

    Jaa grattis Russin112! Hopps att du haft en fin födelsedag!

    Jag testade negativt idag och har fått min traditionella ?mensen kommer?-finne på hakan, så nu slänger jag in handduken för den här gången. :(

  • Anonym (M)
    Mon 1 Feb 2021 18:49
    Russin112 skrev 2021-02-01 14:12:26 följande:

    Jag själv är lite schizo i den här resa, agerar olika varje månad :P Det kanske ingår ;)

    Okej jäklarna... Jag fick också mensvärk idag :/ kanske det är februari som är vår månad istället. Din tredje kur och min 7e :D


    Haha uppenbarligen jag med! Testade som en galning förra gången och inget denna :P. Haha känns nästan som att de gör de!

    Buuu! Jaa fyfan vad roligt om vi skulle bli gravida samtidigt :D. Japp nu är de bestämt februari då jävlar!
  • Anonym (M)
    Mon 1 Feb 2021 18:51
    Vicki89 skrev 2021-02-01 17:04:26 följande:

    Jaa grattis Russin112! Hopps att du haft en fin födelsedag!

    Jag testade negativt idag och har fått min traditionella ?mensen kommer?-finne på hakan, så nu slänger jag in handduken för den här gången. :(


    Usch :( Jaa jag sitter också och väntar på mensen, fick mensvärk idag. Vi får hålla tummarna att februari är allas vår månad <3
  • Mon 1 Feb 2021 19:03
    Anonym (M) skrev 2021-02-01 18:51:18 följande:

    Usch :( Jaa jag sitter också och väntar på mensen, fick mensvärk idag. Vi får hålla tummarna att februari är allas vår månad <3


    Ja, hoppas verkligen det!
  • Tue 2 Feb 2021 10:27
    Anonym (M) skrev 2021-02-01 18:51:18 följande:

    Usch :( Jaa jag sitter också och väntar på mensen, fick mensvärk idag. Vi får hålla tummarna att februari är allas vår månad <3


    Vicki89 skrev 2021-02-01 17:04:26 följande:

    Jaa grattis Russin112! Hopps att du haft en fin födelsedag!

    Jag testade negativt idag och har fått min traditionella ?mensen kommer?-finne på hakan, så nu slänger jag in handduken för den här gången. :(


    Tack :)

    Hur går det för er? Har mensen kommit? Nu vill man ju bara att den ska starta så man får börja med nästa kur! Jag hade negativt test idag så nu är det nog helt kört för mig denna månad :/
  • Anonym (M)
    Tue 2 Feb 2021 11:07
    Russin112 skrev 2021-02-02 10:27:32 följande:
    Vicki89 skrev 2021-02-01 17:04:26 följande:

    Jaa grattis Russin112! Hopps att du haft en fin födelsedag!

    Jag testade negativt idag och har fått min traditionella ?mensen kommer?-finne på hakan, så nu slänger jag in handduken för den här gången. :(


    Tack :)

    Hur går det för er? Har mensen kommit? Nu vill man ju bara att den ska starta så man får börja med nästa kur! Jag hade negativt test idag så nu är det nog helt kört för mig denna månad :/
    Hejsan,
    Näe tyvärr men har väldigt mycket mensvärk. Förra kuren fick jag mensvärk 3 dagar innan mensen äntligen kom. I vanliga fall får jag mensvärk och så kommer mensen direkt. Så jag tror definitivt att det är kuren som gör att de "dröjer" lite. Så gissar på mens ikväll/imorgon. 

    Usch vad tråkigt med negativt test! Förstår känslan känner också att jag vill att  mensen ska komma NU.
  • Tue 2 Feb 2021 13:28
    Anonym (M) skrev 2021-02-02 11:07:01 följande:

    Hejsan,

    Näe tyvärr men har väldigt mycket mensvärk. Förra kuren fick jag mensvärk 3 dagar innan mensen äntligen kom. I vanliga fall får jag mensvärk och så kommer mensen direkt. Så jag tror definitivt att det är kuren som gör att de "dröjer" lite. Så gissar på mens ikväll/imorgon. 

    Usch vad tråkigt med negativt test! Förstår känslan känner också att jag vill att  mensen ska komma NU.


    Aah okej, ja letrozol gör verkligen omställningar med kroppen, man får andra symptom och helt annan mens än ens ?vanliga?.

    Håller tummarna att vi får mensen snarast! :)
  • Tue 2 Feb 2021 14:23
    Russin112 skrev 2021-02-02 10:27:32 följande:

    Tack :)

    Hur går det för er? Har mensen kommit? Nu vill man ju bara att den ska starta så man får börja med nästa kur! Jag hade negativt test idag så nu är det nog helt kört för mig denna månad :/


    Ingen mens här än heller. Men tyckte att jag kände ägglossningen på onsdagsmorgonen, så tror att jag får den imorgon någon gång.
Svar på tråden Letrozol, PCO