• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107156 visningar
    3231 svar
    3231
    107156

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 4 Feb 2021 14:03
    Russin112 skrev 2021-02-04 10:45:07 följande:

    Jag har funderat massor nu i dagarna och jag tror att jag har kommit fram till att det endast får bli ett till försök med letrozol för mig för att sedan ta uppehåll i väntan på ivf i sommar... Jag känner att ett år med den ständiga besvikelsen och sorgen med letrozol räcker gott och väl. Jag vill kunna vara mig själv och inte "hon som försöker bli gravid", vilket jag numera identifierar mig som. 

    Kände att jag behövde skriva av mig lite.


    Jag förstår dig helt. Tycker alltid att det känns skönt att ha en plan. <3
  • Anonym (M)
    Thu 4 Feb 2021 20:43

    Nu har mensen kommit :)

  • Thu 4 Feb 2021 21:43
    Anonym (M) skrev 2021-02-04 20:43:53 följande:

    Nu har mensen kommit :)


    Skönt ändå! Nya tag för oss alla. För mig återstår det två Letrozol-kurer innan IVF, så hoppas hoppas att det tar sig innan dess!
  • Thu 4 Feb 2021 22:06

    Hej, tjejer!

    Tråkigt att läsa ikapp och förstå att ingen av er tre som nu haft fina ägglossningar blivit gravida. Precis som ni skriver görs allt rätt, enligt konstens alla regler, och ändå blir det inget. Jag kan tänka mig att frustrationen, sorgen och hopplösheten lätt tar över. Har ändå svårt att helt sätta mig in i er situation då det trots allt bara tog oss tre försök att bli gravida men jag beklagar SÅ att ni får kämpa på det här sättet. Både för första barnet och syskon.

    Och till dig Russin112, som startade den här tråden och förde oss alla samman i stöd, förståelse, pepp och glädje... Ett ställe vi kunnat skriva av oss på. Du är en jävla kämpe och all logik säger ju att du borde vara en av oss framtunga gravida med tanke på att den här tråden nästan är ett år gammal nu. Självklarhet ska du och din partner göra vad som känns bäst för er, pausa eller fortsätta. Bara ni tar hand om varann och fortsätter vara starka tillsammans och inte förlorar er i detta. Önskar dig allt positivt med vad ni än väljer att göra och som sagt, den kuren eller kurerna innan en paus kan bli aktuell hoppas jag ger er det plus ni så länge kämpat för <3

    Hoppas innerligt att kommande kurer för er alla äntligen fungerar och att ni får lyckan att bli gravida innan IVF-resan sätts igång. Om inte så blir fallet så vet vi ju att IVF brukar vara en riktig statistikhöjare och på ett eller annat sätt så kommer det där önskade barnet bli till.

    All <3 till er!

  • Thu 4 Feb 2021 22:56

    En liten uppdatering från mig. Gravid i vecka 19 nu (18+0). Tiden flyger förbi. Börjar känna mig framtung och otymplig så man kan ju undra hur andra halvan av graviditeten kommer få en att känna... Mår som vanligt, kanske lite hungrigare och så men annars har jag väldiga besvär med huvudvärk. Varje dag, många timmar. Rätt kämpigt men är tacksam för hur långt vi kommit och vad vi har framför oss.

    Vi har RUL 16/2 som nu äntligen känns inom räckhåll. Vi hoppas såklart att allt ser fortsatt bra och normalt ut. Har ännu inte känt några tydliga fosterrörelser. Inget fladder eller "popcorns-poppande". En handfull gånger har det dock känts som att något vänt sig i magen, typ något konstigt tryck, en tyngd som flyttar sig men ja, oklart ännu. Längtar efter att få se lilla livet igen på RUL. Vi kommer inte fråga om kön för det vill vi få som överraskning vid födseln men både jag och min man tror på pojke för tillfället. Uppdaterar igen efter RUL. Kram på er så länge!

  • Anonym (M)
    Fri 5 Feb 2021 07:29
    Vicki89 skrev 2021-02-04 21:43:15 följande:

    Skönt ändå! Nya tag för oss alla. För mig återstår det två Letrozol-kurer innan IVF, så hoppas hoppas att det tar sig innan dess!


    Ja så skönt! Blir tablettstart imorgon, du börjar idag va?

    Ja jag hoppas denna gång blir allas vår gång <3
  • Fri 5 Feb 2021 08:56
    MiniNin skrev 2021-02-04 22:06:58 följande:

    Hej, tjejer!

    Tråkigt att läsa ikapp och förstå att ingen av er tre som nu haft fina ägglossningar blivit gravida. Precis som ni skriver görs allt rätt, enligt konstens alla regler, och ändå blir det inget. Jag kan tänka mig att frustrationen, sorgen och hopplösheten lätt tar över. Har ändå svårt att helt sätta mig in i er situation då det trots allt bara tog oss tre försök att bli gravida men jag beklagar SÅ att ni får kämpa på det här sättet. Både för första barnet och syskon.

    Och till dig Russin112, som startade den här tråden och förde oss alla samman i stöd, förståelse, pepp och glädje... Ett ställe vi kunnat skriva av oss på. Du är en jävla kämpe och all logik säger ju att du borde vara en av oss framtunga gravida med tanke på att den här tråden nästan är ett år gammal nu. Självklarhet ska du och din partner göra vad som känns bäst för er, pausa eller fortsätta. Bara ni tar hand om varann och fortsätter vara starka tillsammans och inte förlorar er i detta. Önskar dig allt positivt med vad ni än väljer att göra och som sagt, den kuren eller kurerna innan en paus kan bli aktuell hoppas jag ger er det plus ni så länge kämpat för <3

    Hoppas innerligt att kommande kurer för er alla äntligen fungerar och att ni får lyckan att bli gravida innan IVF-resan sätts igång. Om inte så blir fallet så vet vi ju att IVF brukar vara en riktig statistikhöjare och på ett eller annat sätt så kommer det där önskade barnet bli till.

    All <3 till er!


    Hej! kul att hör från dig och att allt går bra med ert barn <3 spännande med rul!! och vad kul att ni inte tar reda på kön, den ultimata överraskningen :D

    Tack för ditt superfina meddelande, det gav mig ett leende i all den här sorgen! Tack till dig och till er alla för allt fint stöd <3
  • Fri 5 Feb 2021 09:05
    Anonym (M) skrev 2021-02-04 20:43:53 följande:

    Nu har mensen kommit :)


    Så skönt! Äntligen!


    Sjukt att vi alla fick mensen igår,

  • Anonym (M)
    Fri 5 Feb 2021 09:47
    Russin112 skrev 2021-02-05 09:05:10 följande:

    Så skönt! Äntligen!


    Sjukt att vi alla fick mensen igår,


    Haha ja snacka om att vi är så synkade!!!
  • Fri 5 Feb 2021 09:51
    Anonym (M) skrev 2021-02-05 09:47:10 följande:
    Haha ja snacka om att vi är så synkade!!!
    Verkligen, jag är dock osäker på om jag ska räkna igår som cd 1 eller idag för blödningen kom inte riktigt igång förens inatt... 
Svar på tråden Letrozol, PCO