• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-09 14:13:52 följande:
    Tack, tycker verkligen det är orättvist :( Vill som sagt bara att blödningen ska komma igång nu så man får ut det här ?gamla? och kan börja om så snart som möjligt.
    Jaa det tycker jag också :( Förstår det! Jag håller tummarna att blödningen startar snart<3
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-02-09 16:36:32 följande:
    Men vad märkligt, undra vad det kan bero på... är du säker på att termometern går att lita på? Du kanske kan fråga din läkare vid vul vad det kan bero på annars :) nojningen ingår ;)
    Ingen aning, har haft "låg" temperatur en dag under hela menscykeln (6 dagar) annars har den legat högt. Jag ska fråga henne på måndag. Dock är ju hon inte riktigt påläst om temperaturer hon visste t.ex. inte att temperaturen stiger efter äl. 
    Haha exakt cool lugn ena dagen ett nerv vrak nästa haha :P
  • Anonym (M)
    Vicki89 skrev 2021-02-10 06:20:15 följande:
    Nej, gyn har inte sagt något, det är mer min egen känsla, kanske inte alls har med det att göra egentligen...
    Okej, jag förstår jag hade också resonerat så om jag var du. Iom att de blivit så båda gångerna liksom.
  • barnlängtan2021
    Anonym (M) skrev 2021-02-10 10:55:16 följande:

    Jaa det tycker jag också :( Förstår det! Jag håller tummarna att blödningen startar snart<3


    Tycker att symtomen har försvunnit iaf. Pratade med kliniken idag igen och om blödningen inte har startat till nästa torsdag så får jag tabletter då. Orkar jag inte vänta så länge så är det bara att ringa.
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-02-10 10:57:25 följande:
    Ingen aning, har haft "låg" temperatur en dag under hela menscykeln (6 dagar) annars har den legat högt. Jag ska fråga henne på måndag. Dock är ju hon inte riktigt påläst om temperaturer hon visste t.ex. inte att temperaturen stiger efter äl. 
    Haha exakt cool lugn ena dagen ett nerv vrak nästa haha :P
    Så märkligt... aha hahah då kan du nog inte räkna med att bli något klokare efter att ha frågat ;)
    Hur är det med er nu sista letrozol dagen? har ni känt av letrozolen något mer (M) och Vicky89?
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-10 08:35:04 följande:
    Tack. Vill bara att blödningen ska komma men den lyser med sin frånvaro.
    Förstår det :/ <3
  • Vicki89
    Anonym (M) skrev 2021-02-10 10:58:20 följande:

    Okej, jag förstår jag hade också resonerat så om jag var du. Iom att de blivit så båda gångerna liksom.


    Ja, precis, men håller tummarna för ett ägg den här gången!
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-10 13:23:45 följande:

    Tycker att symtomen har försvunnit iaf. Pratade med kliniken idag igen och om blödningen inte har startat till nästa torsdag så får jag tabletter då. Orkar jag inte vänta så länge så är det bara att ringa.


    Det är ju ett ?bra? tecken att symtomen börjar avta, då kanske det sätter igång snart. Är ju såklart skönare om det startar av sig själv än att behöva ta tabletter, men mår du dåligt så hade jag ringt och bett om det. Ta hand om dig! <3
    Russin112 skrev 2021-02-10 18:15:11 följande:

    Så märkligt... aha hahah då kan du nog inte räkna med att bli något klokare efter att ha frågat ;)

    Hur är det med er nu sista letrozol dagen? har ni känt av letrozolen något mer (M) och Vicky89?


    Så skönt att det var sista dagen idag, nu närmar vi oss ultraljudet, håller tummarna att allt ser bra ut för oss alla tre! Får sådana svettningar av tabletterna, vaknar helt blöt på natten, men har inte haft några mer spänningar i äggstockarna. Men förutom det så brukar jag sällan känna andra symtom av Letrozolen, så det är skönt. Hur mår ni två? Vilken tid ska ni på ultraljud på måndag?
  • barnlängtan2021
    Vicki89 skrev 2021-02-10 19:48:31 följande:

    Ja, precis, men håller tummarna för ett ägg den här gången!Det är ju ett ?bra? tecken att symtomen börjar avta, då kanske det sätter igång snart. Är ju såklart skönare om det startar av sig själv än att behöva ta tabletter, men mår du dåligt så hade jag ringt och bett om det. Ta hand om dig! <3Så skönt att det var sista dagen idag, nu närmar vi oss ultraljudet, håller tummarna att allt ser bra ut för oss alla tre! Får sådana svettningar av tabletterna, vaknar helt blöt på natten, men har inte haft några mer spänningar i äggstockarna. Men förutom det så brukar jag sällan känna andra symtom av Letrozolen, så det är skönt. Hur mår ni två? Vilken tid ska ni på ultraljud på måndag?


    Ja jag vill helst att kroppen ska klara det själv för då känns det som den blir redo för nytt snabbare och det är inget som kommer som en chock.
  • Vicki89
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-10 19:55:14 följande:

    Ja jag vill helst att kroppen ska klara det själv för då känns det som den blir redo för nytt snabbare och det är inget som kommer som en chock.


    Jag förstår, hoppas att det kommer igång snart!
  • barnlängtan2021
    Vicki89 skrev 2021-02-10 20:11:32 följande:

    Jag förstår, hoppas att det kommer igång snart!


    Ja har börjat få lite kramper i magen så springer på toa hela tiden för att se om det har börjat men inte än.
Svar på tråden Letrozol, PCO