• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105308 visningar
    3231 svar
    3231
    105308

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Thu 11 Feb 2021 09:17
    Russin112 skrev 2021-02-10 18:15:11 följande:
    Så märkligt... aha hahah då kan du nog inte räkna med att bli något klokare efter att ha frågat ;)
    Hur är det med er nu sista letrozol dagen? har ni känt av letrozolen något mer (M) och Vicky89?
    Jag känner typ ingenting faktiskt! Kände ett litet stick i vänster äggstock igår men det är typ allt haha. Jag upplevde mycket mindre biverkningar av letrozolen nu när jag tog den på kvällen istället för morgonen. Inget illamående och ingen huvudvärk :) Har du känt av något mer från letrozolen?

    Vicki89 Ja så så skönt att kuren är över som nämnt ovan så mår jag bra :) Hur mår du?
    Jag har tid för VUL 09.00 vilken tid har ni tid på måndag?

    barnlängtan2021
    Usch, hoppas att de kommer igång nu<3

    P.s Känner mig sjukt otekniskt som inte lyckas citera flera av era svar i tråden :P
  • Thu 11 Feb 2021 10:57
    Vicki89 skrev 2021-02-10 19:48:31 följande:
    Ja, precis, men håller tummarna för ett ägg den här gången!
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-10 13:23:45 följande:

    Tycker att symtomen har försvunnit iaf. Pratade med kliniken idag igen och om blödningen inte har startat till nästa torsdag så får jag tabletter då. Orkar jag inte vänta så länge så är det bara att ringa.


    Det är ju ett ?bra? tecken att symtomen börjar avta, då kanske det sätter igång snart. Är ju såklart skönare om det startar av sig själv än att behöva ta tabletter, men mår du dåligt så hade jag ringt och bett om det. Ta hand om dig! <3Så skönt att det var sista dagen idag, nu närmar vi oss ultraljudet, håller tummarna att allt ser bra ut för oss alla tre! Får sådana svettningar av tabletterna, vaknar helt blöt på natten, men har inte haft några mer spänningar i äggstockarna. Men förutom det så brukar jag sällan känna andra symtom av Letrozolen, så det är skönt. Hur mår ni två? Vilken tid ska ni på ultraljud på måndag?
    Ja men verkligen, nu är det bara helgen kvar :D Har också haft svettningar utav bara fan på nätterna nu :( äntligen så kanske man kan få en hel natt sömn utan att behöva vakna dygnsur! Jag har tid 11:00 :)
    Anonym (M) skrev 2021-02-11 09:17:40 följande:
    Jag känner typ ingenting faktiskt! Kände ett litet stick i vänster äggstock igår men det är typ allt haha. Jag upplevde mycket mindre biverkningar av letrozolen nu när jag tog den på kvällen istället för morgonen. Inget illamående och ingen huvudvärk :) Har du känt av något mer från letrozolen?

    Vicki89 Ja så så skönt att kuren är över som nämnt ovan så mår jag bra :) Hur mår du?
    Jag har tid för VUL 09.00 vilken tid har ni tid på måndag?

    barnlängtan2021
    Usch, hoppas att de kommer igång nu<3

    P.s Känner mig sjukt otekniskt som inte lyckas citera flera av era svar i tråden :P

    Gud så skönt att slippa allt det, jag tog också mina senare denna månad ((typ vid 14:00) och upplever också mindre biverkningar! 

    Haha det är bara trycka på citera på flera svar så kommer det i samma :)
  • Thu 11 Feb 2021 11:52
    Anonym (M) skrev 2021-02-11 09:17:40 följande:

    Jag känner typ ingenting faktiskt! Kände ett litet stick i vänster äggstock igår men det är typ allt haha. Jag upplevde mycket mindre biverkningar av letrozolen nu när jag tog den på kvällen istället för morgonen. Inget illamående och ingen huvudvärk :) Har du känt av något mer från letrozolen?

    Vicki89 Ja så så skönt att kuren är över som nämnt ovan så mår jag bra :) Hur mår du?

    Jag har tid för VUL 09.00 vilken tid har ni tid på måndag?

    barnlängtan2021

    Usch, hoppas att de kommer igång nu<3

    P.s Känner mig sjukt otekniskt som inte lyckas citera flera av era svar i tråden :P


    Jag mår också bra, börjar känna mig förväntansfull inför måndagens ultraljud, men vill inte få upp förhoppningarna allt för mycket heller om något skulle vara fel.

    Jag har inte tid förrän kl 15:30... kommer kännas som en evighet att vänta, man vill ju bara veta!
  • Fri 12 Feb 2021 09:13
    Vicki89 skrev 2021-02-11 11:52:17 följande:
    Jag mår också bra, börjar känna mig förväntansfull inför måndagens ultraljud, men vill inte få upp förhoppningarna allt för mycket heller om något skulle vara fel.

    Jag har inte tid förrän kl 15:30... kommer kännas som en evighet att vänta, man vill ju bara veta!
    Samma här... man vill ändå vara beredd på att de inte gått vägen. 
  • Fri 12 Feb 2021 09:44

    Jag har mått väldigt konstigt igår och idag, precis som om jag har ägglossning... börjar oroa mig som sjutton över att jag ska vara överstimulerad eller kanske redan ha ägglossat. Har riktigt ont och mår illa konstant :( 

  • Anonym (M)
    Fri 12 Feb 2021 10:23
    Russin112 skrev 2021-02-12 09:44:23 följande:

    Jag har mått väldigt konstigt igår och idag, precis som om jag har ägglossning... börjar oroa mig som sjutton över att jag ska vara överstimulerad eller kanske redan ha ägglossat. Har riktigt ont och mår illa konstant :( 


    Oj vad jobbigt! Förstår att du blir orolig! Får du utslag på älstickor? Tänkte om du kanske kan ta ett och se om de visar något. Håller tummarna att allt är som det ska och att vul:et går bra på måndag<3

    Vicki89: Känner av någon konstig anledning mig nervös inför måndag. Har inte varit nervös tidigare men är jättenervös! Kanske för att jag inte haft så mycket biverkningar eller känningar. 
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 12 Feb 2021 14:25

    Hej!

    Är ny här men jag kanske kan få vara med ändå.

    Har en dotter på 1,5 och nu vill vi ha syskon. Har pco och det tog lång tid att bli gravid med tösen. Har ätit letrozol och tagit ovitrelle. BIM den 21/2 och väntan på att testa är olidlig, vill så gärna få plus men tänker att det säkert kommer ta lång tid denna gången med.

  • Anonym (M)
    Fri 12 Feb 2021 15:17
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-02-12 14:25:09 följande:

    Hej!

    Är ny här men jag kanske kan få vara med ändå.

    Har en dotter på 1,5 och nu vill vi ha syskon. Har pco och det tog lång tid att bli gravid med tösen. Har ätit letrozol och tagit ovitrelle. BIM den 21/2 och väntan på att testa är olidlig, vill så gärna få plus men tänker att det säkert kommer ta lång tid denna gången med.


    Jaa absolut! Välkommen! Vad kul, sonen blir 1,5 nu på

    Söndag vi håller också på med syskonförsök.

    Är det din första kur med letrozol inför syskonförsöket?

    Jag är på min tredje omgång nu och har vul på nu på måndag.

    Åh förstår att de är olidligt! Vi andra två är snart också i väntans tid. Tiden sniglar sig verkligen fram efter äl!

    Håller tummarna för att de blir ett plus den 21:a :).
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 12 Feb 2021 16:51
    Anonym (M) skrev 2021-02-12 15:17:12 följande:

    Jaa absolut! Välkommen! Vad kul, sonen blir 1,5 nu på

    Söndag vi håller också på med syskonförsök.

    Är det din första kur med letrozol inför syskonförsöket?

    Jag är på min tredje omgång nu och har vul på nu på måndag.

    Åh förstår att de är olidligt! Vi andra två är snart också i väntans tid. Tiden sniglar sig verkligen fram efter äl!

    Håller tummarna för att de blir ett plus den 21:a :).


    Tack! Ja, det är första vändan letrozol för denna gången :) Höll på i nog 8 månader innan tösen kom, men hade kört utan skydd i 2 år innan dess.

    Åh, då är våra nästan exakt lika gamla :)

    Spännande med VUL, har du tagit ovitrelle med innan?
  • Anonym (M)
    Sat 13 Feb 2021 07:52
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-02-12 16:51:27 följande:

    Tack! Ja, det är första vändan letrozol för denna gången :) Höll på i nog 8 månader innan tösen kom, men hade kört utan skydd i 2 år innan dess.

    Åh, då är våra nästan exakt lika gamla :)

    Spännande med VUL, har du tagit ovitrelle med innan?


    Åh spännande :). Jaa men då förstår jag att de känns väldigt långt! Speciellt när man försökt själv innan. Min senaste naturliga mens var i april så de känns som vi försökt sen dess (visste inte att jag hade pcos då) och är redan lite småless. Har sån respekt för alla som orkar kriga på!

    Märkte du någon skillnad den kuren du blev gravid?

    Får du några biverkningar av ovitrellen?

    Ja jättekul ju!

    Ja jag fick ovitrelle båda kurerna innan men de var nog mest på mitt initativ känner att jag inte vill stoppa i mig tabletter och sen kanske ägget inte lossar. Och nu vågar jag inte testa utan känns de som haha.
Svar på tråden Letrozol, PCO