• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105632 visningar
    3231 svar
    3231
    105632

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 18 Feb 2021 07:41
    Vicki89 skrev 2021-02-18 07:05:52 följande:

    Fortfarande negativt ägglossningstest nu på morgonen, det här är ju jättemärkligt...


    Vad konstigt... kanske du kan åka in för ett vul och se om den är kvar eller vad det är som sker. Jag litar inte på ältest als så tänker att du kanske redan har ägglossat
  • Anonym (M)
    Thu 18 Feb 2021 09:23
    Vicki89 skrev 2021-02-17 17:27:42 följande:

    Och (M), glömde skriva att jag har också gjort spolning. Det är en del av en fertilitetsutredning, min förra gynekolog ordnade så att jag fick göra det när hon märkte att det krånglade med doseringen av Letrozolen, det var svårt att hitta rätt dos, för att vi sedan snabbt skulle kunna ställa oss i kö för IVF. Jag tyckte att det gjorde ont, men det tog i alla fall inte lång tid, men vet de som har gjort det som knappt känt något alls också.


    Aha okej, de hade jag ingen aning om! De nämnde aldrig den andra gynekologen. De har ju iofs strulat med min dosering iaf den här gången så de kanske bara är bra :)
  • Anonym (M)
    Thu 18 Feb 2021 09:25
    Vicki89 skrev 2021-02-18 07:39:03 följande:

    Hade ni hört av er till kliniken? Eller bara fortsatt vänta och ta ägglossningstest?


    Jag hade nog hört av mig, de kanske kan göra ett till vul? Du kanske redan ägglossat men då borde de ju se de på vulet liksom.
  • Anonym (M)
    Thu 18 Feb 2021 09:27
    Russin112 skrev 2021-02-17 13:54:07 följande:
    Okej vad bra :) När blåsan är över 15 mm är det ytterst ovanligt att den tillbakabildas har min läkare sagt.
    Som jag har förstått alla mina 3 olika läkare jag har haft så ingår äggledarspolning i fertilitetsutredning då stopp i äggledarna är ett relativt vanligt problem vid infertilitet. Därav var jag tvungen att göra det. Första gången var ca 7 år sedan när jag försökte få barn med en annan partner. 
    Jaa jag vet men min blåsa på 15 gjorde ju de men då åt jag inte letrozol heller så de kan ju varit därför. 
    Säger som jag sa till Vicki89 att de hade jag ingen aning om! Tycker de är dåligt att min gyn aldrig föreslagit eller nämnt de. Jag ska fråga henne idag om de verkligen är säkert att göra spolningen såhär sent. Vill ju inte förlora min lilla min blåsa liksom då är de ju verkligen en månad i onödan. 

    Hur mår du? Har du känt av äl något?
  • Anonym (M)
    Thu 18 Feb 2021 09:28
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-02-17 16:39:54 följande:
    Härligt att det ha växt :) Håller tummarna att det blir ägglossning nästa vecka!

    Va bra att det kändes bra!
    Jaa känns bra att de växt även om den växer långsamt så är de bättre än inget ägg :D.

    Tack så mycket<3
  • Thu 18 Feb 2021 09:53

    Hej gänget! Har följt denna tråd ett tag nu, men inte skrivit än. Tänker att det är på sin plats med en presentation.

    Jag och min man har försökt få barn i ungefär 4 år, blivit gravida 2 gånger och tyvärr fått missfall. Jag har troligtvis pcos, men läkarna verkar inte vilja sätta diagnos av nån konstig anledning! Nu har vi äntligen fått hjälp, då vi tidigare blivit nekade pga blivit gravida själv och det måste gå ett år. ???????

    Jag är på min andra kur Letrozol, och nu också med Ovitrelle, det känns kul!! Första misslyckades och jag fick en enorm äggblåsa som blev en cysta och sprack, enorm smärta!! Ny cykel nu och jag tog min Ovitrelle igår och är nu spänd på om det kommer funka eller inte. Det har varit så fint att läsa era inlägg sedan jag började med Letrozol i december. ????

  • Thu 18 Feb 2021 09:54

    Och emojis gick visst inte att använda här :p

  • Anonym­1Ha
    Thu 18 Feb 2021 09:55

    Hej på er! Jag är inne och läser ibland. Var med förra året.

    Vi har ju inte lyckats med letrozolbeh så vi väntar på IVF och oj va det gick undan.

    Igår var på på infosamtal på RMC Malmö. Så vid nästa mens får vi anmäla oss till behandling och invänta svar om det är okej att påbörja behandling!

    Läkaren bekräftade ägglossning i helgen och fin slemhinna så det blir två extra spännande veckor i väntan på mens! ;) och om den kommer, ja då hoppas vi att vi får börja direkt!

    Jag håller tummarna för er och fortsätter följa er!

    (Ända tråden jag läser! Vi går ju igenom samma sak liksom fast vi möter våra olika med och motgångar!)

  • Anonym­1Ha
    Thu 18 Feb 2021 09:59
    amandakollb skrev 2021-02-17 21:04:38 följande:

    Grattis, vad härligt till fint resultat <3 det går bra här, är i vecka 37 med precis en månad kvar till bf! Har haft en väldigt enkel graviditet och har mått som vanligt men nu börjar jag verkligen känna mig höggravid! Stor och tung, svårt att böja mig ner osv. Men inte länge kvar nu, längtar så mycket!

    Brukar gå in och läsa lite då och då, hoppas på fina ägglossningar snart för er andra och att detta blir er månad <3


    V37!!! Alltså wow Amanda <3 tiden som inte gravid går ju galet fort i alla fall! Skönt att du haft en bra graviditet! Lycka till med lilla tjejen sen så myyyysigt!!!
  • Anonym­1Ha
    Thu 18 Feb 2021 10:05
    MiniNin skrev 2021-02-17 11:02:14 följande:

    Jag var på RUL igår (19+5) och allt såg normalt och fint ut. Bebisen hade växt som den skulle så fick bekräftat BF 8 juli. Moderkakan ligger fortfarande i framvägg vilket förklarar att jag inte känt så mycket ännu. Har ändå känt en del större rörelser, troligtvis när den snurrar runt och flyttar på sig. Men buffar och sparkar lär nog dröja några veckor till...

    Tittade bort när barnmorskan såg över bebisens nedre del under ultraljudet men kändes som jag låg där och tittade på min framtida son. Vi får se :) Både jag och min man är i alla fall väldigt tacksamma och glada för att allt är som det ska och att det ligger en livlig och till synes frisk bebis där inne.

    Hur går det för er andra gravida, akalei och amandakollb?


    Kul och spara överraskningen om pojke eller flicka och se om känslan stämmer ;)

    Härligt med fina resultat! V 19, också helt otroligt va tiden går!!
Svar på tråden Letrozol, PCO