• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106659 visningar
    3231 svar
    3231
    106659

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 1 Mar 2021 12:05
    Vicki89 skrev 2021-03-01 11:24:41 följande:

    Haha ja jag förstår verkligen den känslan. Jag känner mig lugnare den här gången än jag brukar och tror faktiskt att jag kommer kunna hålla mig till torsdag med att testa som jag hade tänkt från början. Har köpt ett Clearblue testa tidigt, men läste sedan att det är vanligt att få spökstrdck med dem, så nu vet jag inte om jag vågar ta det...

    Jag har också ömma bröst, men inte mer än så. Den där varma känslan i kroppen som jag hade för några dagar sedan försvann. Jag känner mig ganska mycket som vanligt och börjar ställa in mig på att det nog inte gick vägen den här gången. :(Haha ja jag förstår verkligen den känslan!

    Jag känner mig faktiskt lugnare den här gången än jag brukar, och tror faktiskt att jag kommer kunna hålla mig ifrån att testa innan torsdag. Annars brukar jag också ha svårt att hålla mig. Jag köpte ett Clearblue testa tidigt men läste sedan att många får spökstreck med de testen så nu vet jag inte om jag vågar ta det... vill absolut inte ha falskt positivt!

    Nej jag har också bara ömma bröst. Den där varma känslan i kroppen försvann efter några dagar och nu känner jag mig som vanligt, så börjar också ställa in mig på att det nog inte blivit något den här gången heller.


    Skönt med ett lugn, avundas de! Ja men de är ju inte värt, fy fan för att först bli överlycklig för att sedan få reda på att de är spökstreck...

    Aah, hoppas att de ömma brösten är graviditeten för oss båda och att våran negativa inställning kan slänga sig i väggen heheh
  • Mon 1 Mar 2021 12:49
    Russin112 skrev 2021-03-01 12:05:15 följande:

    Skönt med ett lugn, avundas de! Ja men de är ju inte värt, fy fan för att först bli överlycklig för att sedan få reda på att de är spökstreck...

    Aah, hoppas att de ömma brösten är graviditeten för oss båda och att våran negativa inställning kan slänga sig i väggen heheh


    Hahah ja hoppas!
  • Mon 1 Mar 2021 13:32
    Russin112 skrev 2021-03-01 09:40:58 följande:

    Ja men visst! Det är typ omöjligt att hålla sig :p

    Vilken dag är du på nu? :)


    Är på dag 11 efter Ovitrelle nu! Så det är ju tidigt än så länge. Ska kanske avvakta till onsdag eller torsdag och börja testa då.

    Brukar ni vänta till 14 dagar efter äl eller Ovitrelle?
  • Mon 1 Mar 2021 14:03
    palettblad1 skrev 2021-03-01 13:32:26 följande:

    Är på dag 11 efter Ovitrelle nu! Så det är ju tidigt än så länge. Ska kanske avvakta till onsdag eller torsdag och börja testa då.

    Brukar ni vänta till 14 dagar efter äl eller Ovitrelle?


    Okej:) jag är på dag 13 efter Ovitrelle och jag testade både igår och idag, jag är alldeles för otålig för att vänta 14 dagar haha
  • Tue 2 Mar 2021 07:54

    14 dagar efter ovitrelle och fortfarande negativa test, tycker även mig känna mensvärk komma smygande... :/

  • Anonym (M)
    Tue 2 Mar 2021 10:04
    Russin112 skrev 2021-03-02 07:54:45 följande:

    14 dagar efter ovitrelle och fortfarande negativa test, tycker även mig känna mensvärk komma smygande... :/


    Åh nej vad tråkigt! Beklagar det negativa testet. Förstår att det känns supertungt just nu men inget är över förrän mensen kommer. 
  • Tue 2 Mar 2021 12:56
    Russin112 skrev 2021-03-02 07:54:45 följande:

    14 dagar efter ovitrelle och fortfarande negativa test, tycker även mig känna mensvärk komma smygande... :/


    Åh va tråkigt :( Håller ändå tummarna för dig! Vilken dag brukar mensen komma?
  • Tue 2 Mar 2021 16:18
    Russin112 skrev 2021-03-02 07:54:45 följande:

    14 dagar efter ovitrelle och fortfarande negativa test, tycker även mig känna mensvärk komma smygande... :/


    Usch vad tråkigt! Samma här med negativa test. Alltid en tomhet blandad med försiktig förhoppning om att nästa dag ska nånting synas. Lika jobbigt varje gång när det inte gör det. Men säger som de andra, än är det inte över!! <3

    Jag har varit lite illamående igår och idag, men tempen började gå ner idag så eventuellt är mensen påväg här också. 12 dagar efter Ovitrelle idag!
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 2 Mar 2021 21:04

    Håller tummarna för plus! Vissa plus kommer ju inte förrän typ BIM +3

  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 2 Mar 2021 21:06

    Har någon mer fått Gonal-f efter Letrozol för att få äggen att mogna mer?

Svar på tråden Letrozol, PCO