• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105364 visningar
    3231 svar
    3231
    105364

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 3 Mar 2021 07:04
    Russin112 skrev 2021-03-02 07:54:45 följande:

    14 dagar efter ovitrelle och fortfarande negativa test, tycker även mig känna mensvärk komma smygande... :/


    Deppigt Russin... :( Har mensen kommit än? Har du testat något mer?

    Jag tog faktiskt ett testa tidigt-test igår som var helt negativt så mina förhoppningar nu är väldigt låga, kendos ändå testa imorgon också för säkerhets skull.
  • Wed 3 Mar 2021 07:30
    Vicki89 skrev 2021-03-03 07:04:45 följande:

    Deppigt Russin... :( Har mensen kommit än? Har du testat något mer?

    Jag tog faktiskt ett testa tidigt-test igår som var helt negativt så mina förhoppningar nu är väldigt låga, kendos ändå testa imorgon också för säkerhets skull.


    Ingen mens och negativt test idag med :(

    Usch vad sugit, man blir så jävla nerslagen av alla dessa negativa tester. Och även fast man inte ska ge upp förens mensen är här så förlorar man ju hoppet....När fan ska det bli vår tur att lyckas?!?!
  • Wed 3 Mar 2021 07:32
    palettblad1 skrev 2021-03-02 16:18:48 följande:

    Usch vad tråkigt! Samma här med negativa test. Alltid en tomhet blandad med försiktig förhoppning om att nästa dag ska nånting synas. Lika jobbigt varje gång när det inte gör det. Men säger som de andra, än är det inte över!! <3

    Jag har varit lite illamående igår och idag, men tempen började gå ner idag så eventuellt är mensen påväg här också. 12 dagar efter Ovitrelle idag!


    Precis så känns det... sen blir man så less att man tillät sig själv att hoppas ytterligare en gång där det ändå inte har tagit sig.

    Illamående är ju ett bra tecken! Hur mår du nu? :)
  • Wed 3 Mar 2021 07:37
    Russin112 skrev 2021-03-03 07:30:36 följande:

    Ingen mens och negativt test idag med :(

    Usch vad sugit, man blir så jävla nerslagen av alla dessa negativa tester. Och även fast man inte ska ge upp förens mensen är här så förlorar man ju hoppet....När fan ska det bli vår tur att lyckas?!?!


    Snart, hoppas jag! Vi får inte ge upp! Snart får vi en ny chans och det kan ju vara just den som ger oss får efterlängtade unge. <3

    Nästa försök blir sista med Letrozol för min del, sedan blir det ett nytt kapitel med IVF. Känns lite nervöst men ändå helt rätt.
  • Wed 3 Mar 2021 08:13
    Vicki89 skrev 2021-03-03 07:37:51 följande:

    Snart, hoppas jag! Vi får inte ge upp! Snart får vi en ny chans och det kan ju vara just den som ger oss får efterlängtade unge. <3

    Nästa försök blir sista med Letrozol för min del, sedan blir det ett nytt kapitel med IVF. Känns lite nervöst men ändå helt rätt.


    Har ni bestämt klinik ifall det inte går nästa gång? Är det några köer?

    Vore ju så otroligt skönt att slippa ivf för oss! Jag håller allt för att vi båda ska slippa <3

    Tror det blir sista eller kanske näst sista för mig med innan ivf. Jag väntar bara på att remissen ska bli godkänd. Min läkare sa att jag som senast kommer få ivf till sommaren om denna remiss nekas.
  • Wed 3 Mar 2021 09:52
    Russin112 skrev 2021-03-03 07:32:22 följande:

    Precis så känns det... sen blir man så less att man tillät sig själv att hoppas ytterligare en gång där det ändå inte har tagit sig.

    Illamående är ju ett bra tecken! Hur mår du nu? :)


    Tempen fortsätter falla och känner inte av nåt särskilt ni. Fortfarande negativa test, så känns inte som att det blev nåt denna gång. Är dock väldigt glad över att vi fick igenom en ägglossning, även om det inte blev prick!
    Russin112 skrev 2021-03-03 07:30:36 följande:

    Ingen mens och negativt test idag med :(

    Usch vad sugit, man blir så jävla nerslagen av alla dessa negativa tester. Och även fast man inte ska ge upp förens mensen är här så förlorar man ju hoppet....När fan ska det bli vår tur att lyckas?!?!


    Kan relatera till dessa känslor. Vi är inte ensamma i det iallafall. <3
  • Wed 3 Mar 2021 14:04
    Russin112 skrev 2021-03-03 08:13:06 följande:

    Har ni bestämt klinik ifall det inte går nästa gång? Är det några köer?

    Vore ju så otroligt skönt att slippa ivf för oss! Jag håller allt för att vi båda ska slippa <3

    Tror det blir sista eller kanske näst sista för mig med innan ivf. Jag väntar bara på att remissen ska bli godkänd. Min läkare sa att jag som senast kommer få ivf till sommaren om denna remiss nekas.


    Vi går privat nu också, så kommer fortsätta gå till samma gynekolog och allt, så det känns väldigt tryggt och bra. Inga köer utan bara att köra igång. Men håller också tummarna för att vi slipper, och ni med! Skönt att det verkar vara relativt snart som ni kan få möjlighet till IVF också, känns ju skönt att ha som en back-up och en plan framåt.
  • Thu 4 Mar 2021 08:14
    palettblad1 skrev 2021-03-03 09:52:46 följande:

    Tempen fortsätter falla och känner inte av nåt särskilt ni. Fortfarande negativa test, så känns inte som att det blev nåt denna gång. Är dock väldigt glad över att vi fick igenom en ägglossning, även om det inte blev prick!Kan relatera till dessa känslor. Vi är inte ensamma i det iallafall. <3


    Beklagar...

    ja man får vara glad åt det lilla i den här resan! Det tog mig säkert 4 försök innan jag lyckades få äl med letrozol
  • Thu 4 Mar 2021 08:16

    Ovitrelle +16 och negativa test.... det var denna månad det

    Nu är det bara att invänta mensen

  • Thu 4 Mar 2021 09:52
    Russin112 skrev 2021-03-04 08:16:37 följande:

    Ovitrelle +16 och negativa test.... det var denna månad det

    Nu är det bara att invänta mensen


    Negativt här också och har börjat få mensvärk. :(
Svar på tråden Letrozol, PCO