• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107316 visningar
    3231 svar
    3231
    107316

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Fri 5 Mar 2021 07:07
    Russin112 skrev 2021-03-04 20:31:53 följande:

    Tack för din omtanke <3

    Hur mår du nu?


    Jag mår okej har börjat få lite mensvärk så den kommer nog om ett par dagar.

    Hur mår du?

    Under varje kur har jag fått ont i äggstockar 3-4 dagar efter äl som håller i sig ända till de går över till mensvärk i ett par dagar sen kommer mensen. När jag fått mens naturligt får jag liksom mensvärk och så kommer mensen direkt. Så skumt att de kan skilja sig så under kur och inte kur.

    Känns konstigt att inte ha letrozol hemma inför mensen får nojja ibland att jag ska ångra mig!
  • Fri 5 Mar 2021 08:12

    Då var de min tur inatt, mensen kom och jag har varit vaken i timmar av mensvärk... :(

  • Anonym (M)
    Fri 5 Mar 2021 08:35
    Russin112 skrev 2021-03-05 08:12:53 följande:

    Då var de min tur inatt, mensen kom och jag har varit vaken i timmar av mensvärk... :(


    Åh nej :( så jävla tråkigt!!!

    Hoppas mensvärken släpper snart!
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 5 Mar 2021 10:01
    Russin112 skrev 2021-03-04 22:04:23 följande:

    Aha nej jag viste inte ens att det gick att kombinera, vad spännande! Du får uppdatera oss hur det går!


    Blåsan växt! 17,5mm nu, en till spruta gonal-f idag och sen Ovitrelle imorgon :)
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 5 Mar 2021 10:02
    Anonym (M) skrev 2021-03-05 07:07:09 följande:

    Jag mår okej har börjat få lite mensvärk så den kommer nog om ett par dagar.

    Hur mår du?

    Under varje kur har jag fått ont i äggstockar 3-4 dagar efter äl som håller i sig ända till de går över till mensvärk i ett par dagar sen kommer mensen. När jag fått mens naturligt får jag liksom mensvärk och så kommer mensen direkt. Så skumt att de kan skilja sig så under kur och inte kur.

    Känns konstigt att inte ha letrozol hemma inför mensen får nojja ibland att jag ska ångra mig!


    Känns det ändå okej att inte fortsätta nu?
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 5 Mar 2021 10:04
    Russin112 skrev 2021-03-05 08:12:53 följande:

    Då var de min tur inatt, mensen kom och jag har varit vaken i timmar av mensvärk... :(


    Fy! Så tråkigt!

    Men letrozol snart, mars kanske kommer med guldägget!
  • Anonym (M)
    Fri 5 Mar 2021 12:09
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-05 10:02:30 följande:

    Känns det ändå okej att inte fortsätta nu?


    Hm både och! Vill typ ha letrrozol hemma bara för att veta att jag har möjligheten att ta om jag vill. Men samtidigt känns de typ menat att dom är slut samtidigt som jag tagit en paus. Det är skitsvårt vet inte hur jag känner när väl mensen kommer.

    Grattis till blåsan! Det verkar som att gonal f sprutorna gör susen!
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 5 Mar 2021 15:26
    Anonym (M) skrev 2021-03-05 12:09:38 följande:

    Hm både och! Vill typ ha letrrozol hemma bara för att veta att jag har möjligheten att ta om jag vill. Men samtidigt känns de typ menat att dom är slut samtidigt som jag tagit en paus. Det är skitsvårt vet inte hur jag känner när väl mensen kommer.

    Grattis till blåsan! Det verkar som att gonal f sprutorna gör susen!


    En paus är kanske precis det som behövs! Förhoppningsvis så känns det bra även när mensen kommer <3

    Ja, det var samma när dottern blev till. 20% chans för graviditet denna cykel enligt gynekologen
  • Fri 5 Mar 2021 17:11
    Russin112 skrev 2021-03-05 08:12:53 följande:

    Då var de min tur inatt, mensen kom och jag har varit vaken i timmar av mensvärk... :(


    Åh nej, hoppas dagen har varit ok ändå. Ändå skönt att kunna börja igen. Jag väntar fortfarande på min mens här, gissar att den kommer inatt.
  • Fri 5 Mar 2021 23:00
    Anonym (M) skrev 2021-03-05 07:07:09 följande:

    Jag mår okej har börjat få lite mensvärk så den kommer nog om ett par dagar.

    Hur mår du?

    Under varje kur har jag fått ont i äggstockar 3-4 dagar efter äl som håller i sig ända till de går över till mensvärk i ett par dagar sen kommer mensen. När jag fått mens naturligt får jag liksom mensvärk och så kommer mensen direkt. Så skumt att de kan skilja sig så under kur och inte kur.

    Känns konstigt att inte ha letrozol hemma inför mensen får nojja ibland att jag ska ångra mig!


    Vad märkligt, jag svarade på ditt inlägg imorse men det verkar ha försvunnit... jäkla familjeliv.

    Skrev iaf det att det är så märkligt hur letrozol ändrar så mycket med kroppen och man känner knappt igen sin egen kropp. Sen undrade jag även om du står fast vid att inte fortsätta försöka eller om ni pratat mer om att eventuellt fortsätta försöka? <3
Svar på tråden Letrozol, PCO