• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107137 visningar
    3231 svar
    3231
    107137

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 5 Mar 2021 23:02
    Vicki89 skrev 2021-03-05 17:11:58 följande:

    Åh nej, hoppas dagen har varit ok ändå. Ändå skönt att kunna börja igen. Jag väntar fortfarande på min mens här, gissar att den kommer inatt.


    Ja men verkligen! Jag har konstigt nog fått mens på natten senaste månaderna.

    Hoppas din också kommer igång snart!
  • Fri 5 Mar 2021 23:03
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-05 10:01:05 följande:

    Blåsan växt! 17,5mm nu, en till spruta gonal-f idag och sen Ovitrelle imorgon :)


    Men grattis!!! Vad härligt att höra :D hejar på ditt ägg nu!
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 6 Mar 2021 10:38
    Russin112 skrev 2021-03-05 23:03:05 följande:

    Men grattis!!! Vad härligt att höra :D hejar på ditt ägg nu!


    Tack! Precis tagit ovitrelle :) Inga mer mediciner som ska tas denna cykel. Sex imorgon kväll och sen vänta och vänta och vänta. BIM blir den 21 eller 22/3 nu.

    Hur mår du? Letrozol imorgon? Hur många tabletter tar du per dag?
  • Anonym (M)
    Sat 6 Mar 2021 13:02
    Russin112 skrev 2021-03-05 23:00:22 följande:

    Vad märkligt, jag svarade på ditt inlägg imorse men det verkar ha försvunnit... jäkla familjeliv.

    Skrev iaf det att det är så märkligt hur letrozol ändrar så mycket med kroppen och man känner knappt igen sin egen kropp. Sen undrade jag även om du står fast vid att inte fortsätta försöka eller om ni pratat mer om att eventuellt fortsätta försöka? <3


    Haha ja! Jag har fått tvärtom att meddelandet skickats flera gånger!

    Nej man gör ju inte tyvärr!

    Sambon vill men jag känner mig så tvådelad som jag skrev till syskonförsök så är jag inställd på paus men kanske får helt andra känslor när mensen kommer de är ju alltid känslosamt. Det blir liksom ett så tydligt kvitto på att man int är är gravid men för sånna som oss så är mensen också möjlighet till nytt försök. Men känner mig inte längre vad ska jag säga pepp på att försöka om vi försöker. Har dessutom inga letrozol kvar hehe!

    När börjar du med letrozol? Imorgon?
  • Sat 6 Mar 2021 13:36
    Anonym (M) skrev 2021-03-06 13:02:28 följande:

    Haha ja! Jag har fått tvärtom att meddelandet skickats flera gånger!

    Nej man gör ju inte tyvärr!

    Sambon vill men jag känner mig så tvådelad som jag skrev till syskonförsök så är jag inställd på paus men kanske får helt andra känslor när mensen kommer de är ju alltid känslosamt. Det blir liksom ett så tydligt kvitto på att man int är är gravid men för sånna som oss så är mensen också möjlighet till nytt försök. Men känner mig inte längre vad ska jag säga pepp på att försöka om vi försöker. Har dessutom inga letrozol kvar hehe!

    När börjar du med letrozol? Imorgon?


    Det kanske är skönt med en paus, att få fokusera på relationen och läka det som blev skadat i denna process. Sen tänker jag att det är upp till din kille att visa att han är 100% med på tåget och att han förstår dig och vill kämpa för ER dröm. Hejar på er! <3
  • Sat 6 Mar 2021 13:37
    Russin112 skrev 2021-03-05 08:12:53 följande:

    Då var de min tur inatt, mensen kom och jag har varit vaken i timmar av mensvärk... :(


    Nej vad tråkigt!! Lider med dig. Förstår om du känner dig tom! Ber för att nästa månad ska bli er månad! Hur många dagar efter Ovitrelle kom mensen för dig? Jag har också negativa test och känna som att mensen är på g vilken dag som helst, men är 16 dagar efter Ovitrelle nu så tycker att den borde komma snart..
  • Sat 6 Mar 2021 14:02
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-06 10:38:57 följande:

    Tack! Precis tagit ovitrelle :) Inga mer mediciner som ska tas denna cykel. Sex imorgon kväll och sen vänta och vänta och vänta. BIM blir den 21 eller 22/3 nu.

    Hur mår du? Letrozol imorgon? Hur många tabletter tar du per dag?


    Vad spännande! Håller tummarna att det är er månad :)

    Jag mår bra :) imorgon börjar jag, jag tar 4 tabletter varje dag men tänkte köra 4 tabletter första dagarna och sista ta fem denna gång :D
  • Sat 6 Mar 2021 14:04
    Anonym (M) skrev 2021-03-06 13:02:28 följande:

    Haha ja! Jag har fått tvärtom att meddelandet skickats flera gånger!

    Nej man gör ju inte tyvärr!

    Sambon vill men jag känner mig så tvådelad som jag skrev till syskonförsök så är jag inställd på paus men kanske får helt andra känslor när mensen kommer de är ju alltid känslosamt. Det blir liksom ett så tydligt kvitto på att man int är är gravid men för sånna som oss så är mensen också möjlighet till nytt försök. Men känner mig inte längre vad ska jag säga pepp på att försöka om vi försöker. Har dessutom inga letrozol kvar hehe!

    När börjar du med letrozol? Imorgon?


    Förstår det, måste kännas märkligt att helt plötsligt sluta sträva mot målet men som jag ser att palletblad har skrivit så kanske det är bra att få fokusera på relationen ett tag <3

    Japp imorgon kör jag :)
  • Sat 6 Mar 2021 14:05
    palettblad1 skrev 2021-03-06 13:37:51 följande:

    Nej vad tråkigt!! Lider med dig. Förstår om du känner dig tom! Ber för att nästa månad ska bli er månad! Hur många dagar efter Ovitrelle kom mensen för dig? Jag har också negativa test och känna som att mensen är på g vilken dag som helst, men är 16 dagar efter Ovitrelle nu så tycker att den borde komma snart..


    Tack <3 har varit väldigt olika för mig, allt mellan 13-18 dagar efter Ovitrelle. Denna månad blev det natten mellan 16-17 dagar efter Ovitrelle.

    Beklagar dina negativa test.... det suger verkligen :( <3
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 6 Mar 2021 15:08
    Russin112 skrev 2021-03-06 14:02:21 följande:

    Vad spännande! Håller tummarna att det är er månad :)

    Jag mår bra :) imorgon börjar jag, jag tar 4 tabletter varje dag men tänkte köra 4 tabletter första dagarna och sista ta fem denna gång :D


    Spännande! Hoppas det ger effekt och att det blir ett guldägg :)

    Jag trodde 3 tabletter var max men jag hade uppenbarligen fel :) viktigaste är ju att det funkar :)
Svar på tråden Letrozol, PCO