• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105219 visningar
    3231 svar
    3231
    105219

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 6 Mar 2021 15:11
    palettblad1 skrev 2021-03-06 13:37:51 följande:

    Nej vad tråkigt!! Lider med dig. Förstår om du känner dig tom! Ber för att nästa månad ska bli er månad! Hur många dagar efter Ovitrelle kom mensen för dig? Jag har också negativa test och känna som att mensen är på g vilken dag som helst, men är 16 dagar efter Ovitrelle nu så tycker att den borde komma snart..


    Min förra mens kom 15 dagar efter Ovitrelle
  • Sat 6 Mar 2021 15:51
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-06 15:08:14 följande:

    Spännande! Hoppas det ger effekt och att det blir ett guldägg :)

    Jag trodde 3 tabletter var max men jag hade uppenbarligen fel :) viktigaste är ju att det funkar :)


    Det är egentligen det men min läkare tillåter mig att ta fler då jag reagerar så svagt på de.
  • Sat 6 Mar 2021 17:44

    Fortfarande ingen mens här, men negativt test imorse, kan den inte bara komma så att jag kan börja med Letrozol?! Idag är det 16 dagar sedan positivt ägglossningstest...

  • Sat 6 Mar 2021 18:45

    Hoppar in lite här, såg ut som en tråd som passar mig. Första kuren med letrozol denna månad efter konstaterad pco. cd 1 idag så drar igång om ett par dagar. Känns skönt att kunna diskutera med andra i likande situationer. Har inte läst allt ni skrivit men såg att ni har använt ovitrelle, fick ni det från första början eller testade ni några månader med bara letrozol?

  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 6 Mar 2021 22:15
    Russin112 skrev 2021-03-06 15:51:49 följande:

    Det är egentligen det men min läkare tillåter mig att ta fler då jag reagerar så svagt på de.


    Vilken bra läkare som vågar satsa efter dina förutsättningar:)
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 6 Mar 2021 22:23
    FrökenGG skrev 2021-03-06 18:45:42 följande:

    Hoppar in lite här, såg ut som en tråd som passar mig. Första kuren med letrozol denna månad efter konstaterad pco. cd 1 idag så drar igång om ett par dagar. Känns skönt att kunna diskutera med andra i likande situationer. Har inte läst allt ni skrivit men såg att ni har använt ovitrelle, fick ni det från första början eller testade ni några månader med bara letrozol?


    Välkommen!

    Har ni försökt länge innan du fick diagnosen?

    Med första barnet tror jag vi testade 1 eller 2 cykler med bara letrozol först men det räckte inte på mig, sen med Ovitrelle också och cykeln jag blev gravid var det letrozol, gonal-f och Ovitrelle.

    Är inne på andra försöket för syskon nu. Förra cykeln tog jag letrozol och Ovitrelle. Denna cykeln Letrozol cd3-7, Gonal-f cd 8-15 och Ovitrelle idag på cd16
  • Sat 6 Mar 2021 23:30
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-06 22:23:08 följande:

    Välkommen!

    Har ni försökt länge innan du fick diagnosen?

    Med första barnet tror jag vi testade 1 eller 2 cykler med bara letrozol först men det räckte inte på mig, sen med Ovitrelle också och cykeln jag blev gravid var det letrozol, gonal-f och Ovitrelle.

    Är inne på andra försöket för syskon nu. Förra cykeln tog jag letrozol och Ovitrelle. Denna cykeln Letrozol cd3-7, Gonal-f cd 8-15 och Ovitrelle idag på cd16


    Tack! Jo vi har försökt länge, lite över 2 år. Blev spontant gravid i somras men fick tyvärr MA och sen dess har det inte hänt någonting. Har inte fått någon hjälp av vården pga min ålder (22) men sökte privat och fick då veta att jag sällan har egen ägglossning så känns så skönt att äntligen få lite hjälp nu! :)
  • Sun 7 Mar 2021 07:52

    Nu börjar jag känna mig lite på banan igen. Fick ju ett konstaterat MA i februari och nu är det två veckor sen jag fick cytotec eftersom kroppen inte kunde stöta ut det själv. Idag fick jag negativa test igen. Väldigt blandade känslor, delvis en lättnad att allt förmodligen är ute samtidigt som jag känner att min dröm glider ifrån mig.

    Nu hoppas jag att mensen kommer inom någon vecka så jag kan börja en ny kur med letrozol.

  • Sun 7 Mar 2021 08:11
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-07 07:52:27 följande:

    Nu börjar jag känna mig lite på banan igen. Fick ju ett konstaterat MA i februari och nu är det två veckor sen jag fick cytotec eftersom kroppen inte kunde stöta ut det själv. Idag fick jag negativa test igen. Väldigt blandade känslor, delvis en lättnad att allt förmodligen är ute samtidigt som jag känner att min dröm glider ifrån mig.

    Nu hoppas jag att mensen kommer inom någon vecka så jag kan börja en ny kur med letrozol.


    Minns känslan precis, önskar ingen att gå igenom ett MA. Fick också ta cytotec. Gick det bra med cytotecen för dig? Hoppas verkligen att mensen kommer snart för dig. Har du slutat blöda?
  • Sun 7 Mar 2021 08:29
    Vicki89 skrev 2021-03-06 17:44:07 följande:

    Fortfarande ingen mens här, men negativt test imorse, kan den inte bara komma så att jag kan börja med Letrozol?! Idag är det 16 dagar sedan positivt ägglossningstest...


    Men vad segt! Har du fortfarande mensvärk?
Svar på tråden Letrozol, PCO