• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105282 visningar
    3231 svar
    3231
    105282

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Thu 18 Mar 2021 21:41
    Vicki89 skrev 2021-03-18 20:34:16 följande:

    Åh skönt att höra! Ja, mina ägg växer så långsamt på slutet också, så det kan nog dröja länge efter innan de släpper. När jag hade ett ägg på 21 mm dröjde det ändå 4 dagar innan det släppte. Gyn bokade in ny tid på tisdag, så jag håller tummarna för att den/de är större då.

    När du hade hade ett på 10 och ett på 12 - blev båda stora och släppte då eller var det något av dem som tillbakabildades?


    Förra månaden hade jag en 12 mm cd 12 och sen på cd 20 en på 18 mm och en på 19 fick äl cd 22 efter ovitrelle så håll ut :)
  • Thu 18 Mar 2021 22:46
    Anonym (M) skrev 2021-03-18 21:41:44 följande:

    Förra månaden hade jag en 12 mm cd 12 och sen på cd 20 en på 18 mm och en på 19 fick äl cd 22 efter ovitrelle så håll ut :)


    Åh tack, hoppas på samma för mig!
  • Fri 19 Mar 2021 06:27
    Vicki89 skrev 2021-03-18 20:34:16 följande:

    Åh skönt att höra! Ja, mina ägg växer så långsamt på slutet också, så det kan nog dröja länge efter innan de släpper. När jag hade ett ägg på 21 mm dröjde det ändå 4 dagar innan det släppte. Gyn bokade in ny tid på tisdag, så jag håller tummarna för att den/de är större då.

    När du hade hade ett på 10 och ett på 12 - blev båda stora och släppte då eller var det något av dem som tillbakabildades?


    Juste de senaste ägget var så himla segt där mot äl. Jag har för mig att min minsta tillbakabildades men är inte helt säker. Jag blandar så lätt ihop allt efter så många månader.
  • Mon 22 Mar 2021 06:01
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-18 20:28:00 följande:

    Lite mensvärk ikväll, men det är säkert bara mensen som är på gång :(

    Hoppas du slipper må illa hela tiden tills Ovitrelle är ute. När tog du Ovitrelle?


    Hur har det gått? Har du testat?
  • Mon 22 Mar 2021 17:34
    Russin112 skrev 2021-03-12 15:12:29 följande:

    Hej på er! Stort grattis till er båda att allt går bra med era graviditeter och att ni snart har era efterlängtade barn i er famn <3

    Som ni säkert vet, eftersom ni har gått igenom samma resa själva så kan det vara otroligt plågsamt för oss som det inte går för att läsa om era graviditeter, speciellt med tanke på att vi har följt varandra i över ett års tid. Men just det faktumet att ni snart ska ha barn och jag inte är gravid än är så ofattbart smärtsamt. Nu efter att ha läst era inlägg om era graviditeter bröt jag ihop.....

    Jag menar absolut inte att ni inte ska vara kvar i tråden! Ni har givit så himla mycket stöd och kärlek i svåra tider men kanske bara att ni inte ska skriva om graviditets relaterade problem och symptom i denna tråd. 

    Jag hoppas ni förstår vad jag menar utan att ta illa upp <3


    Hej! Supersent svar här. Men jag förstår precis vad du menar och har varit lite tveksam till att uppdatera just pga det. Så det är jättebra att du säger till, det här är inte rätt plats för de uppdateringarna. Känner att vi som alla vet hur jävla pissigt det är att höra om andras graviditeter borde vetat bättre :/ Så det var inte så taktfullt av oss, ber verkligen om ursäkt <3

    Jag kommer nog titta in lite sporadiskt för vill gärna se hur det går för er alla. Hoppas så att det är er tur snart! Det kommer ju att gå förr eller senare för allihopa, det är statistiskt bevisat. Men så jävla orättvist att vägen ska vara så lång för några.
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 08:12
    Russin112 skrev 2021-03-22 06:01:51 följande:

    Hur har det gått? Har du testat?


    Negativt test i söndags och lite blodstrimmor igår på pappret och idag började mensen på riktigt ????
  • Tue 23 Mar 2021 10:21
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-23 08:12:11 följande:

    Negativt test i söndags och lite blodstrimmor igår på pappret och idag började mensen på riktigt ????


    Så tråkigt att höra. Hur känner du dig? Håller tummarna för nästa försök!
  • Tue 23 Mar 2021 17:26

    Vul idag, slemhinna på 10 mm och äggblåsa på 24,7 mm! Hon tyckte det var konstigt att jg inte fått utslag på äl-test än, men den här gången fick jag faktiskt Ovitrelle för att snabba på ägglossningen lite. Nu håller vi tummarna för att det går vägen.

    Hur går det för er andra? Närmar det sig testning?

  • Anonym (M)
    Tue 23 Mar 2021 18:31
    Vicki89 skrev 2021-03-23 17:26:12 följande:

    Vul idag, slemhinna på 10 mm och äggblåsa på 24,7 mm! Hon tyckte det var konstigt att jg inte fått utslag på äl-test än, men den här gången fick jag faktiskt Ovitrelle för att snabba på ägglossningen lite. Nu håller vi tummarna för att det går vägen.

    Hur går det för er andra? Närmar det sig testning?


    Åh vad skönt att den vuxit till sig <3 och skönt att du fick ovitrelle ändå! Har du tagit ovitrelle tidigare eller är de första gången? Håller både tummar och tår!
  • Tue 23 Mar 2021 19:09
    Anonym (M) skrev 2021-03-23 18:31:02 följande:

    Åh vad skönt att den vuxit till sig <3 och skönt att du fick ovitrelle ändå! Har du tagit ovitrelle tidigare eller är de första gången? Håller både tummar och tår!


    Tog ett ägglossningstest när jag kom hem, och det var positivt, så då struntar jag i Ovitrellen, det var vad läkaren sa. Men blir det aktuellt med IVF nästa månad så har jag ju kvar sprutan tills dess. Hur går det för dig (M)?
Svar på tråden Letrozol, PCO