• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105347 visningar
    3231 svar
    3231
    105347

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 23 Mar 2021 19:11
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-23 08:12:11 följande:

    Negativt test i söndags och lite blodstrimmor igår på pappret och idag började mensen på riktigt ????


    Vad tråkigt att höra, jag vet precis hur hemskt det är:( jag håller tummarna för att nästa månad är er!
  • Tue 23 Mar 2021 19:15
    Vicki89 skrev 2021-03-23 17:26:12 följande:

    Vul idag, slemhinna på 10 mm och äggblåsa på 24,7 mm! Hon tyckte det var konstigt att jg inte fått utslag på äl-test än, men den här gången fick jag faktiskt Ovitrelle för att snabba på ägglossningen lite. Nu håller vi tummarna för att det går vägen.

    Hur går det för er andra? Närmar det sig testning?


    Vilken mega blåsa och supertjock slemhinna, grattis till det!! Var det ?bara? en dominant?Spännande med Ovitrelle också :D tänk på att du får fake positiva test i upp till 11 dagar efter Ovitrelle.

    För mig går det bra, eller ja jag är i den här väntan. Ska testa mig 31a så ca 1 vecka kvar. Har ju helt tappat tron på letrozol och är mer spänd inför remissvar, 5 veckor har gått men tydligen kan de ta upp till 8 veckor nu.
  • Tue 23 Mar 2021 20:13

    Hej tjejer! Hoppas det är okej om jag hoppar in här. Fick i höstas reda på att jag har PCOS, dock ägglossar jag själv men oregelbundet och vi har inte lyckats med ett plus på ett år nu. Startade med letrozol i januari, första kuren. Lyckades och blev gravid, missfall vecka åtta. Inväntar mensen och taggad på att starta med lerrozol igen! :)

    Känner mig dock rätt ensam i kampen då alla vänner runt om lyckas bli gravida. Så läst igenom er tråd och beundrar er stöttning och pepp <3

    Är det någon av er som haft missfall, och hur lång tid tog det för er att få mens igen?

  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 21:01
    Vicki89 skrev 2021-03-23 10:21:43 följande:

    Så tråkigt att höra. Hur känner du dig? Håller tummarna för nästa försök!


    Besviken och så mensvärk på det :( och INGEN choklad hemma :,(

    Mmm, bara att ta nya tag men jobbigt att ladda om
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 21:02
    Vicki89 skrev 2021-03-23 17:26:12 följande:

    Vul idag, slemhinna på 10 mm och äggblåsa på 24,7 mm! Hon tyckte det var konstigt att jg inte fått utslag på äl-test än, men den här gången fick jag faktiskt Ovitrelle för att snabba på ägglossningen lite. Nu håller vi tummarna för att det går vägen.

    Hur går det för er andra? Närmar det sig testning?


    Va roligt! Grattis! Hoppas på guldägg nu <3
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 21:04
    Russin112 skrev 2021-03-23 19:11:27 följande:

    Vad tråkigt att höra, jag vet precis hur hemskt det är:( jag håller tummarna för att nästa månad är er!


    Tack<3

    Bara försöka ladda om för ny omgång...
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 21:06
    Russin112 skrev 2021-03-23 19:15:42 följande:

    Vilken mega blåsa och supertjock slemhinna, grattis till det!! Var det ?bara? en dominant?Spännande med Ovitrelle också :D tänk på att du får fake positiva test i upp till 11 dagar efter Ovitrelle.

    För mig går det bra, eller ja jag är i den här väntan. Ska testa mig 31a så ca 1 vecka kvar. Har ju helt tappat tron på letrozol och är mer spänd inför remissvar, 5 veckor har gått men tydligen kan de ta upp till 8 veckor nu.


    Väntan är så jobbig! Hoppas tiden går fort!
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Tue 23 Mar 2021 21:08
    Lofffsan skrev 2021-03-23 20:13:32 följande:

    Hej tjejer! Hoppas det är okej om jag hoppar in här. Fick i höstas reda på att jag har PCOS, dock ägglossar jag själv men oregelbundet och vi har inte lyckats med ett plus på ett år nu. Startade med letrozol i januari, första kuren. Lyckades och blev gravid, missfall vecka åtta. Inväntar mensen och taggad på att starta med lerrozol igen! :)

    Känner mig dock rätt ensam i kampen då alla vänner runt om lyckas bli gravida. Så läst igenom er tråd och beundrar er stöttning och pepp <3

    Är det någon av er som haft missfall, och hur lång tid tog det för er att få mens igen?


    Välkommen!
  • Tue 23 Mar 2021 22:45
    Russin112 skrev 2021-03-23 19:15:42 följande:

    Vilken mega blåsa och supertjock slemhinna, grattis till det!! Var det ?bara? en dominant?Spännande med Ovitrelle också :D tänk på att du får fake positiva test i upp till 11 dagar efter Ovitrelle.

    För mig går det bra, eller ja jag är i den här väntan. Ska testa mig 31a så ca 1 vecka kvar. Har ju helt tappat tron på letrozol och är mer spänd inför remissvar, 5 veckor har gått men tydligen kan de ta upp till 8 veckor nu.


    Tack! Har aldrig varit med om så stor äggblåsa eller så tjock slemhinna! Ja, det var bara en dominant nu, vilket var skönt (de gånger jag har haft två blåsor har jag blivit gravid men fått missfall, så jag tycker det känns bättre med en).

    Tog aldrig Ovitrellen. Tog ett äl-test när jag kom hem som var positivt, och då sa gyn att om det var positivt så behövdes inte ovitrelle. Så jag sparar den till nästa månad om det skulle bli aktuellt med IVF då.

    Förstår att du inte känner så hög tilltro till Letrozol längre. Men hoppas att du snart får svar på remissen!
  • Tue 23 Mar 2021 22:52
    Lofffsan skrev 2021-03-23 20:13:32 följande:

    Hej tjejer! Hoppas det är okej om jag hoppar in här. Fick i höstas reda på att jag har PCOS, dock ägglossar jag själv men oregelbundet och vi har inte lyckats med ett plus på ett år nu. Startade med letrozol i januari, första kuren. Lyckades och blev gravid, missfall vecka åtta. Inväntar mensen och taggad på att starta med lerrozol igen! :)

    Känner mig dock rätt ensam i kampen då alla vänner runt om lyckas bli gravida. Så läst igenom er tråd och beundrar er stöttning och pepp <3

    Är det någon av er som haft missfall, och hur lång tid tog det för er att få mens igen?


    Välkommen hit! Jag har precis som du, egen ägglossning men oregelbunden. Så tråkigt med missfallet, hur har du repat dig efter det?

    Jag har haft två missfall, ett MA i vecka 10 som jag fick ta cytotec för att få ut, och ett spontant i vecka 5. Det första missfallet (efter cytotec) tog det exakt en månad efter jag tog cytotecen tills jag fick mens igen. Andra missfallet i vecka 5 fick jag mens igen 5,5 vecka efter att jag fick missfallet.

    Hoppas att du snart kan börja försöka igen, känns alltid skönare än att vara kvar i missfallet.
Svar på tråden Letrozol, PCO