• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105505 visningar
    3231 svar
    3231
    105505

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 25 Mar 2021 20:28
    Anonym (M) skrev 2021-03-25 09:40:47 följande:

    Hej Lofffsan,

    Välkommen hit! Var med om liknande, fick reda på min PCOS efter att jag varit gravid och fött barn, så det var väldigt oväntat. Har en son född augusti 2019 :).


    Åh men då är vi verkligen synkade i situationen. Min dotter är född juli 2019 :)

    Hur många försök har du haft med letrozol? Och när fick du reda på din PCOS?
  • Fri 26 Mar 2021 07:37
    Anonym (M) skrev 2021-03-25 09:16:34 följande:

    Fick det med sonen är 100% säker att det var ägget som fäste!

    Det kändes liksom att det verkligen var inuti kroppen det gjorde ont! Fick liksom hålla andan. Åh hoppas att det är ditt guldägg som borra sig in <3 


    Åååh, låter så lovande med era berättelser men vågar inte vara så hoppfull. Min förra graviditet (ma) kände jag ingenting innan jag plussade. Dock är ju varje graviditet unik :)
  • Fri 26 Mar 2021 12:53
    Russin112 skrev 2021-03-26 07:37:29 följande:

    Åååh, låter så lovande med era berättelser men vågar inte vara så hoppfull. Min förra graviditet (ma) kände jag ingenting innan jag plussade. Dock är ju varje graviditet unik :)


    Jag förstår verkligen hur tänker! Klart att det enda man önskar är att skulle vara så men besvikelsen blir desto större om det inte är plus! När har du BIM? :)
  • Fri 26 Mar 2021 13:42

    Idag mådde jag så konstigt på jobbet, höll på att svimma och svårt att andas (jobbar inom tandvård så konstant munskydd och visir). Fick gå hem och kan inte sluta fundera på om det är mens eller ny graviditet på gång (kan knappt våga hoppas på det sistnämnda), men tog ett gravid test när jag kom hem.

    Aldrig testat testlagrets gravid stickor innan, men tycker mig ana ett streck men gissar på spökstreck. Vad säger ni? :o

  • Fri 26 Mar 2021 19:29
    Lofffsan skrev 2021-03-26 13:42:05 följande:

    Idag mådde jag så konstigt på jobbet, höll på att svimma och svårt att andas (jobbar inom tandvård så konstant munskydd och visir). Fick gå hem och kan inte sluta fundera på om det är mens eller ny graviditet på gång (kan knappt våga hoppas på det sistnämnda), men tog ett gravid test när jag kom hem.

    Aldrig testat testlagrets gravid stickor innan, men tycker mig ana ett streck men gissar på spökstreck. Vad säger ni? :o

    //

    Jag kan tyvärr inte se något (men det kan ju bara vara att bilden är lite halvdan). Ta ett nytt imorgonbitti så håller jag allt som går att hålla :D


  • Fri 26 Mar 2021 19:47

    [quote=81032944][quote-nick]Russin112 skrev 2021-03-26 19:29:03 följande:[/quote-nick][/quote]

    Jaa, det va en kass bild insåg jag när jag skickade! Syntes mer i kamerarullen och i verkligheten! Vi får avvakta till morgondagen, men skulle verkligen förvåna mig om det är något! Första månaden utan att ens ha en aning om ägglossning och bara sexa för mysets skull xD

  • Fri 26 Mar 2021 19:50

    När är det du har BIM Russin112? Va inte det snart? :D

  • Fri 26 Mar 2021 20:01
    Lofffsan skrev 2021-03-26 19:50:06 följande:

    När är det du har BIM Russin112? Va inte det snart? :D


    Ja men det vore ju helt fantastiskt :D så typiskt att lyckats just när man inte ens försöker

    Tänkte testa på ovitrelle +14 vilket blir onsdag:)
  • Anonym (M)
    Fri 26 Mar 2021 21:18
    Russin112 skrev 2021-03-26 07:37:29 följande:

    Åååh, låter så lovande med era berättelser men vågar inte vara så hoppfull. Min förra graviditet (ma) kände jag ingenting innan jag plussade. Dock är ju varje graviditet unik :)


    Exakt så nu jävlar håller vi tummarna <3 när har du testdag?
  • Anonym (M)
    Fri 26 Mar 2021 21:24
    MiniNin skrev 2021-03-25 11:17:25 följande:

    Det kan vara rätt väg för dig! Letrozol funkade inte för mig heller. Reagerade inte alls på varken enkel eller dubbel dos. Fick aldrig prova trippel dos som många andra utan gick då över till sprutor. Testade Bemfola först som var svårinställd och det blev antingen ingen reaktion alls eller alldeles för stark reaktion. Men sen fick jag testa Menopur :) Den var lättare att ställa in och jag blev uppföljd med täta ultraljud varje gång som visade på ett fint mönster i hur mina blåsor växte. På vårt tredje försök blev jag gravid. Så håll ut, kanske är det sprutorna som blir vändningen!


    Letrozol funkar ju till viss del jag får äggblåsor men med väldigt olika resultat de är liksom alltid olika stora varenda gång trots vul samma dag och samma dos så vet inte om de är därför hon vill testa sprutor. Åh spännande att menopur funkade så bra så snabbt för er! Det ger mig verkligen hopp<3 Gyn sa att menopur är jättebra! Hur såg en kur/procedur ut med menopur?
Svar på tråden Letrozol, PCO