• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107307 visningar
    3231 svar
    3231
    107307

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sat 27 Mar 2021 08:44
    Russin112 skrev 2021-03-27 08:13:43 följande:

    Ååååh wow!!!! Vågar jag säga grattis? :)

    Hur länge sen var missfallet nu? Har du tagit ett negativt test efter missfallet?


    barnlängtan2021 skrev 2021-03-27 08:23:54 följande:

    Det är absolut positivt! Men som sagt, har du fått ett negativt test först efter missfallet? När var det du hade missfall?


    Jag tog ett test ungefär 3 veckor efter missfallet. Och det var helt blank (negativt). Visade även mannen för att vara på säkra sidan, så därför jag tänker att detta inte borde vara från då. Men jag är ändå orolig som sagt. Känner mig lite som en zombie i hjärnan för vet inte var tanken ska gå haha!

    Men stickan visar ju positiv! Haha! Ska ringa kliniken och be om ett tidigt vul så vi blir lite kloka! Har ju ingen aning om när jag hade ägglossningen heller!
    Vicki89 skrev 2021-03-27 08:27:03 följande:

    Wow grattis!!!


    Tack <3
  • Anonym (M)
    Sat 27 Mar 2021 08:48
    Russin112 skrev 2021-03-27 07:21:16 följande:

    På onsdag/torsdag :)

    Okej men du gjorde aldrig vul denna månad va? Skönt att behöva kolla och inte vara helt besatt som en annan hahah


    Åh jag hoppas dagarna går fort så att onsdagen kommer illa kvickt! Och såklart att de blir ett plus <3

    Nej inget vul denna månad det har varit riktigt skönt faktiskt! Men siktar på att köra igång nästa blödning :)
  • Anonym (M)
    Sat 27 Mar 2021 08:49
    Lofffsan skrev 2021-03-27 08:08:37 följande:

    Alltså, jag vågar inte tro det! Känner någon konstig känsla av oro, att det är något från missfallet samtidigt som det finns en lycka :/


    Grattis till ett plus! Hört att det kan vara ganska vanligt att bli gravid snabbt efter ett mf :).
  • Sat 27 Mar 2021 15:02
    Lofffsan skrev 2021-03-27 08:44:21 följande:

    Jag tog ett test ungefär 3 veckor efter missfallet. Och det var helt blank (negativt). Visade även mannen för att vara på säkra sidan, så därför jag tänker att detta inte borde vara från då. Men jag är ändå orolig som sagt. Känner mig lite som en zombie i hjärnan för vet inte var tanken ska gå haha!

    Men stickan visar ju positiv! Haha! Ska ringa kliniken och be om ett tidigt vul så vi blir lite kloka! Har ju ingen aning om när jag hade ägglossningen heller!Tack <3


    Då är du absolut gravid ;) Men ring till kliniken och hör lite med dom då så du/ni kan lugna nerverna lite :D <3
  • Sat 27 Mar 2021 19:42
    Lofffsan skrev 2021-03-27 08:44:21 följande:

    Jag tog ett test ungefär 3 veckor efter missfallet. Och det var helt blank (negativt). Visade även mannen för att vara på säkra sidan, så därför jag tänker att detta inte borde vara från då. Men jag är ändå orolig som sagt. Känner mig lite som en zombie i hjärnan för vet inte var tanken ska gå haha!

    Men stickan visar ju positiv! Haha! Ska ringa kliniken och be om ett tidigt vul så vi blir lite kloka! Har ju ingen aning om när jag hade ägglossningen heller!Tack <3


    Men då är du ju gravid! Stort grattis!!!
  • Sat 27 Mar 2021 20:10
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-27 15:02:20 följande:

    Då är du absolut gravid ;) Men ring till kliniken och hör lite med dom då så du/ni kan lugna nerverna lite :D <3


    Russin112 skrev 2021-03-27 19:42:46 följande:

    Men då är du ju gravid! Stort grattis!!!


    Ah shit! Det är så overkligt och skrämmande. Kommer kunna tro mer på det när jag faktiskt ser ett hjärta där inne! <3 ska även följa upp med gravtest för att se att det ökar och ett veckoindikerat test, så hoppas vi att är liv där inne denna gång!

    Kunde inte föreställa mig detta ens i min vildaste fantasi när jag skrev här för några dagar sedan! Vill bara säga tack för denna peppa de tråden och vänligheten när man både läser och delar!! Önskar av mitt liv att det är er tur nu med!! <3
  • Sat 27 Mar 2021 21:03
    Lofffsan skrev 2021-03-27 20:10:27 följande:

    Ah shit! Det är så overkligt och skrämmande. Kommer kunna tro mer på det när jag faktiskt ser ett hjärta där inne! <3 ska även följa upp med gravtest för att se att det ökar och ett veckoindikerat test, så hoppas vi att är liv där inne denna gång!

    Kunde inte föreställa mig detta ens i min vildaste fantasi när jag skrev här för några dagar sedan! Vill bara säga tack för denna peppa de tråden och vänligheten när man både läser och delar!! Önskar av mitt liv att det är er tur nu med!! <3


    Håller verkligen tummarna för dig! En sån lycka att bli gravid så tätt inpå ett missfall :) Försök att inte stressa upp dig så mycket!

    Imorgon är det 5 veckor för mig sen jag tog min cytotecbehandling så du gav mig lite hopp nu. Känner mig dock inte gravid för fem öre och väntar bara in mensen haha
  • Sun 28 Mar 2021 08:48
    Lofffsan skrev 2021-03-27 20:10:27 följande:

    Ah shit! Det är så overkligt och skrämmande. Kommer kunna tro mer på det när jag faktiskt ser ett hjärta där inne! <3 ska även följa upp med gravtest för att se att det ökar och ett veckoindikerat test, så hoppas vi att är liv där inne denna gång!

    Kunde inte föreställa mig detta ens i min vildaste fantasi när jag skrev här för några dagar sedan! Vill bara säga tack för denna peppa de tråden och vänligheten när man både läser och delar!! Önskar av mitt liv att det är er tur nu med!! <3


    Förstår att det känns overkligt men jag håller tummarna att det är en vanlig graviditet och att det bara är spöktankar som får det att kännas fel. :)
  • Sun 28 Mar 2021 09:12
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-27 21:03:42 följande:

    Håller verkligen tummarna för dig! En sån lycka att bli gravid så tätt inpå ett missfall :) Försök att inte stressa upp dig så mycket!

    Imorgon är det 5 veckor för mig sen jag tog min cytotecbehandling så du gav mig lite hopp nu. Känner mig dock inte gravid för fem öre och väntar bara in mensen haha


    Ja tack <3 jag kan ju säga att jag inte känner mig alla gravid som jag gjort mina två tidigare graviditeter. Så hopper finns ju alltid tills mensen kommer!

    Hur länge blödde du efter cytotec? :)
    Russin112 skrev 2021-03-28 08:48:43 följande:

    Förstår att det känns overkligt men jag håller tummarna att det är en vanlig graviditet och att det bara är spöktankar som får det att kännas fel. :)


    Ja det får vi hoppas! Håller er uppdaterade! :)

    Hur mår du? Inte många dagar till ons/tor? <3
  • Sun 28 Mar 2021 10:18
    Lofffsan skrev 2021-03-28 09:12:40 följande:

    Ja tack <3 jag kan ju säga att jag inte känner mig alla gravid som jag gjort mina två tidigare graviditeter. Så hopper finns ju alltid tills mensen kommer!

    Hur länge blödde du efter cytotec? :)Ja det får vi hoppas! Håller er uppdaterade! :)

    Hur mår du? Inte många dagar till ons/tor? <3


    Jag mår bra! inga symptom men jag har inte haft någon pms denna månad, kan ju vara en korrelation men jag hoppas att det handlar för att jag är gravid :D vore så jäkla skönt att slippa ivf!
Svar på tråden Letrozol, PCO