• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105204 visningar
    3231 svar
    3231
    105204

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 4 Apr 2021 15:04
    Vicki89 skrev 2021-04-04 12:48:26 följande:

    Har haft jättemycket PMS idag med humörsvängningar. Har både varit ledsen, irriterad och arg. Började gråta när jag inte hittade de krossade tomaterna till lunchen... Tog ett test igår som var negativt (bim-3-4 så jag vet att det är lite tidigt, men ändå). Och har fått finne på hakan vilket brukar vara tecken på att mensen är på ingång. Ska få mens cirka onsdag.

    Har känt mig jättedeppig idag. Känns så himla definitivt att vi nu ska börja med IVF, så ledsen över att kroppen inte fungerar och att jag inte fick fortsätta vara gravid i december när jag fick plus på stickan... En riktigt dålig dag helt enkelt.

    Så glad för er alla som fått plus, men idag känns det som att det aldrig kommer bli min tur.


    Det kommer bli din tur också! Det kan jag lova dig, frågan är bara när. Jag förstår din frustation och du har all rätt till den, jäkla dumma pcos som förstör så satans mycket! Tillåt dig att må skit, imorgon är en ny dag och även ifall de är så att mensen kommer så har du 75%!!!!!!!! Chans till graviditet med 3 ivf försök!!!!

    Pcos kan dra åt helvete.
  • Anonym (M)
    Sun 4 Apr 2021 19:06
    Vicki89 skrev 2021-04-04 12:48:26 följande:

    Har haft jättemycket PMS idag med humörsvängningar. Har både varit ledsen, irriterad och arg. Började gråta när jag inte hittade de krossade tomaterna till lunchen... Tog ett test igår som var negativt (bim-3-4 så jag vet att det är lite tidigt, men ändå). Och har fått finne på hakan vilket brukar vara tecken på att mensen är på ingång. Ska få mens cirka onsdag.

    Har känt mig jättedeppig idag. Känns så himla definitivt att vi nu ska börja med IVF, så ledsen över att kroppen inte fungerar och att jag inte fick fortsätta vara gravid i december när jag fick plus på stickan... En riktigt dålig dag helt enkelt.

    Så glad för er alla som fått plus, men idag känns det som att det aldrig kommer bli min tur.


    Åh jag förstår det! Precis som russin säger tillåt dig att må skit!!! För pcos är skit! Och det är så jävla orättvist många stunder! Det finns inga andra än de som har problem med att skaffa barn som förstår den sits vi är i <3

    Även om det inte blir något denna gång så tror jag garanterat att ivf kommer fungera! Ivf och pcos brukar faktiskt vara en bra kombination då vi enklare kan producera fler ägg.

    Även om de blir ivf så är vi andra i den här tråden med dig under resans gång även om vi kämpar vidare med tabletter/sprutor och du ivf. Du är inte ensam även om jag vet att man ibland känner sig ensammast på jorden. Någon gång blir de vår tur <3
  • Anonym (M)
    Sun 4 Apr 2021 19:06
    Russin112 skrev 2021-04-04 10:51:23 följande:

    Hahah nej men visst. Inte ofta man glädja åt det men nu plötsligt är det fantastiskt haha.


    Haha exakt
  • Mon 5 Apr 2021 07:37


    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D
  • Anonym (M)
    Mon 5 Apr 2021 08:42
    Vicki89 skrev 2021-04-05 07:37:16 följande:

    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D


    Grattiiiiiiiiiiis<3 vad är oddsen att de tog sig gången innan ivf? Fyfan vad skönt! Är så glad för din skull<3
  • Mon 5 Apr 2021 08:51
    Anonym (M) skrev 2021-04-05 08:42:50 följande:

    Grattiiiiiiiiiiis<3 vad är oddsen att de tog sig gången innan ivf? Fyfan vad skönt! Är så glad för din skull<3


    Har gråtit av glädje hela morgonen. Helt otroligt, har haft sådan tur! Nu hoppas jag så himla mycket att den vill hålla sig kvar därinne. Tack för allt stöd!
  • Anonym (M)
    Mon 5 Apr 2021 09:03
    Vicki89 skrev 2021-04-05 08:51:31 följande:

    Har gråtit av glädje hela morgonen. Helt otroligt, har haft sådan tur! Nu hoppas jag så himla mycket att den vill hålla sig kvar därinne. Tack för allt stöd!


    Åh men jag förstår det! Efter allt kämpande <3 Det är klart den lilla ska vara kvar! Det är er mirakelbebis<3 Inget å tacka för!
  • Mon 5 Apr 2021 09:50
    Vicki89 skrev 2021-04-05 07:37:16 följande:

    //

    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D


    ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH!!!!!!!! GRATTIS!!!!! Så sjukt?!? Nu jäklar ska den stanna kvar och i december så får den titta ut :D
  • Mon 5 Apr 2021 10:04
    Anonym (M) skrev 2021-04-05 09:03:26 följande:

    Åh men jag förstår det! Efter allt kämpande <3 Det är klart den lilla ska vara kvar! Det är er mirakelbebis<3 Inget å tacka för!


    Russin112 skrev 2021-04-05 09:50:10 följande:

    ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH!!!!!!!! GRATTIS!!!!! Så sjukt?!? Nu jäklar ska den stanna kvar och i december så får den titta ut :D


    Tack!! Så otroligt lycklig! Har redan bokat tid för tidigt ultraljud, nu MÅSTE den stanna! Det här var verkligen vår månad Russin!! Ska försöka jobba på att inte vara orolig utan mest glad.
  • Mon 5 Apr 2021 10:22
    Vicki89 skrev 2021-04-05 10:04:29 följande:

    Tack!! Så otroligt lycklig! Har redan bokat tid för tidigt ultraljud, nu MÅSTE den stanna! Det här var verkligen vår månad Russin!! Ska försöka jobba på att inte vara orolig utan mest glad.


    Ja men visst!!! Jag är också superorolig, så fort jag inte mår illa eller känner av brösten får jag panik.... försöker verkligen lugna ner mig men det är svårt..

    När fick du tid? Jag har tid 26/4, då är jag i vecka 8, 7+3.
Svar på tråden Letrozol, PCO