• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105575 visningar
    3231 svar
    3231
    105575

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 5 Apr 2021 10:33
    Russin112 skrev 2021-04-05 10:22:06 följande:

    Ja men visst!!! Jag är också superorolig, så fort jag inte mår illa eller känner av brösten får jag panik.... försöker verkligen lugna ner mig men det är svårt..

    När fick du tid? Jag har tid 26/4, då är jag i vecka 8, 7+3.


    Jag bokade 11 maj. Det är en privat klinik och de vill att man ska vara i tidigast 8+0 när man går dit, är i vecka 8+6 då. Det är för att det är ett vanligt ultraljud, inte vul, och det är för svårt att se utanpå magen innan 8+0. Vad skönt att du har tid om tre veckor redan, även om det känns länge när man väntar...

    När jag fick missfall i december blev testen plötsligt väldigt svaga, och de blev aldrig sådär superstarka, men jag hade illamående så långt som dagen innan missfallet. Kommer nog fortsätta testa ett tag till för att se att det blir starkare, det skulle få mig att känna mig lugnare. Men jag var jätteorolig förra graviditeten också, ändra fram tills jag fick se en liten krumelur med armar och ben hoppa runt därinne på ett ultraljud i vecka 10+. Då kände jag mig lugn. Så man får nog ställa in sig på några jobbiga veckor/månader av oro och väntan. Tror det är ännu värre för oss som har upplevt missfall och vet hur satans jobbigt det är...
  • Mon 5 Apr 2021 12:35
    Vicki89 skrev 2021-04-05 07:37:16 följande:

    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D


    Woow grattis!! :D tänk att det blev ett plus! Och kanske inte konstigt att du reagerade så starkt här om dagen när du tyckte allt kändes piss. Kroppen fylls på med massa hormoner :D<3
    Russin112 skrev 2021-04-04 10:54:24 följande:

    Tack! :)

    Ja men jag förstår att det blir oroväckande dock så är det ju supervanligt att inte få symptom förens mycket senare i graviditeten. Men 3+, fy fan vad skönt!! Längtar tills jag får det, jag ska nog testa igen om typ 1,5veckor. Har du bokat tid för tidigt ultraljud? När isf:)


    Jag har ingen tid bokat än, ska ringa i veckan och boka. Vi har gått på privatklinik och fått hjälp med letrozol och kontroller. Men tror jag kna få hjälp via regionen nu och då blir det ju billigare, så ska ringa i veckan till både den regionala och privata och se vart jag får hjälp. Men borde vara i veckan efter den som kommer nu :)

    Tänk vilken månad, tre pluss nu! <3 sån kärlek och lycka efter all kamp!
  • Mon 5 Apr 2021 13:02
    Lofffsan skrev 2021-04-05 12:35:24 följande:

    Woow grattis!! :D tänk att det blev ett plus! Och kanske inte konstigt att du reagerade så starkt här om dagen när du tyckte allt kändes piss. Kroppen fylls på med massa hormoner :D<3Jag har ingen tid bokat än, ska ringa i veckan och boka. Vi har gått på privatklinik och fått hjälp med letrozol och kontroller. Men tror jag kna få hjälp via regionen nu och då blir det ju billigare, så ska ringa i veckan till både den regionala och privata och se vart jag får hjälp. Men borde vara i veckan efter den som kommer nu :)

    Tänk vilken månad, tre pluss nu! <3 sån kärlek och lycka efter all kamp!


    Tack!! Nej, verkligen, tyckte att jag hade mer PMS än vanligt, men det förklarade ju saken... Helt fantastiskt, vilken underbar påskpresent för oss alla tre! <3
  • Mon 5 Apr 2021 14:44

    Sista letrozoltabletten tagen denna månad. Kliniken har haft påskstängt så ska prata med dom imorgon men blir antagligen ett vul den 12/4 :)

  • Mon 5 Apr 2021 15:16
    Vicki89 skrev 2021-04-05 10:33:43 följande:

    Jag bokade 11 maj. Det är en privat klinik och de vill att man ska vara i tidigast 8+0 när man går dit, är i vecka 8+6 då. Det är för att det är ett vanligt ultraljud, inte vul, och det är för svårt att se utanpå magen innan 8+0. Vad skönt att du har tid om tre veckor redan, även om det känns länge när man väntar...

    När jag fick missfall i december blev testen plötsligt väldigt svaga, och de blev aldrig sådär superstarka, men jag hade illamående så långt som dagen innan missfallet. Kommer nog fortsätta testa ett tag till för att se att det blir starkare, det skulle få mig att känna mig lugnare. Men jag var jätteorolig förra graviditeten också, ändra fram tills jag fick se en liten krumelur med armar och ben hoppa runt därinne på ett ultraljud i vecka 10+. Då kände jag mig lugn. Så man får nog ställa in sig på några jobbiga veckor/månader av oro och väntan. Tror det är ännu värre för oss som har upplevt missfall och vet hur satans jobbigt det är...


    Aaah okej, hur kommer det sig att de inte gör vul? Skönt med en tid att se fram emot:)

    Ja alltså man vet ju inte säkert förens man sett krabaten, jag hade superstarka test 5 veckor efter mitt missfall så egentligen säger varken symptom eller test något... man får helt enkelt bara ha is i magen och hoppas på det bästa!
  • Mon 5 Apr 2021 18:08

    Så kul att läsa ikapp och se flera positiva besked! Stort grattis till er alla, vilka jäkla kämpar ni är! <3 

  • Mon 5 Apr 2021 18:45
    Russin112 skrev 2021-04-05 15:16:26 följande:

    Aaah okej, hur kommer det sig att de inte gör vul? Skönt med en tid att se fram emot:)

    Ja alltså man vet ju inte säkert förens man sett krabaten, jag hade superstarka test 5 veckor efter mitt missfall så egentligen säger varken symptom eller test något... man får helt enkelt bara ha is i magen och hoppas på det bästa!


    Har bokat på en privat barnmorskemottagning, och barnmorskor har inte rätt att göra vul, det måste man vara läkare för att göra. Hade nog kunnat tjata till mig ett tidigt vul på kliniken jag har gått på nu, får se om jag väljer att göra det eller inte, ska ringa dem imorgon och säga att det inte blir någon IVF-behandling, så kanske passar på att göra det då i så fall.

    Nej, man vet verkligen inte innan man ser den röra sig där på bilden. När jag fick MA 2018 hade jag också jättestarka test in i det sista. Men nu får vi bara hoppas på det bästa och försöka att inte oroa oss för mycket.

    Det är endast 2 % av alla gravida kvinnor som får två missfall i rad, så visst, det kan hända men då ska man ju ha ett sjukt oflyt. Försöker lugna mig med den siffran.
  • Mon 5 Apr 2021 19:31
    Vicki89 skrev 2021-04-05 07:37:16 följande:

    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D


    Stort grattis till dig, Vicki89! Så härligt med flera pluss i den här tråden! <3
  • Mon 5 Apr 2021 19:37
    Vicki89 skrev 2021-04-05 18:45:12 följande:

    Har bokat på en privat barnmorskemottagning, och barnmorskor har inte rätt att göra vul, det måste man vara läkare för att göra. Hade nog kunnat tjata till mig ett tidigt vul på kliniken jag har gått på nu, får se om jag väljer att göra det eller inte, ska ringa dem imorgon och säga att det inte blir någon IVF-behandling, så kanske passar på att göra det då i så fall.

    Nej, man vet verkligen inte innan man ser den röra sig där på bilden. När jag fick MA 2018 hade jag också jättestarka test in i det sista. Men nu får vi bara hoppas på det bästa och försöka att inte oroa oss för mycket.

    Det är endast 2 % av alla gravida kvinnor som får två missfall i rad, så visst, det kan hända men då ska man ju ha ett sjukt oflyt. Försöker lugna mig med den siffran.


    Aaha då förstår jag :) men det vore ju bara trevligt att få se lilla knyter tidigare:D

    Oooj! 2%?! Det var helt fantastiskt att läsa!! Fick mig faktiskt att känna ett underbart lugn. Tack <3
  • Tue 6 Apr 2021 02:06
    Vicki89 skrev 2021-04-05 07:37:16 följande:

    Fattar ingenting.... verkar som att PMS:en egentligen var något annat. :D


    Stort grattis!!<3 så kul med alla plus denna månad! Så glad för er skull!

    Såg att ni inte har så mycket symtom, jag hade inga symtom alls när jag var gravid (var väldigt nojig över det i början) men det gick ju jättebra ändå, så det behöver inte vara något tokigt om ni inte känner något <3
Svar på tråden Letrozol, PCO